Урок 13. Скринька прислів'їв і приказок. анатолій григорук. Влітку день годує рік Мета: поглиблювати знання учнів про прислів'я та приказки, пробуджувати в них інтерес до мови, бажання добре володіти нею; учити дітей бачити красу й силу кожного прислів'я, відчувати в ньому народну душу, правду, звертати увагу на точність і виразність думки; розвивати вміння влучно й дотепно добирати слово; закладати фундамент моральної поведінки дитини; формувати громадянську орієнтацію особистості. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над чистомовкою Ко-ко-ко — вип’єм молоко. Ок-ок-ок — маленький жучок. Ки-ки-ки — смішні малюки. Ик-ик-ик — засміявся Петрик. Юк-юк-юк — великий дрюк. Ку-ку-ку — витягни цю нитку. 2. Розпитування за складовою таблицею III. Перевірка домашнього завдання — Розкажіть вивчені прислів’я, поясніть їх зміст. IV. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу 1. Робота над віршем А. Григорука «Влітку день годує рік» (с. 16-17) 1) Гра «Рибки». Самостійне читання вірша учнями мовчки. 2) Словникова робота. Когут — півень. Ціп — ручне знаряддя для молотьби, що складається з довгого держака і прикріпленого до нього ременем або мотузком короткого дерев’яного бича. Збіжжя — рослини та зерно хлібних злаків. Засік — відгороджене місце в коморі або великий ящик для зсипання зерна, борошна. 3) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання. — Знайдіть у прочитаному вірші пояснення вислову «бити байдики». — До якої роботи запрошують куряток? Прочитайте. — Знайдіть у вірші прислів’я. Поясніть, як ви його розумієте. — Пригадайте пісню «Два півники» (с. 6). — Чим вона нагадує вірш «Влітку день годує рік»? Фізкультхвилинка 2. Гра «Знайдіть пару» Менше говори,.а лихих стережись. Узявся за гуж — .хто від роботи біжить. Важко тому жить.а більше діла роби. З добрими дружись,.не кажи, що не дуж. Клас Або розумно казати,.тому нічого не вдається. Хто за все береться,.або зовсім мовчати. 3. Гра «Знайди "зайве" прислів'я» • На годину спізнився, за рік не доженеш. • Учорашнього дня стома кіньми не здоженеш. • Допомагай старшим, адже доведеться бути таким. • Що зранку не зробиш, те ввечері не здоженеш. 4. Гра «З якої професії?» — Назвіть, з якої професії вийшли в життя такі прислів’я та приказки? • 3 поганої вівці хоч вовни жмут. (Чабан) • Жартуй, глечичок, поки вушко одірветься. (Гончар) • Ось що маємо: ані тарантас, ані дишло. (Стельмах) • Куй залізо, поки гаряче. (Коваль) • Порожня бочка гудить, а повна мовчить. (Бондар) 5. Робота в групах 1) Перетворіть загадки на прислів'я. • У вогні не горить, у воді не тоне. (Правда) (Правда у вогні не горить, у воді не тоне.) • Мовчить, а сто дурнів навчить. (Книга) (Книга мовчить, а сто дурнів навчить). • На вагу не зважиш, на базарі не купиш. (Розум) • Що їсть без зубів? (Совість) 2) Складіть прислів'я з поданих слів. • Дружись, добрим, з, стережись, а, лихих. • Гроші, за, розуму, купиш, не. • Лисиця, служила, не, доки, вовкові, кожуха, позбулася. • Осла, коня, не, з, буде. 3) Знайдіть українські відповідники. • Не знаючи курсу, не піднімай вітрил (італійське). (Не знаючи броду, не лізь у воду.) • Гілка завжди схожа на дерево, з якого виросла (іспанське). (Яблучко від яблуньки недалеко котиться.) • Цап леопардові не товариш (африканське). (Ситий голодного не розуміє.) V. Підсумок уроку — Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці? — Які завдання найбільше запам’ятали? VI. Домашнє завдання Дібрати прислів’я про мову. | |
| |
Переглядів: 2390 | |
Тварини «живого куточка», хатні улюбленці |
Різноманітність дитячих ігор. Значення гри у житті дитини |
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі... |
Таблиці додавання й віднімання чисел 4 і 5. Нумерація чисел у межах 20. Задач... |
Чим ми бачимо |
Всього коментарів: 0 | |