Урок 63. Поетичні картини зими. Катерина Перелісна «Віхола» Мета: продовжити ознайомлення учнів із творчістю Катерини Перелісної; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; вчити бачити і розуміти прекрасне в природі, в житті, в поезії; розвивати вміння ділитися своїми враженнями про прочитане; виховувати любов до художнього слова. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над скоромовкою Вибіг Гришка на доріжку,Взяв з доріжки Гришка кішку — На доріжці сидить кішка.Хайспіймає кішка мишку. 2. Читайте, відповідайте: який? яка? яке? Будинок — .білка — . лев — .зірка — . пиріг — .бабуся — . 3. Читайте, думайте, доповнюйте! Слухають, пишуть — . (сидять, ідуть, читають). Лащиться, дряпається — . (радіє, грається). 4. Гра «Додай слово» Лащиться (хто?) — . (собака). Дзвенить (що?) — . (дзвінок, струмок). Віє (що?) — . (вітер). Гуркоче (що?) — . (грім). Блимає (що?) — . (блискавка). Малює (хто?) — . (художник). Повзе (хто?) — . (гадюка). III. Перевірка домашнього завдання Конкурс на кращу розповідь про дружбу із пташкою. IV. Мотивація навчальної діяльності.
В небі хмара пролітала, Білий пух порозсипала. Це на санях їхала Хуртовина-Віхола. — Що ви можете сказати про слова віхола, хуртовина? (Це слова, близькі за значенням.) — Доберіть ще близькі за значенням слова до слів хуртовина і віхола. (Завірюха, хуга, хурделиця, заметіль, метелиця.) Вправа «Мікрофон» — Що ви знаєте про віхолу? Розкажіть. — Сьогодні ми прочитаємо, як описує у своєму вірші віхолу поетеса Катерина Перелісна. яблуко — . дерево — . сонце — . Клас V. СПРИЙМАННЯ и усвідомлення нового матеріалу 1. Виразне читання вірша вчителем (с 66-67) — Які картини поставали у вашій уяві під час слухання вірша? — Який настрій у цього вірша? (Веселий, жартівливий) 2. Словникова робота Віхолаїхала напакованіпобігайчики мальованірозігналися закрутиласязлякалися Читання слів «буксиром» за вчителем; у парах; скоромовкою. Фізкультхвилинка 3. Читання вірша учнями «ланцюжком» за строфами 4. Гра «Актори» За завданням учителя прочитати вірш: а) захоплено; б) здивовано; в) сердито. 5. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання — До кого їхала віхола? — На чому вона їхала? Які були саночки? — Хто був запряжений у саночки? — Як поетеса пояснює, чому почалася завірюха? — Чи можна назвати вірш «Віхола» казкою? Чому? 6. Гра «Добери риму» Віхола. (їхала)', мальовані. (напаковані); зайчики. (побігайчики)', розігналися. (злякалися)', схопилися. (закрутилися)', віхола. (заїхала). 7. Гра «Читає Незнайко» Учитель читає уривки з віршів Катерини Перелісної, навмисне припускаючись помилок. Учні повинні їх помітити і виправити. • Сніг-сніжок•Сани розігналися Із неба (хмар) летить,Зайчики сховалися (злякалися), Землю закриває.Віхола схопилася, Змерз горобчик,В полі загубилася (закрутилася). Цвірінчить — Крихіток (зерняток) шукає. 8. Читання вірша Н. Забіли — Які особливості сніжинок підкреслює поетеса? 9. Робота в групах. Гра «Хто краще опише сніжинку?» VI. Підсумок уроку — Чого вас навчив сьогоднішній урок? — Що нового ви дізналися сьогодні? VII. Домашнє завдання Скласти розповідь про зиму. | |
| |
Переглядів: 3058 | |
Що можна робити з інформацією |
Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря |
«Колючий клубочок прибіг у садочок». Побудова текстів за поданим початком |
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
Водойми України |
Всього коментарів: 0 | |