Урок 46. Поетична майстерня. Микола Вінграновський. Теплий дощик-срібнопад Мета: удосконалювати навички виразного читання віршованих творів; навчати аналізувати прочитані вірші; розвивати смислову, образну пам'ять, уміння узагальнювати, зіставляти; виховувати любов до художнього слова. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над скоромовкою Ген стрибають на морозі Три ворони на дорозі. — Кар-кар-карІ За скоринкою погнались, На все горло розкричались: — Кар-кар-кар! 2. Робота над чистомовкою Чі-чі-чі, чі-чі-чі! — Сидить Оля на печі. Чів-чів-чів, чів-чів-чіві — Напечу я калачів. Чу-чу-чу, чу-чу-чу! — Я сама їх напечу. Ча-ча-ча, ча-ча-ча! — Дали Олі калача. 3. Гра «"Зайве"слово» — Прочитайте, у кожному стовпчику знайдіть «зайве» слово, аревбакліб дбуцяисли нсаосаворко зареебкжїа (іСосна — хвойне дерево. Корова — свійська тварина.) III. Перевірка домашнього завдання Конкурс на краще читання вірша. IV. Мотивація навчальної діяльності.
— Послухайте вірш. ПАДАВ ДОЩИК Падав дощик, кап-кап-кап. Сонечко сховалося. Тільки чутно «кап-кап-кап», Пташечка злякалася. — Яким звукосполученнями поет передає звуки дощу? — Сьогодні ми читатимемо вірші, у яких ви зможете почути звуки, якими наповнені описані поетами картини. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Робота над загадками • Хтось відкрив на небі душ, Повно на землі калюж. Клас І на нас водиця ллється. Як це явище зоветься? (Дощ) • І шипить він, і ґелґоче — Каже, що вкусити хоче. Довгу шию витягає І немовби промовляє: «Як вкушу, то буде знак. Я — сердитий птах. (гусак)*. — Як пов’язані між собою дощ і гусак? Вправа «Мікрофон» Учні висловлюють свої припущення. — Послухайте, як це зробив у своєму вірші поет Микола Вінграновський. 2. Виразне читання вірша вчителем — Хто радіє дощу? 3. Словникова робота Читання слів «луною» за вчителем: срібнопад, сьогодні, серйозний, по калюжі. Фізкультхвилинка 4. Читання вірша вголос — З яким настроєм читатимемо вірш уголос? 5. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання — Як поет називає дощик? Чому? — Де йде гусак? — Яким ви його уявили? — Якими звукосполученнями поет передає кроки гусака по воді? 6. Гра «Добери риму» Срібнопад — сад. Калюжі — дуже. Ляп — лап. 7. Гра «Дощик» Діти читають хором: • «накрапає дощ» (тихо); • «дощ пускається сильніше» (голосніше); • «злива» (голосно); • «дощ слабшає» (тихіше); • «дощ припинився» (читання припиняється). 8. Гра «Диктор телебачення» Читати вірш, періодично відриваючи погляд, щоб поглянути на глядачів. 9. Гра «Живі картинки» Один учень читає, а інший мімікою ілюструє почуте. VI. Підсумок уроку — Який вірш читали на сьогоднішньому уроці? — Хто його автор? — Хто головний персонаж цього вірша? VII. Домашнє завдання Намалювати малюнок до вірша. | |
| |
Переглядів: 2225 | |
Вимірювання довжини відрізків у сантиметрах та дециметрах і сантиметрах. Побу... |
Ура! Канікули! |
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми |
Т. Коломієць «Подарунок». В. Лучук «Кольорові пташки». В. Конопелець «Якого к... |
Техніка виконання розпису пензлем. Виконання візерунків |
Всього коментарів: 0 | |