Урок 72. Урок позакласного читання. Батьківщина — рідний край Мета: збагатити знання учнів про наш край, про історію, культуру своєї Вітчизни; розвивати навички читання, зв'язне мовлення; виховувати громадянські почуття, любов до Батьківщини, до рідної мови. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над чистомовкою Па-па-па — розсипана крупа. Пе-пе-пе — кошеня сліпе. По-по-по — річка Лімпопо. Іп-іп-іп — зеленіє кріп. Ап-ап-ап — травку щипле цап. 2. Робота над скоромовкою Гра «Дощик» У діброві — дуби, Під дубами — гриби, Трава — між грибами, Хмарки — над дубами. III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Звучить пісня «Україна — рідний край». — Про що співається у пісні? — З чого і де починається Батьківщина? Є багато країн на землі, В них — озера, річки і долини. Є країни великі й малі, Та найкраща завжди — Батьківщина. — Як називається наша Батьківщина? — Сьогодні ми будемо говорити і читати про наш край — Україну. Україна — це те місце, де ви народилися, де живуть ваші батьки, родичі. А ви знаєте, де ви народилися? (Відповіді дітей.) — Ось це місце, де ви народилися, і є вашою Батьківщиною, яка є часткою нашої країни — України. (Демонстрування на мапі.) — Україна — це держава, яка має свою історію, культуру, свою мову. Кожна людина любить той край, де народилась і живе. Вона пишається своєю рідною землею. Завжди із захопленням говорить про квітучі весняні сади, про чудовий спів солов’я, плакучу вербу, що схилилася над стрімкою річкою. Батьківщина — це казки, які розповідала тобі бабуся, це зелена травичка і блакитна річечка. V. Розглядання виставки книг Учитель звертає увагу учнів на збірки творів поетів: П. Воронька, Л. Костенко, Д. Білоуса, О. Олеся, В. Сосюри, Л. Компанієць, М. Познанської. Фізкультхвилинка Уп-уп-уп — поживний суп. Оп-оп-оп — у річці короп. Пу-пу-пу — по широкому степу. Пи-пи-пи — золотаві снопи. Клас VI. Обговорення прочитаних творів 1. М.Хоросницька «Моя Україна» — З чого ж почалася Україна для кожного з нас? Виразне читання вірша учнями. — Постарайтеся передати інтонацією теплоту, з якою поет говорить про Україну. — Отже, Україна для кожного з нас починається із пісні, із рідної мови, з молитви, що навчає мама. 2. В. Самійленко «Ім'я нашої Батьківщини» — У якому творі говориться про назву нашої країни? — З якого твору слова і хто їх автор? * На Вкраїні й для Вкраїни Будем жити й помремо. 3. П. Воронько «Журавлики — журавлі» — Про що запитують у журавлів? — За чим вони сумували в казкових гаях? Читання вірша за особами. 4. Л. Костенко «Буває часом» Читання вірша учнями. — З яким почуттям слід читати вірш? (захоплення). Конкурс на кращого декламатора віршів. 5. Робота в групах Складання словесного малюнка «Краса моєї України». VII. Читання та обговорення творів про україну 1. Робота над оповіданням Т. Волгіної «Удома краще» 1) Читання оповідання учнями самостійно. — Звідки приїхав Романко? — Чи сподобалося хлопчикові місто? — Чому хлопчику в селі краще? — Яке прислів’я є основною думкою твору? 2) Читання оповідання за особами. 2. Робота над віршем В. Сосюри «Любіть Україну» 1) Виразне читання вірша вчителем. — З якою інтонацією читається вірш? (Урочисто, піднесено) — До чого закликає поет? 2) Виразне читання вірша учнями за строфами. — Знайдіть слова — назви ознак, які вживає автор у своєму вірші. VIII. Підсумок уроку — Напевно, кожен із вас відчув на сьогоднішньому уроці у своєму серці гарячу любов до своєї землі, бажання бути гідним своєї Батьківщини. Любіть і шануйте свою країну, її мову, народ! IX. Домашнє завдання — Наступний Урок позакласного читання проведемо за темою «А вже весна, а вже красна.». Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача. | |
| |
Переглядів: 1760 | |
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового... |
Аплікація з кольорового паперу «святкова листівка» |
Виготовлення ялинкових і різдвяних іграшок та прикрас |
Народний календар |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» |
Всього коментарів: 0 | |