Урок 53. Поетичні перлини. Тарас Шевченко «Тече вода з-під явора» Мета: продовжити ознайомлення учнів з творчістю Т. Г. Шевченка; поглиблювати знання дітей про рідну мову, її багатство і красу; розвивати образне мислення, зв'язне мовлення; виховувати любов до поетичного слова. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над скоромовкою В будь-якого будяка Будячиха будь-яка. О.Орач 2. Робота над чистомовкою Ба-ба-ба, ба-ба-ба! Он на березі вербаї Бу-бу-бу, бу-бу-бу! Доглядаємо вербу! Бі-бі-бі, бі-бі-бі! Сидить голуб на вербі! Би-би-би, би-би-би! Голуб полетів з верби! Бу-бу-бу, бу-бу-бу! Я люблю свою вербу! 3. Розчитування за складовою таблицею III. Перевірка домашнього завдання 1. Виставка-презентація дитячих малюнків 2. Конкурс на краще читання вірша «Сонце заходить, гори чорніють.» IV. — Тарас Григорович дуже любив Україну, її стрункі тополі, верби над ставами. Особливо Шевченко любив калину. Він присвятив їй свої вірші. У своєму «Кобзарі» слово калина він ужив 385 разів, а всього у творах Шевченка калина згадується 965 разів. Сьогодні ми ознайомимося ще з одним чудовим віршем Кобзаря. Вслухайтеся, як звучить українське слово. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. ОПРАЦЮВАННЯ ВІРША Т. Г. ШЕВЧЕНКА «ТЕЧЕ ВОДА З-ПІД ЯВОРА.» (с. 56) 1. Виразне читання вірша вчителем — Які картини, звуки виникли у вашій уяві під час читання вірша? 2. Словникова робота 1) Довідкове бюро. Явір — білий клен. Пишатися — тут: буйно рости, квітнути, мати надзвичайно привабливий вигляд. Клас Ряска — багаторічна трав’яниста дрібна плаваюча круглолиста рослина, що покриває води (зазвичай стоячі) і є їжею для водоплавних птахів. Яр — глибока довга западина (переважно з крутими або прямовисними схилами), що утворилася внаслідок розмиву пухких осадових порід тимчасовими потоками. 2)Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем. Течедолиною водакалинонька явораверболози яромпишається хлюпощутьсякачуром — У яких словах першого стовпчика наголошений другий склад? — Які звуки позначає буква я? — Яке слово у другому стовпчику «зайве»? (Пишається — назва дії.) — Яке слово складається з двох частин? (Верболіз) Фізкультхвилинка 3. Повторне читання вірша учнями «луною» за вчителем — Який куточок рідної природи оспівує поет у своєму вірші? — З якою інтонацією читається вірш? (Розмірено, лірично, ніби милуючись чарівними краєвидами.) 4. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання — Як ви розумієте словосполучення «пишається калинонька»? — Куди тече вода? — Що Шевченко пише про качку? її качаточок? — Які слова свідчать про безмежну любов поета до рідної землі? 5. Гра «Знайди риму» Долину.(калина) Молодіє.(зеленіють) Горою.(осокою) За ними.(своїми) 6. Робота в групах Створення і презентація словесних малюнків до вірша. 7. Добирання слів — назв дій до слів — назв предметів Вода.(тече) Калина.(пишається) Явір.(молодіє) Верболози й лози. (зеленіють) Качаточка.(хлюпощуться) Качечка.(випливає, ловить, розмовляє) VI. Підсумок уроку — З яким віршем Т. Г. Шевченка ознайомилися на сьогоднішньому уроці? — Що оспівує в ньому поет? VII. Домашнє завдання Вивчити вірш напам’ять. | |
| |
Переглядів: 3018 | |
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
Риби |
На уроці образотворчого мистецтва. Побудова і записування речень, що передают... |
Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правильна організація роб... |
Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |