Урок 81. Допоможемо птахам узимку. Вадим Скомаровський «Щиглик». Настрій персонажа Мета: продовжити ознайомлення учнів з творами Вадима Скомаровського; удосконалювати навички правильного, свідомого, виразного читання віршованих творів; навчати визначати настрій персонажа; розвивати творчу уяву, фантазію; виховувати любов до природи, бажання допомогти у скрутну хвилину птахам. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Читання скоромовки «дощиком» Зелен-зелен льон у полі, Буде лялі з льону льоля, Білим, білим білована, Мов лілея, мальована! О.Кононенко Льоля — сорочка (зазвичай дитяча). 2. Гра «Відгадай, хто це?» Цвірінь-цвірінь — . (горобчик). Кар-кар — . (ворона). Тьох-тьох — . (соловей). Тук-тук — . (дятел). Ціть-ціть — . (щиглик). Ку-ку — . (зозуля). Кря-кря — . (качка). 3. Гра «Хто більше?» — Доберіть слова — назви ознак до слів — назв предметів. Зима — холодна,. Сніг — білий,. Ялинка — струнка,. Синичка — жвава,. Вітер — північний,. Лисиця — хитра,. 4. Слухай, запам'ятовуй! Весна фарбувала розквітлу природу: Синьою барвою — в озері воду, На лузі — у колір пребілий ромашку, Пісочок — у жовтий, в сіренький — пташку. Фазана у полі червоним зробила, Рудим куропатці побризкала крила, І навіть в кімнату фіранку відкрила І зелень на фікусі всю поновила, Аж три кольори дарувала фіалці Й краплину на носа хлюпнула Наталці. В. Ващенко — У який колір і що саме фарбувала весна? III. Перевірка домашнього завдання Конкурс на краще читання вірша Вадима Скомаровського «Клени». Клас IV. Мотивація навчальної діяльності. — Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з творами Вадима Скомаров-ського. Прочитаємо вірш «Щиглик». — Що ви знаєте про цю пташку? V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Опрацювання вірша В. Скомаровського «Щиглик» (с. 86-87). 1) Виразне читання вірша вчителем. — Які картини поставали у вашій уяві під час слухання вірша? 2) Словникова робота а) Довідкове бюро. Міх — тут: мішок. Підбори — дерев’яна, шкіряна і т. ін. набійка на підошві взуття. б) Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем. Міхсядь жменькузерняток морозянірозвішані засніженогорішині вітриськопідборами — Прочитайте слова здивовано; з питальною інтонацією. Фізкультхвилинка 3) Гра «Бджілки» Самостійне напівголосне читання вірша учнями, кожен у своєму темпі. — Яку пору року описує поет у вірші? 4) Читання вірша учнями «ланцюжком». 5) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання. — Як поет пише про мороз? — Яким був настрій щиглика на початку вірша? — Чому його настрій змінився наприкінці твору? — Хто прийшов на допомогу щигликові? 6) Гра «Диктор телебачення». Учні читають текст, періодично відриваючи він нього погляд, щоб подивитися на глядачів. 2. Читання учнями тексту Віктора Терена про щиглика — Які слова допомогли вам зрозуміти характер щиглика? — Якими словами можна продовжити останнє речення? 3. Це цікаво! (див. додаток на с. 89) VI. Підсумок уроку — Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці? — Який висновок для себе зробили? VII. Домашнє завдання Читати виразно вірпш.
ДОДАТОК ДО УРОКУ 81 Це цікаво! Коли Господь творив світ, то подбав і про те, щоб у ньому були пташки. Кожній пташці дав ніжки, щоб ходила, крила, щоб літала, дзьобика, щоб їла, і горло, щоб співала. А тоді покликав янгола, дав йому кошик з порожніми черепашками, до кожної налив іншої фарби і сказав: — Помалюй їм пір’я! От і почав янгол малювати пташок. Першим підійшов до нього голуб. Янгол помалював йому шийку білим, а крила попелястим. Канарка стала жовтою, мов цитрина, горобчик — сірим з темними смужками, синиця — синьою з темним фартухом на грудях. І так янгол розмалював пташок, кожного по-різному. Ще тільки один щиглик залишився не помальований, бо стояв позаду інших і не міг протиснутися вперед. Коли ж і він нарешті опинився перед янголом, той сказав стурбовано: — Ой, у мене вже не стало фарб! Усі черепашки порожні. Заплакав сердешний щиглик, що не матиме такої гарної кольорової одежі, як його побратими. Але добрий янгол заспокоїв його: — Не журись! У кожній черепашці ще залишилася дрібка фарби. Я виберу їх дочиста пензликом і помалюю твоє пір’ячко. І так янгол помалював щиглика трішки в червоний, трішки в синій, трішки в зелений, трішки в чорний, узявши з кожної черепашки по останній краплині фарби. І став щиглик найстрокатішим із усіх пташок. Він дуже пишався своїм різноперим одягом і защебетав — подякував янголу за те, що зробив його таким гарним. | |
| |
Переглядів: 3226 | |
«Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка... |
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового... |
Праця людей у місті (селі) |
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Всього коментарів: 0 | |