Урок 30. Урок позакласного читання. Твій друг — книга Мета: ознайомити учнів з історією виникнення паперу і книгодрукування; розвивати читацькі навички; виховувати бережливе ставлення до книги. Хід уроку I. Організаційний момент Вчіться, діти. Мудра книжка Скаже вам чогось багато З того, що колись було І посіяно й пожато. Я. Щоголів — До чого закликає поет? — Що допомагає в навчанні? — Яке місце займає книга в житті людини? — Коли відбулося ваше перше знайомство з книгою? — Сьогодні ми говоритимемо про книгу. III. Робота з виставкою книг Перша частина (полиця) виставки: абетки, букварі — Що спільного в цих книжках? — Яку назву ви дали б цій частині виставки? (Моя перша книжка.) Друга частина: підручники, словники, довідники, посібники — Яка спільна назва до цієї групи? (Навчальна книга.) Третя частина: казки — Що спільного в цих книжках? — Чи подобається вам читати? — Які книжки ви полюбляєте читати? — Які книжки є у вас удома? — Книг на світі є дуже багато. Вони різняться між собою змістом, роз- . міром, оформленням. Книга розмовляє з людьми різного віку, різних професій. Вона стає другом і порадником у житті кожної людини на все життя. — Як же книга прийшла до людини? Про це повідомлять учні. 1-й учень. У сиву давнину на нашій планеті Земля не було книжок у такому вигляді, як вони тепер. Сторінками стародавніх книг були стіни печер, . дерева, каміння. 2-й учень. Згодом люди навчилися писати і малювати гострою палицею на глиняних дощечках. Писали книги на бамбукових пластинах, а потім нанизували на шкури. Такі книги були важкими і незручними. 3-й учень. Потім почали виготовляти легші книги з телячої шкіри. Вони були дуже дорогими, адже для написання однієї книги потрібна була ціла че- . реда телят. Перша така книга була написана в місті Пергамі. Матеріал для книг почали називати пергаментом. 4-й учень. Справжній папір люди почали виготовляти приблизно 2000 років тому. Книги були рукописними, їх переписували вручну. 5-й учень. На берегах Нілу в Єгипті є безліч заростей болотяної рослини — папірусу. Його у давнину використовували на будівництві. З часом люди . помітили, що, висихаючи на сонці, волокниста серцевина папірусу перетворювалася на сухі, вузенькі смужки, що вбирали фарбу. 6-й учень. У XIII ст. у Європі навчились виготовляти папір. У середині XV ст. у Німеччині з’явився перший друкарський верстат. 7-й учень. В Україні першодрукарем був Іван Федоров. За своє життя він видрукував декілька книг (зокрема перший слов’янський «Буквар»). — Книги виготовляють у друкарнях. Після цього вони деякий час перебувають у магазині. Багато книг постійно «живуть» у бібліотеці. Бібліотека — це слово грецького походження, у перекладі означає «книгосховище». Перше знайомство з книгою починається з обкладинки. Вона розповість про те, хто написав книгу, коли й де її видали. Звертайте увагу на прізвище автора. Кожна книга має назву, з якої часто можна дізнатися, про що йдеться в ній. Робота в групах. Практичне орієнтування в книжці Кожна група отримує книжку і дізнається із першої сторінки: її назву; хто автор; прізвище художника; де і коли видано книжку. Фізкультхвилинка Хмарка сонечко закрила, Слізки дрібнії зронила. Ми ті слізки позбираєм, У травиці пошукаєм. Пострибаєм, як зайчата, Політаєм, як пташата, Потанцюємо ще трішки, Розімнемо руки, ніжки. Всі веселі, от чудово! За роботу сіли знову! IV. Читання й обговорення оповідання остапа вишні «Любіть книгу» 1. Самостійне читання оповідання учнями мовчки — Як ставився Василько до книжки? — Як він читав книжку? — Який сон йому наснився? — Чи добре було Василькові уві сні? — До якої думки він прийшов після цього? — Які слова висловлюють головну думку оповідання? 2. Робота над прислів'ями Книга вчить.знання — з книг. Глибина у морі,.як на світі жити. Золото добувають із землі, а.мудрість — у книзі. — Поясніть зміст кожного прислів’я. V. Підсумок уроку — Як слід ставитися до книжок? — Що порадите своїм молодшим сестричкам, братикам? VI. Домашнє завдання — Наступний Урок позакласного читання ми проведемо за темою «У світі казки чарівної». Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача. | |
| |
Переглядів: 1787 | |
Що потрібно знати про природу |
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н... |
Материнська свята доброта. Урок позакласного читання |
Тварини рідного краю |
Як тварини готуються до зими |
Всього коментарів: 0 | |