Урок 38. Скринька казок народів світу. Як дівчина короля перехитрила (угорська народна казка) Мета: продовжити ознайомлення учнів з казками народів світу; ознайомити з угорською народною казкою; удосконалювати техніку свідомого виразного читання; учити стежити за логікою описування подій; розвивати мислення, увагу, пам'ять; виховувати любов до художнього слова. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Артикуляційна розминка Запросимо тишу: ц-ц-ц. Вітерець у лісі: ш-ш-ш. Прилетіли птахи: шук-шук-шук. Заспівав соловей: тьох-тьох-тьох. Тануть бурульки: кап-кап-кап. Дзюркоче вода у струмочку: дз-дз-дз. 2. Читання скоромовки «дощиком» На річці серед мілин Збудував собі лин млин. Гріло сонце мілину, І дрімалося лину. У млині на мілині. А як млин? А млин як млин: Теж дрімав серед мілин. М. Заєць III. Перевірка домашнього завдання Робота в парі. Гра «Обличчям до обличчя» Учні повертаються в парі одне до одного і переказують казку. IV. Мотивація навчальної діяльності.
— Сьогодні на уроці ми почнемо читати угорську народну казку «Як дівчина короля перехитрила». V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Виразне читання казки вчителем до слів «Якщо виконаєш — ось моя рука, одружуся з тобою» — Хто є головною героїнею казки? 2. Словникова робота Куделя — прядиво або вовна, намотані на спеціальний кілок. Веретено — ручне знаряддя для прядіння; тонка паличка з видовженими загостреними кінцями й потовщенням посередині. Тин — огорожа, сплетена з лози, тонкого гілля. Читання слів «луною» за вчителем Запрягтилицьового спрядиповивертати Клас володарюспершу сторічнийзавдання величністьглечики — Прочитайте спершу двоскладові слова (спряди), потім — трискладові (запрягти, сторічний, завдання, глечики). Назвіть слова з м’якими приголосними звуками (запрягти, спряди, володарю, сторічний, величність, лицьового, завдання). Фізкультхвилинка 3. Читання казки учнями Гра «Сніжинка» Читає той учень, на парту якого впала сніжинка. 4. Гра «Засічка — кидок» За командою «кидок» усі діти починають напівголосно читати текст. За командою «засічка» — зупиняються й олівцем відмічають останнє прочитане ними слово. Цей текст (частини) у такий спосіб читають ще раз. Під час повторного читання діти переконуються, що прочитали більший обсяг —«засічка» поставлена вже далі. Це доводить їм необхідність багаторазового читання тексту, адже щоразу результати покращуються. 5. Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання — Чим прославилася дівчина? — До кого дійшла слава про розум і кмітливість дівчинки? — Що наказав зробити король? — Куди привезли дівчину? — Яким було перше завдання короля? — Якою була відповідь дівчини? — Як відреагував на таку відповідь король? — Прочитайте друге завдання короля і відповідь дівчини. — Що пообіцяв король, якщо дівчина виконає ще одне завдання? — Як ви вважаєте, чи впорається дівчина з третім завданням короля? — Чи правильними були наші припущення — дізнаємося на наступному уроці. 6. Читання казки за особами 7. Гра «Читає Незнайко» Учитель читає речення, навмисне припускаючись помилок. Учні мають знайти речення і прочитати його правильно. Жила-була за сімома морями розумна (кмітлива) дівчина. Є в мене на горищі сто горшків (глечиків) з дірками. Друга відповідь також (теж) розумна. VI. Підсумок уроку — З якою казкою ознайомилися на сьогоднішньому уроці? — Хто автор цієї казки? — Хто є головною героїнею казки? — Чим прославилася дівчина? VII. Домашнє завдання Читати і переказувати казку. | |
| |
Переглядів: 3307 | |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 17 |
Конструювання з деталей набору будиночків різної складності за малюнком та вл... |
Текстильні матеріали. Плетіння «косичка» |
Всього коментарів: 0 | |