Урок 21. Поетична скринька. Наталя Забіла. Забавлянки Мета: продовжити ознайомлення учнів з творчістю Наталі Забіли; учити правильно, виразно читати поетичні твори, аналізувати їх; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мислення, кмітливість, зв'язне мовлення; виховувати любов до рідного слова. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Запам'ятайте за вчителем БЕЗКОНЕЧНА ПІСЕНЬКА Був собі журавель Та журавочка, Наносили сінця Повні ясельця. Наша пісня гарна й нова, — Почнем її, братці, знова! Був собі журавель Та журавочка. О. Пчілка 2. Послухайте і доскажіть! Да-да-да — стоіть у глечику. (вода). Ди-ди-ди — дай напитися. (води). Жа-жа-жа — ми знайшли. (вужа). Жи-жи-жи — ти мені. (допоможи). III. Перевірка домашнього завдання Виставка-презентація малюнків до вірша Марійки Підгірянки «Прийшла осінь». Учні демонструють свої малюнки, зачитують рядки вірша, що вони проілюстрували. — Нашу поетичну скриньку продовжує дитяча письменниця Наталя Забіла. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1.Біографічна довідка Народилася у дворянській родині з великими мистецькими традиціями. З-поміж її предків — поет-романтик Віктор Забіла. Дід поетеси — Пармен За-белло — скульптор. Батьки Наталі вчилися в художньому училищі Штігліца. Дівчинка зростала в атмосфері захоплення художнім словом, музикою, живописом, що вплинуло на її розвиток, художні смаки. Вона багато читала, зокрема, твори Тараса Шевченка, і вже в дитинстві намагалася писати вірші. 1917 року сім’я переїздить в Україну й оселяється в невеличкому селищі Люботині (нині Харківська область). Батько залишився в Петербурзі, тому старшим дітям довелося працювати, щоб якось вижити. Наталя закінчує прискорений курс гімназії, працює на різних посадах, кілька років учителює в селі Старий Люботин (нині частина Люботина) під Харковом. Роки вчителювання багато дали майбутній письменниці — вона Клас дістала чимало безпосередніх вражень про учнівське життя, навчилася бачити в кожному малюкові особистість. Ще в студентські роки Наталя пише твори для дітей, прозу та поезію. 2. Опрацювання забавлянки «Ладки, ладоньки, ладусі» (с. 24) 1) Гра «Рибки». Самостійне читання забавлянки учнями мовчки. 2) Аналіз змісту забавлянки з елементами вибіркового читання. — Якими словами починається забавлянка? — Які пестливі слова вживає поетеса? — Чим пригощала дітей бабуся? — З чим були оладки? — Де брали медок? — Як звати дівчинку? — Прочитайте питальні речення. 3) Робота в парі. — Розіграйте забавлянку. Фізкультхвилинка 3. Опрацювання забавлянки «Ой чук-чуки, чуки — на!» (с. 24) 1) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання забавлянки учнями. 2) Аналіз змісту забавлянки з елементами вибіркового читання. — Для кого поетеса написала забавлянку? — Якою ви уявляєте доню? — Що в неї на голівці? шиї? — З чим поетеса порівнює листок квасольки? лопушок? — Згадайте народні забавлянки. Якими словами вони починаються? — Якими словами починаються забавлянки Наталі Забіли? 3) Гра «Хвиля». Ведучий задає тон і темп гри. Вірш читає так, нібито хвиля прибивається до берега і відходить від нього: тихо — голосніше — голосно — тихіше — тихо — голосніше тощо. 4) Гра «Уважний читач». Учитель читає текст забавлянки, не дочитуючи рядок. Учні згадують слова, доповнюють їх. 5) Гра «Добери словечко». Молочком. (солодким).У садку. (зеленому). Під кленами. (рясними).Доня. (чепурна). Чорнобривці. (жовті).Листок. (широкий). Лопушок. (зелений). 6) Робота в групах. — Опишіть свій малюнок, що можна б було виконати за змістом за-бавлянок. VI. Підсумок уроку Гра «Продовж речення» — Сьогодні на уроці я дізнався. — Найбільш мене зацікавило. — Я запам’ятав. VII. Домашнє завдання Вивчити напам’ять одну із забавлянок. | |
| |
Переглядів: 3161 | |
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці... |
Охорона водойм |
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран... |
Природа Кримських гір |
Звірі |
Всього коментарів: 0 | |