Урок 83. Як побачити дива? Ганна Чубач «У лісочку на пеньочку» Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; розвивати вміння оцінювати вчинки дійових осіб; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати любов до поезії. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над чистомовкою Чи то лис, чи то ліс, Чи то кинь, чи то кінь, Чи то кит, чи то кіт — Звуки плутати не слід. 2. Робота над скоромовкою КРОЛИКИ НА РОЛИКАХ Три кроликиЧи зможе ж і корова На роликах.Купить кролячі ролики Не кролики —І стать, як кролик — ролер? Королики.Л. Мовчун 3. Гра «Пеньок» Зубки сірка кізка зубки сітка кізка дубки сірка кіска зубки сірка кізка III. Перевірка домашнього завдання 1. Учнівський вернісаж. Виставка дитячих малюнків до вірша В. Скомаровського «Козубок-Колобок» 2. Конкурс на краще виразне читання вірша учнями IV. Мотивація навчальної діяльності. — Сьогодні ми починаємо вивчати творчість української поетеси Ганни Чубач. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1.Біографічна довідка — Народилася Ганна Танасівна Чубач у переддень Різдва, 6 січня 1941 р., у селі Плоске Муровано-Кироловецького району на Вінниччині в сім’ї хліборобів. Закінчила вечірню школу робітничої молоді, факультет журналістики Українського поліграфічного інституту та Вищі літературні курси при Літературному інституті ім. М. Горького у Москві. Працювала в редакціях газети «Літературна Україна» та журналу «Дніпро». Авторка ЗО поетичних збірок («Журавка» (1970), «Жниця» (1974), «Ожинові береги» (1977), «Заповіти землі» (1978), «Срібна шибка» (1980), «Святкую день» (1982), «Житня зоря» (1983), «Листя в криниці» (1984), «Літо без осені» (1986) та ін.) й понад 200 естрадних пісень. За назвою першої ліричної збірки друзі одразу ж почали називати її ясноокою Журавкою. За ці роки в поетеси вийшло понад сорок книжок. Кілька з них адресовані дітям: «Вивчаймо самі», «Сонячна абетка», «Алфавітні усмішки», «Жук малий і волохатий», «Черепаха Аха», «Прикмети — не секрети» та ін. Дітям полюбилися її вірші, скоромовки, лічилки для дошкільнят і молодших учнів. Нині малята залюбки вивчають у садочках і школах літери за її «Абетками» та весело-виразні вірші. Вірші поетеси перекладено російською, англійською, німецькою, чеською, болгарською, угорською, монгольською та іншими мовами. 2. Опрацювання вірша Г. Чубач «У лісочку на пеньочку» (с. 88-89) 1) Загадки відгадай — персонаж називай. • Поперед комбайна• Сірі крильця в нього є, Господиня файнаДзьобом зернятка клює, Понаносила в комориПроспівав нам « Чив-чив-чив », Золотих зерняток гори. (Миша)З’їв зерно — і полетів. (Горобець) 2) Гра «Передбачення». Вправа «Мікрофон». — Де можуть зустрітися горобець і миша? (Учні в уявний мікрофон висловлюють сесії припущення.) 3) Виразне читання вірша вчителем. — Як поетеса ставиться до мишки? 4) Словникова робота. а) Довідкове бюро. Виточка — зшита з вивороту невелика складочка на одязі. б) Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем. Гірковесело пеньочкунастрій заздріснозагубили розірваликрильцями зажуриласясріблиночка — Прочитайте дієслова. — Назвіть слова з м’якими приголосними звуками. Фізкультхвилинка 5) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання вірша учнями, кожен — у своєму темпі. — Простежте, як змінюється настрій мишки. — Продовжіть міркування: «Спочатку мишка вишивала для синочка весело, тому, що.». — Прочитайте вірш виразно. Передайте інтонацією зміну його настрою. 6) Виразне читання вірша учнями. — Прочитайте рядки, у яких ідеться про те, як мишка вишивала сорочку. — Поміркуйте над виділеними словами. — Що вони допомогли вам побачити, відчути, зрозуміти? 7) Робота над ілюстрацією. — Розгляньте малюнок. Хто на ньому зображений? — Який настрій передав на ньому художник? VI. Підсумок уроку — Який вірш читали на сьогоднішньому уроці? — Хто його автор? VII. Домашнє завдання | |
| |
Переглядів: 4134 | |
Самообслуговування. Призначення одягу та взуття |
У школі детективів |
Доброта - це частина нас |
Аплікація із рослинних форм |
Робота з папером. Іграшки зі смужок. Котик |
Всього коментарів: 0 | |