💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Скринька лічилок

Урок 15. Скринька лічилок

Мета: розширювати знання учнів про малі літературні жанри; ознайомити дітей з лічилками; удосконалювати навички виразного читання; розвивати зв'язне мовлення учнів, уміння аналізувати, порівнювати; виховувати любов до рідної мови.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Учитель

Стали, діти, всі рівненько.

Посміхніться веселенько.

Настрій на Урок взяли,

Працювати почали.

Метод «Мікрофон»

— Як ви вважаєте, чого навчить вас цей урок?

— Продовжте речення.

 • Я на цьому уроці. (діти відповідають в «мікрофон» одним словом).

 • Цей Урок буде (яким?).

— Отже, ми будемо активними, уважними, сміливими, працьовитими, веселими, дружніми.

Урок буде цікавим, яскравим, приємним, пізнавальним.

II. Перевірка домашнього завдання

Робота в парах

Учні в парах розповідають одне одному скоромовки.

III. Мовленнєва розминка

1. Читання складів на картках. Гра «Біг по доріжці»

А0УиІЕяюєї

к КА КО КУ ки КІ КЕ як юк єк їк

в ВА ВО ВУ ви ВІ ВЕ яв юв єв їв

Д ДА ДО ду ДИ ді ДЕ ЯД юд єд їд

п ПА по ПУ пи ПІ ПЕ яп юп єп їп

с СА со СУ си СІ СЕ яс юс єс їс

2. Читання «пірамідок» (для збільшення кута зору)

КІТСОНХАТАДИТЯ

КОТИСОНЯХАТКАДИТИНА

КОТИКИСОНЦЕХАТИНКАДИТЯТКО

КОШЕНЯТАСОНЕЧКОХАТИНОЧКАДИТИНОЧКА

IV.Мотивація навчальної діяльності.

Розучування лічилки зі слів учителя

Ати-бати —

Йшли солдати Ати-бати —

На базар Ати-бати —

Купувати

Клас

Ати-бати —

Самовар.

— Навіщо розучують лічилки?

— Коли їх застосовують?

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з лічилками.

Фізкультхвилинка

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Пояснення вчителя

— Лічилка — це короткий віршик, що допомагає під час гри визначити чергу учасників. Із цією метою лічилку промовляють в особливому ритмі, що допомагає рахувати.

2. Опрацювання лічилок (с. 19)

— Прочитайте лічилку відповідно до знаків наголосу та пауз.

— На скільки частин поділено кожний рядок? Як це допомагає рахувати? Ритм (розміреність) — рівномірне чергування мовленнєвих, звукових, зображувальних елементів у відповідній послідовності; періодичне рівномірне членування звуків, рухів, зображень за такими ознаками, як сила, тривалість тощо. У переносному значенні — розміреність, злагодженість у протіканні чогось.

— Зверніть увагу на знаки наголосу й пауз у тексті. Вони визначають ритм: ділять рядок на дві частини.

— Розкажіть прочитану лічилку для двох півників.

— З якого півника потрібно почати рахувати, щоб зернятко дісталося білому?

3. Розучування лічилок зі слів учителя

• Сорока-ворона На дубі сиділа,

Боярів лічила:

Калина-малина,

Суниця-чорниця,

В’яз.

Хто буде жмуриться,

Той буде князь.

• Раз, два, триї Раз, два, три!

Дули, дмухали вітри.

Дули, дмухали щосили І горіхів натрусили.

Натрусили так багато,

Поспішаймо їх зібрати!

Раз, два, три!

Ловиш ти!

VI. Підсумок уроку

— З яким жанром усної народної творчості ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

— Розкажіть лічилку, яку запам’ятали.

VII. Домашнє завдання

Самостійно скласти шкільну лічилку з чотирьох рядків (с. 20).

Категорія: Читання | Додав: SYLER (07.05.2014)
Переглядів: 2617 | Рейтинг: 0.0/0
Лукаві "є" та "и"
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми
У школі детективів
Інформація. Як людина сприймає інформацію
Тварини рідного краю
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]