Урок 54. Тарас Шевченко «Тихесенько вітер віє...», «Он гай зелений похиливсь...» Мета: розширити знання учнів про життя і творчість Т. Г. Шевченка; удосконалювати навички правильного, виразного, швидкого читання; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мовлення, критичне мислення, творчі здібності дітей; сприяти національному вихованню учнів. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Дихальна гімнастика — Щоб навчитися читати правильно, швидко і виразно, треба розпочати Урок із дихальної гімнастики. — Зробіть довгий глибокий вдих. На видиху вимовляйте звук: о-о-о-о. — Зробіть довгий глибокий вдих. На видиху вимовляйте склади: пім-пам-пом-пум-пем-пім; мам-мом-мум-мім-мем-мим. 2. Робота над скоромовкою Лінь лежить у Ліни в ліжку, Каже: «Я посплю тут трішки». Через неї лежебока Ледь не відлежала боки. Н.Становська 3. Розпитування за складовою таблицею III. Перевірка домашнього завдання Конкурс на краще читання з пам’яті вірша Тараса Шевченка «Тече вода з-під явора.». IV. Мотивація навчальної діяльності.
—Прочитайте акровірш, яке слово виділили? Ти мусиш нам співця назвати, Адже умів лиш він один Рабів німих так захищати. А хто так оспівав, як він, Садок вишневий коло хати? Д. Білоус — То кому присвячений сьогоднішній урок? (Присвячений видатному українському поету, письменнику, художнику — Т. Г. Шевченку.) V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1.Опрацювання вірша Т. Г. Шевченка «Тихесенько вітер віє.» (с.57) 1) Вступне слово вчителя. — Перебуваючи в Санкт-Петербурзі, в 1844 р. Т. Г. Шевченко написав відому поему «Сон». Послухайте уривок з цього твору. 2) Виразне читання вірша вчителем. — З якою інтонацією читається вірш? (Спокійно, тихо, розмірено) Клас 3) Словникова робота. Мріти — тут: ледве виднітися. Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем. Вітервіє степимріють ярамизеленіють сторожарозмовляють — Що означають слова першого стовпчика? (Назви предметів.) — Що означають слова другого стовпчика? (Назви дій предметів.) — Доберіть синонім до слова сторожа. (Охорона) Фізкультхвилинка 4) Читання вірша учнями. — З ким автор порівнює тополі? — Які дерева згадує поет у вірші? 5) Добирання до слів — назв предметів слів—назв дій. Вітер. (віє) степи, лани. (мріють) верби. (зеленіють) сади. (похилились) тополі. (стоять,розмовляють) 2.Опрацювання вірша Т. Г. Шевченка «Он гай зелений похиливсь.» (с. 57) 1) Вступне слово вчителя. — Перебуваючи в засланні, далеко від Батьківщини, Т. Г. Шевченко написав вірш «Якби ви знали, паничі.». У цьому вірші поет згадує своє важке дитинство, оспівує чудову українську природу. 2) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання вірша учнями. — Яку картину ви уявляєте, читаючи вірш? — З чим поет порівнює ставок? — Що говорить про верби? 3) Гра «Збери словосполучення». Гайвиглядає вербипохиливсь ставоккупають 4) Гра «Віднови вірш». Велику книгу__________, дорослі й діти І «Кобзарем» її.заповіти В тім «Кобзареві» зложив_______,написав Щоб знали всі:_________й________. назвав VI. Підсумок уроку — Чого вчать вірші Тараса Шевченка? VII. Домашнє завдання Вивчити один з віршів Т. Г. Шевченка напам’ять. | |
| |
Переглядів: 8534 | |
Л. Костенко «Ліс на світанку», «Березовий листочок», «Берізка по коліна у вод... |
Декоративна аплікація |
Урок людяності «Краса і добро врятує світ» |
Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка» |
Узагальнюючий урок із теми «Пластика форм». Виготовлення подарунка до зимових... |
Всього коментарів: 0 | |