Урок 23. Поетична скринька. Леонід Глібов. Загадка Мета: ознайомити учнів з творчістю Л. і. Глібова; продовжити ознайомлення учнів із багатством, красою і величчю рідної мови; удосконалювати навички свідомого, правильного виразного читання; розвивати мислення, діалогічне і монологічне мовлення учнів; виховувати любов до рідної мови. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над скоромовкою Біля баби баба сіла.Бубуніла з півгодини Баба бабі бубуніла.Баба бабі про новини. 2. Розпитування за складовою таблицею III. Перевірка домашнього завдання Конкурс «Хто краще прочитає вірш» IV. Мотивація навчальної діяльності. Дощик, сонячний і хлібний, Спить у лагідній хмаринці. А. Костецький — Яка картина постала у вашій уяві під час читання поетичних рядків? — Якими незвичайними ознаками поет наділив дощ і хмаринку? — Поет Леонід Глібов також писав про дощ і хмари. З його твором ми сьогодні ознайомимося. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Біографічна довідка — Народився Л. І. Глібов 1827 року на Полтавщині. Його дитинство минуло на березі річки Хорол, у мальовничому селі Горби. Батьки не цуралися народних звичаїв. Маленького Леоніда батьки звали Льолик. Він був веселим і жвавим хлопчиком, що дуже любив рослини і квіти. Удома охоче доглядав за квітами. Його прозвали жартома «квітчастим королем». Коли знайомі чи родичі зустрічали хлопчика, то так і вітали його: «Здоров був, Льолику, квітчастий король!». До школи Льолик спочатку не ходив, а вчився вдома. Учителькою була мати Орина Гаврилівна, культурна, освічена жінка. У 13 років Леоніда віддали до гімназії у Полтаві. Він швидко потоваришував з учнями. Але, уперше відірвавшись від дому, він так занудьгував, що йому снилася рідна оселя. Ця туга вилилась у перший вірш, над яким він старанно вивів назву «Сон». Понад 50 творів написав він для маленьких читачів. З-поміж них є загадки, вірші, байки, акровірші. 2. Робота над акровіршем Акровірш — віршована загадка, відгадка якої складається з початкових літер усіх рядків. — Прочитайте і розгадайте акровірш (запис — на дошці). Лиха зима сховається, А сонечко прогляне, Сніжок води злякається, Тихенько тануть стане, — І здалеку бистресенько Вона до нас прибуде, Кому-кому любесенько, А діткам більше буде. Фізкультхвилинка 3. Опрацювання твору Л. Глібова «Загадка» (с. 26-27) 1) Виразне читання загадки вчителем до слів «. і потяглась кудись за гай». — Чи здогадалися ви, про яку саме бабусю Гасю йдеться у загадці? 2) Словникова робота. Чимчікувати — іти швидко, поспішно, часто ступаючи. Баштанник — сторож на баштані або його власник. Баштан — ділянка поля, на якій вирощують дині, кавуни. Курінь — легка будівля на городах, баштанах. 3) Читання загадки учнями «ланцюжком» за строфами. 4) Гра «Хто швидше?». — Знайдіть і прочитайте речення, у яких ужито слова, що є на картках-блискавках. Слова: чудна, взялася, дідок, застукаю, прозвать, нашкодить. 5) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання. Спостереження за мовою твору. — Прочитайте виділені слова. Чому автор використав саме їх? — Поясніть вислів «чуба намне». — Прочитайте перше речення твору. Як ви розумієте слово гладуха? — У яких рядках вірша-загадки автор висловив своє ставлення до бабусі Гасі? Прочитайте. — Прочитайте народну загадку. • Була собі баба Гася, як прийде — всі скачуть, як довго ж нема — плачуть. — Чим загадка Леоніда Глібова відрізняється від народної? — Продовжте низку слів, якими можна назвати хмару: темна, сива. 6) Гра «Заєць — вовк». Учні читають вірш парами («заєць» утікає, «вовк» намагається його наздогнати). 7) Робота за ілюстрацією. — Знайдіть рядки вірша, до яких художник намалював малюнок. VI. Підсумок уроку — З яким твором ознайомилися на уроці? — Хто є автором вірша-загадки? — Що ви дізналися про Леоніда Глібова? — Що таке акровірш? VII. Домашнє завдання Читати виразно вірш-загадку. Намалювати малюнок. Підготувати запитання до прочитаної загадки. | |
| |
Переглядів: 2994 | |
Як тварини готуються до зими |
Прикраси для ялинки. Підбір матеріалів для виготовлення прикрас з паперу. Пос... |
Свято здоров'я (урок проводять два вчителі) |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 17 |
В. Сухомлинський «Як Наталя у Лисиці хитринку купила» |
Всього коментарів: 0 | |