Урок 15. Скринька лічилок Мета: розширювати знання учнів про малі літературні жанри; ознайомити дітей з лічилками; удосконалювати навички виразного читання; розвивати зв'язне мовлення учнів, уміння аналізувати, порівнювати; виховувати любов до рідної мови. Хід уроку I. Організаційний момент Учитель Стали, діти, всі рівненько. Посміхніться веселенько. Настрій на Урок взяли, Працювати почали. Метод «Мікрофон» — Як ви вважаєте, чого навчить вас цей урок? — Продовжте речення. • Я на цьому уроці. (діти відповідають в «мікрофон» одним словом). • Цей Урок буде (яким?). — Отже, ми будемо активними, уважними, сміливими, працьовитими, веселими, дружніми. Урок буде цікавим, яскравим, приємним, пізнавальним. II. Перевірка домашнього завдання Робота в парах Учні в парах розповідають одне одному скоромовки. III. Мовленнєва розминка 1. Читання складів на картках. Гра «Біг по доріжці» А0УиІЕяюєї к КА КО КУ ки КІ КЕ як юк єк їк в ВА ВО ВУ ви ВІ ВЕ яв юв єв їв Д ДА ДО ду ДИ ді ДЕ ЯД юд єд їд п ПА по ПУ пи ПІ ПЕ яп юп єп їп с СА со СУ си СІ СЕ яс юс єс їс 2. Читання «пірамідок» (для збільшення кута зору) КІТСОНХАТАДИТЯ КОТИСОНЯХАТКАДИТИНА КОТИКИСОНЦЕХАТИНКАДИТЯТКО КОШЕНЯТАСОНЕЧКОХАТИНОЧКАДИТИНОЧКА IV.Мотивація навчальної діяльності. Розучування лічилки зі слів учителя Ати-бати — Йшли солдати Ати-бати — На базар Ати-бати — Купувати Клас Ати-бати — Самовар. — Навіщо розучують лічилки? — Коли їх застосовують? — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з лічилками. Фізкультхвилинка V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Пояснення вчителя — Лічилка — це короткий віршик, що допомагає під час гри визначити чергу учасників. Із цією метою лічилку промовляють в особливому ритмі, що допомагає рахувати. 2. Опрацювання лічилок (с. 19) — Прочитайте лічилку відповідно до знаків наголосу та пауз. — На скільки частин поділено кожний рядок? Як це допомагає рахувати? Ритм (розміреність) — рівномірне чергування мовленнєвих, звукових, зображувальних елементів у відповідній послідовності; періодичне рівномірне членування звуків, рухів, зображень за такими ознаками, як сила, тривалість тощо. У переносному значенні — розміреність, злагодженість у протіканні чогось. — Зверніть увагу на знаки наголосу й пауз у тексті. Вони визначають ритм: ділять рядок на дві частини. — Розкажіть прочитану лічилку для двох півників. — З якого півника потрібно почати рахувати, щоб зернятко дісталося білому? 3. Розучування лічилок зі слів учителя • Сорока-ворона На дубі сиділа, Боярів лічила: Калина-малина, Суниця-чорниця, В’яз. Хто буде жмуриться, Той буде князь. • Раз, два, триї Раз, два, три! Дули, дмухали вітри. Дули, дмухали щосили І горіхів натрусили. Натрусили так багато, Поспішаймо їх зібрати! Раз, два, три! Ловиш ти! VI. Підсумок уроку — З яким жанром усної народної творчості ознайомилися на сьогоднішньому уроці? — Розкажіть лічилку, яку запам’ятали. VII. Домашнє завдання Самостійно скласти шкільну лічилку з чотирьох рядків (с. 20). | |
| |
Переглядів: 2617 | |
Лукаві "є" та "и" |
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми |
У школі детективів |
Інформація. Як людина сприймає інформацію |
Тварини рідного краю |
Всього коментарів: 0 | |