💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Урок позакласного читання. У світі цікавих загадок

Урок 24. Урок позакласного читання. У світі цікавих загадок

Мета: продовжити ознайомлення учнів із загадками; учити визначати головний зміст; показати на прикладі загадок красу рідного слова; розвивати увагу, кмітливість; виховувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Робота з виставкою книг

— Які книжки вам сподобалися на виставці?

— У яких найкращі ілюстрації?

— Що міститься в цих книгах?

— Чи любите ви відгадувати загадки?

III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Бесіда

— Що таке загадка? (Невеликий за обсягом твір усної народної творчості, що має прихований зміст, примушує замислитися, знайти відповідь. Походить від слова «гадати», що означає «думати», «міркувати». У загадках предмет не називають, а описують або натякають на нього.)

— Що передає загадка? (Красу, влучність рідного слова та багатство слова)

— Навіщо нам потрібні загадки? (Вони примушують міркувати, розвивають увагу, спостережливість.)

— Які загадки ви знаєте? Хто їх складає? (Складають народ та українські письменники.)

2. Проблемна ситуація

— Продовжуємо подорожувати Країною загадок. Візьмемо із собою гру!

На дошці — частина загадки Грицька Бойка. Друга частина загадки закрита.

• Дерев’яний та довгенький,

Маю носик я гостренький.

— Хто це?

— Які слова вам підказали відгадку?

— Дочитайте загадку до кінця.

• На білому слід лишаю І всіх діток потішаю.

— Чи підтвердилися ваші припущення, що це Буратіно?

— А що ж це? (Олівець. Демонстрування малюнка.)

— Яка головна ознака цього предмета? (На білому слід лишає.)

3. Робота над загадками

Стукіт у двері. Заходить бабуся-загадка.

Добрий день вам, школярята,

Рада вас усіх вітати.

А прийшла я не одна —

В нас сімейка немала.

Ось вам ребус і кросворд,

Акровірші прочитайте,

Полюбіть їх, розпізнайте І загадки розгадайте.

• Одне каже: побіжімо, друге каже: полетімо,

трете каже: похитаймося. (Берег,річка, очерет)

• Аж до сонця вік свій пнеться, його ім’ям зоветься. (Соняшник)

 • А в нашого дядька гусей грядка і всі вони білі. (Зуби)

Фізкультхвилинка

Заходить хлопець-«акровірш».

В мене загадка не гірш —

Розкажу вам акровірш:

Що воно таке за штука?

Розкажу вам для науки.

Перші літери рядків Зверху вниз я разом звів.

Ось і вийшло слово.

Акровірш готовий.

А ви, друзі, не зівайте,

Акровірші відгадайте.

• Хата мною багата,

Людям брат я і друг —

І, коли вже я в хаті —

Буде й пісня навкруг.

■ Лиха зима сховається,

А сонечко прогляне,

Сніжок води злякається,

Тихенько тануть стане.

І здалеку бистренько Вона до нас прибуде,

Кому-кому любесенько,

А дітям більше буде.

• Мене у школі всяк вивчає О, й ненька мною розмовляє.

Вона й тебе навчити хоче,

А ти — чи вчиш мене охоче?

4. Робота в групах. Гра «Презентація загадки»

Представники кожної з груп загадують іншим загадки, демонструють виконані до них удома ілюстрації.

5. Конкурс на кращого відгадувача загадок

Учитель читає загадки, а учні записують відгадки. Переможе той, хто запише більше відгадок.

IV. Підсумок уроку

— Чи сподобалося вам відгадувати загадки?

— Про що розповісте своїм батькам удома?

V. Домашнє завдання

Наступний Урок позакласного читання проведемо за темою «Твій друг — книга». Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (07.05.2014)
Переглядів: 1374 | Рейтинг: 0.0/0
В. Сухомлинський «Про що думала Марійка». О. Буцень «Новий м'яч»
Охайність й особиста гігієна першокласників: як пра­вильно вмиватися, купатис...
В гостях у Ганнусі
Хто ти. Які вони, який ти. Історія твого імені
Правила поведінки за столом
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]