Урок 24. Урок позакласного читання. У світі цікавих загадок Мета: продовжити ознайомлення учнів із загадками; учити визначати головний зміст; показати на прикладі загадок красу рідного слова; розвивати увагу, кмітливість; виховувати пізнавальний інтерес. Хід уроку I. Організаційний момент Робота з виставкою книг — Які книжки вам сподобалися на виставці? — У яких найкращі ілюстрації? — Що міститься в цих книгах? — Чи любите ви відгадувати загадки? III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ 1. Бесіда — Що таке загадка? (Невеликий за обсягом твір усної народної творчості, що має прихований зміст, примушує замислитися, знайти відповідь. Походить від слова «гадати», що означає «думати», «міркувати». У загадках предмет не називають, а описують або натякають на нього.) — Що передає загадка? (Красу, влучність рідного слова та багатство слова) — Навіщо нам потрібні загадки? (Вони примушують міркувати, розвивають увагу, спостережливість.) — Які загадки ви знаєте? Хто їх складає? (Складають народ та українські письменники.) 2. Проблемна ситуація — Продовжуємо подорожувати Країною загадок. Візьмемо із собою гру! На дошці — частина загадки Грицька Бойка. Друга частина загадки закрита. • Дерев’яний та довгенький, Маю носик я гостренький. — Хто це? — Які слова вам підказали відгадку? — Дочитайте загадку до кінця. • На білому слід лишаю І всіх діток потішаю. — Чи підтвердилися ваші припущення, що це Буратіно? — А що ж це? (Олівець. Демонстрування малюнка.) — Яка головна ознака цього предмета? (На білому слід лишає.) 3. Робота над загадками Стукіт у двері. Заходить бабуся-загадка. Добрий день вам, школярята, Рада вас усіх вітати. А прийшла я не одна — В нас сімейка немала. Ось вам ребус і кросворд, Акровірші прочитайте, Полюбіть їх, розпізнайте І загадки розгадайте. • Одне каже: побіжімо, друге каже: полетімо, трете каже: похитаймося. (Берег,річка, очерет) • Аж до сонця вік свій пнеться, його ім’ям зоветься. (Соняшник) • А в нашого дядька гусей грядка і всі вони білі. (Зуби) Фізкультхвилинка Заходить хлопець-«акровірш». В мене загадка не гірш — Розкажу вам акровірш: Що воно таке за штука? Розкажу вам для науки. Перші літери рядків Зверху вниз я разом звів. Ось і вийшло слово. Акровірш готовий. А ви, друзі, не зівайте, Акровірші відгадайте. • Хата мною багата, Людям брат я і друг — І, коли вже я в хаті — Буде й пісня навкруг. ■ Лиха зима сховається, А сонечко прогляне, Сніжок води злякається, Тихенько тануть стане. І здалеку бистренько Вона до нас прибуде, Кому-кому любесенько, А дітям більше буде. • Мене у школі всяк вивчає О, й ненька мною розмовляє. Вона й тебе навчити хоче, А ти — чи вчиш мене охоче? 4. Робота в групах. Гра «Презентація загадки» Представники кожної з груп загадують іншим загадки, демонструють виконані до них удома ілюстрації. 5. Конкурс на кращого відгадувача загадок Учитель читає загадки, а учні записують відгадки. Переможе той, хто запише більше відгадок. IV. Підсумок уроку — Чи сподобалося вам відгадувати загадки? — Про що розповісте своїм батькам удома? V. Домашнє завдання Наступний Урок позакласного читання проведемо за темою «Твій друг — книга». Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача. | |
| |
Переглядів: 1374 | |
В. Сухомлинський «Про що думала Марійка». О. Буцень «Новий м'яч» |
Охайність й особиста гігієна першокласників: як правильно вмиватися, купатис... |
В гостях у Ганнусі |
Хто ти. Які вони, який ти. Історія твого імені |
Правила поведінки за столом |
Всього коментарів: 0 | |