Урок 20. Поетична скринька. Марійка підгірянка. Прийшла осінь Мета: формувати в учнів навички правильного виразного читання віршованого тексту; розширювати уявлення про красу природи восени; розвивати зв'язне мовлення, творчу уяву і фантазію; виховувати любов до природи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва гімнастика — Почнемо наш Урок із гімнастики, що допоможе підготувати органи мовлення до роботи протягом уроку. 1. Вправи для очей, губ і язика • Швидко розплющити і заплющити очі; • колові оберти очима; • поглянути вдалину; • допомогти пір’їнці підлетіти; • облизати смачне варення; • дістати язичком носа і підборіддя; • усміхнутися відкритим і закритим ротом. 2. Артикуляційні вправи — Як співає соловей? (Фіть-фіть-фіть!) — Як гуде жук? (Жу-жу-жу!) — Як шумить вітер? (Ш-ш-ш!) — Як дзижчить комарик? (Дз-дз-дз!) 3. Розпитування за складовою таблицею 4. Заучування скоромовки Ти, малий, скажи малому, Хай малий малому скаже, Хай малий теля прив’яже. III. Перевірка домашнього завдання Виставка-презентація малюнків до вірша Марійки Підгірянки «Ліс». Учні демонструють свій малюнок, зачитують рядки вірша, що вони проілюстрували. IV. Мотивація навчальної діяльності. — Відгадайте загадку. • Коли це буває, Що клен запалає? А прихопив морозець Та повіяв вітерець, Весь вогонь на землю впав, Зовсім клен без листя став. (Восени) — Які прикмети осені згадано у загадці? — Які прикмети наближення осені помічаєте ви? — Вирушимо у невелику подорож в осінь за допомогою фотоілюстрацій. (На ілюстраціях зображена природа ранньої, золотої та пізньої осені.) — Яку пору року зображено? Клас — Які кольори переважають? Який настрій викликають ці малюнки? — Про красу осінньої природи написано багато поетичних творів. Ми сьогодні ознайомимося з віршем Марійки Підгірянки «Прийшла осінь». Фізкультхвилинка V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання вірша марійки підгірянки «Прийшла осінь» (с. 22-23) 1. Виразне читання вірша вчителем — Де настала осінь? 2. Словникова робота Довідкове бюро Оксамит — тканина з густим коротким ворсом. Читання слів «луною» за вчителем Позолотила, осінь-мальовничка, помалювала, завивала, прикрасила, на потіху. 3. Читання вірша учнями «ланцюжком» за строфами — Які слова надають віршеві ніжного забарвлення? — Прочитайте виділені рядки. Як ви їх розумієте? 4. Гра «Земля — небо» За командою «земля» — діти нахиляються до книжки і читають вірш. За командою «небо» піднімають голови вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову — «земля» — учні очима знаходять, де вони припинили читати. 5. Гра «Добери словечко» Сливи. (завивала). Груші. (позолотила). Садочок. (прикрасила). Яблучка. (помалювала). — Чому осінь можна назвати золотою, щедрою, жовтогарячою, багряною, золотокосою? 6. Гра «Добери рими» Мила — позолотила; потіху — тиху; мала — помалювала; мальовничка — личка; позирала — завивала; робити — оксамити; ходила — прикрасила; тиху — потіху. VI. Підсумок уроку — Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці? — Чого вчать вірші Марійки Підгірянки? VII. Домашнє завдання Виконати малюнок до вірша Марійки Підгірянки «Прийшла осінь». | |
| |
Переглядів: 2583 | |
Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці |
У світі чарівної казки. Урок позакласного читання |
Практична робота: оволодіння самомасажем вух, носа; гімнастика для очей |
Охайність й особиста гігієна першокласників: як правильно вмиватися, купатис... |
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с... |
Всього коментарів: 0 | |