Урок 75. Коли твір відкриває свої таємниці. Володимир Лучук «Дикий мак» Мета: навчати учнів читати вдумливо і виразно, усвідомлювати зміст прочитаного, розмірковувати, придивлятися, прислухатися до звучання художнього слова; розвивати мовлення учнів, естетичний смак; прищеплювати любов до художнього слова. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Гра «Дощик». Робота над скоромовкою Діти читають хором: • Накрапає дощ (тихо); • Дощ сильнішає (голосніше); • Злива (голосно); • Дощ слабшає (тихіше); • Дощ припинився (читання припиняється). Заболіло горло в горили — Бо горила багато говорила. 2. Читай чітко, весело! — Гей, Федької — Питають люди, — Чом заліз У кропиву ти? — А тому, що З дідусем Ми на пасіку Ідем. Там такі кусючі бджоли — Гірш, ніж лікарські уколи. Нажалю своє тут тіло, щоб не так Од бджіл Болілої К.Дяченко III. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте, як ви замінили рядками з «Білого» вірша подані речення (с. 78). IV. Мотивація навчальної діяльності. — Відгадайте загадку. • Я крилатий і пухнастий, Золотистий і смугастий, Над лужком танок веду, Дзвінко, весело гуду. (Джміль) — Сьогодні ми поринемо в таємниці художніх творів. Під час читання розмірковуйте, уявляйте, придивляйтеся, прислухайтеся. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання тексту про джмеля (с. 79) — Які звуки та образи виникли у вашій уяві? Клас — Який це звук — оксамитовий? Пригадайте, яка на дотик тканина оксамит. Цю ознаку перенесено на звук. Переносне значення слова оксамитовий — приємний, м’який. — Які з виділених слів допомогли вам побачити джмеля? Опишіть його. Фізкультхвилинка Плів павутинку павучок — І заболів йому бочок. Встанем разом на хвилинку Й проведем фізкультхвилинку. Руки вгору, руки вниз, Вліво, вправо повернись. Сіли — встали, сіли — встали, Кошенята заплигали, У долоньки заплескали І за парти посідали. 2. Опрацювання вірша В. Лучука «Дикий мак» (с. 79-80) 1) Робота над загадками. — Відгадайте загадки і дізнайтеся, які квіти вибрав джміль. Знайдіть їх на малюнку. ■ Наче сонця серединка,* Запалали в чистім полі Пелюстків біла хустинка.Квіти гарні, всі червоні. Знає бджілка і мурашка,То палає влітку так Що звуть квіточку. (ромашка).Польовий червоний. (мак). 2) Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання вірша учнями. — Поміркуйте, як треба читати вірш. — Спробуйте передати голосом, що маку стало соромно. 3) Виразне читання вірша учнями. — Як ви гадаєте, чому мак хотів підслухати розмову? — Оберіть відповідь: а)був занадто цікавий; б) був невихований. — Чому мак почервонів? — Знайдіть у вірші риму. 3. Опрацювання тексту Зірки Мензатюк «Мак» (с. 79-80) 1) Виразне читання тексту вчителем. — Які картини поставали у вашій уяві під час слухання тексту? 2) Виразне читання тексту учнями. — Як ви вважаєте, чи звертається письменниця до вас? — Що вам захотілося зробити, запам’ятати? — Які образи квітки маку створено у прочитаних вами текстах? — Закінчіть думку: «Мак хотів підслухати таємницю і від сорому.». VI. Підсумок уроку — Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці? — Що було найбільш цікавим? — Чого вас навчає текст Зірки Мензатюк «Мак»? VII. Домашнє завдання Вивчити напам’ять вірш «Дикий мак». | |
| |
Переглядів: 2844 | |
У світі чарівної казки. Урок позакласного читання |
«Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка... |
Симетричне вирізування |
Робота з папером. Іграшки зі смужок. Котик |
Пластичні матеріали, їх властивості і призначення |
Всього коментарів: 0 | |