Урок 64. Урок позакласного читання. «Буду я природі др угом» Мета: розширити читацькі інтереси школярів, ознайомлюючи із творами про природу; розвивати навички правильного свідомого читання; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов і бережливе ставлення до природи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над скоромовкою їжак та їжаченяїжачиха помагає — їздять по гриби щодня.Сироїжки їм збирає. 2. Гра «На гірку — з гірки» — Читайте слова у стовпчиках: перший стовпчик — згори вниз, другий — знизу вгору. Дощгілка левряска садквітка мохзяблик сичтюлень мечлюстра дубтюбик лислялька 3. Гра «Додай склад» Бу- . (ке/ге); моло --- . • (ко); бу --- (зон);моло --- . . (дець); бу-. (лава),моло --- . . (ток); бу --- (динок);моло --- . . (чай); бу- (лка);моло --- . . (диїї). III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ Наш дивний світ —Тож бережи його, Такий, як казка.Будь ласка. — Перед вами — павутинка зі складів. Поєднуючи їх, прочитайте слова, що стануть темою нашого уроку. дупридігом Буяродру (Буду я природі другом.) — Як ви розумієте ці слова? — Сьогодні ми будемо читати твори про природу. Сподіваюся, ми ще більше переконаємося, що природі ми не сусіди, а її часточка. І від знань про неї і бережливого ставлення до природи залежить наше щасливе життя. IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЧИТАЦЬКОГО ДОСВІДУ ШКОЛЯРІВ 1. Робота з виставкою книжок — Чи відповідають темі представлені на виставці книжки? Клас — Твори яких авторів ви вже читали? — Які назви мають книжки? 2. Розглядання та короткий аналіз дитячих ілюстрацій до теми V. ОБГОВОРЕННЯ ПРОЧИТАНИХ ТВОРІВ 1. Вірш Петра Сотниченка «Умійте природу любити» — До чого нас закликає автор? — Що кожен з вас може зробити для збереження природи? 2. Вірш Лідії Компанієць «Бідолаха» — Чому вірш має таку назву? — Прочитайте, як дівчинка звертається до маленької пташки. — З якою інтонацією ми будемо читати ці слова? — Доведіть, що герой вірша любить і береже природу. — Давайте разом спробуємо розгадати анаграми. Ровонацянисигобецьророкасотелдятіласвка Воронасиницягоробецьсорокадятелластівка — Яка пташка «зайва» в цьому рядочку? Чому? — А як ми можемо допомогти цим пташкам узимку? 3. Гра «Хто більше?» Учитель називає птаха, а діти мають за його назвою пригадати лічилку, скоромовку, казку, пісеньку, народну прикмету тощо. Качка — українська народна казка «Кривенька качечка». Сорока — Хитру сороку спіймати морока, а на сорок сорок — сорок морок. Журавель — Краще синиця в руці, ніж журавель у небі. Українська народна казка «Лисиця та Журавель». Гуси — Дикі гуси відлітають — кінець бабиного літа. VI. ЧИТАННЯ ТА ОБГОВОРЕННЯ НОВОГО ТВОРУ (оповідання Олександра Ємченка «Драма на болоті») 1. Читання оповідання вчителем — Коли ви найбільше хвилювалися, слухаючи оповідання? 2. Читання оповідання учнями «ланцюжком» — Хто врятував лосиху від вовків? — Хто виходжував зранену лосиху? — Чому лосиха знову прийшла до єгеря? — Хто образив її цього разу? — Чому оповідання має таку назву? — Який учинок лосихи свідчить про її довіру до завідуючого ветлікарнею? VII. Підсумок уроку — Які твори про природу, про красу і дбайливе ставлення до неї вам найбільше сподобалися? Хто їх автори? — Яка головна думка об’єднує ці твори? Пам’ятайте, любі діти,Щоб пташки у нас співали, Щоб сади у нас цвіли,І дерева підростали, Щоб літали в чистім небіЩоб земля була у квітах,— І лелеки, й журавлі,Бережіть природу, діти! VIII. Домашнє завдання — Наступний Урок позакласного читання ми проведемо за темою «Батьківщина — рідний край ». Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача. | |
| |
Переглядів: 2968 | |
Узагальнюючий урок із теми «Пластика форм». Виготовлення подарунка до зимових... |
Вирізування з паперу серветок, сніжинок |
Школа. Ти — школяр. Умій дружити. Дорога від дому до школи |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення новорічних прикрас. Сіточки |
Російська народна казка «Лисичка» |
Всього коментарів: 0 | |