Урок 25. Поетична скринька. Степан жупанин. наталчина пригода Мета: удосконалювати техніку читання поетичних творів; формувати читацьку самостійність; ознайомити з творчістю Степана Жупанина; розвивати вміння ділитися своїми враженнями про прочитане; виховувати почуття дружби. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над потішною Вдень в дуплі сидить сова Навіть дзьоб не висува, А вночі вона полює, Совенят малих годує. — Мамо, вдень чого сова 1) Читання «луною» за вчителем. 2) Гра «Актори». Прочитати здивовано, злякано. 2. Робота над скоромовкою Рак-татусь приніс з крамниці Раченятам годівниці. — Прочитайте повільно, швидко, дуже швидко. — Прочитайте радісно, сумно, сердито. 3. Дихальні вправи — Як плаче немовля? (У-а!) — Як мама колише дитину? (А-а!) — Як тато забиває цвях? (Тук-тук!) — Як каже бабуся внукові замазурі? (А-я, я-й!) — Як сопе дідусь, коли заснув, читаючи газету? III. Перевірка домашнього завдання 1. Виставка-презентація учнівських малюнків до загадки Леоніда Глібова 2. Робота в парах. Гра «Ти — мені, я — тобі» Учні ставлять одне одному підготовлені вдома запитання за змістом вірша-загадки. IV. Мотивація навчальної діяльності. — Сьогоднішній Урок присвячений українському письменникові Степанові Жупанину. Поет народився 1936 року. Виріс на мальовничій Карпатській землі. Стрімкі гірські потоки, зелені полонини, задушевні народні пісні, забави і праця разом із дорослими — усе це наповнювало його душу щирими почуттями. З часом вони вилилися у цікаві, написані живою, теплою мовою вірші. Чимало у доробку поета є загадок та скоромовок. Навіть дзьоб не висува? — Дуже кепсько бачить вдень, То сидить, анітелень. — І чого ота сова Навіть дзьоб не висува? — Ліщино кучерява, чому стоїш ти скраю? — Тому, що я діброву ось тут розпочинаю. Як маю сто горішків, з них буде сто ліщинок, до царства лісового аж сто дзвінких стежинок. І ще одне не знаєш ти,хлопчику цікавиЗ: мене садила білка — горіх сховала в трави. Його в обійми теплі взяла землиця-мати, а веснонька пригріла -і стала я зростати. — З ким розмовляє ліщина? Як вона пояснює свою появу? — Знайдіть у вірші слова у зменшувально-пестливій формі. — З якою метою їх ужито? — З яким настроєм потрібно читати вірш? Фізкультхвилинка V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання віршастепанажупанина «Натал чина пригода» (с.28-29) 1. Виразне читання вірша вчителем — Яка пригода трапилася з Наталкою? 2. Словникова робота Довідкове бюро Валка — яр з пологими схилами. Читання слів «луною» за вчителем Десь, дітьми, знайшлись, зняв, нещасті, рукавички, невесело, сніжки. — Пошепки промовте слова з одним складом, дещо голосніше — двоскладові слова, голосно — трискладові, дуже голосно — чотирискладові слова. 3. Гра «Бджілки» Напівголосне читання учнями тексту, кожен — у своєму темпі. — Хто допоміг дівчинці? Як саме? — Чи змінився настрій Наталки? Поясніть свою відповідь. — Що ви можете сказати про Вову? — Які слова повторюються у вірші? («Ох, невесело Наталці!») 4. Гра «Не перерви ланцюжок» Читання вірша учнями «ланцюжком». 5. Гра «Знайди рими» Наталці — у балці; загубила — ліпила; Наталці — пальці; пухнасті — нещасті; Вова — мовив; жалко — Наталко. 6. Робота за ілюстрацією — Знайдіть рядки вірша, що проілюстрував художник. VI. Підсумок уроку — Який вірш читали на сьогоднішньому уроці? — Чого він вас навчив? — Який висновок для себе зробили? VII. Домашнє завдання Придумати розповідь — продовження до вірша. | |
| |
Переглядів: 3703 | |
Про працелюбних і лінивих |
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н... |
Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря |
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми |
Спостереження та досліди |
Всього коментарів: 0 | |