Урок 12. Урок позакласного читання. осінь щедра, осінь золотава Мета: розширювати знання учнів про пору року — осінь; збагатити їх уявлення про красу рідної природи, особливості рослинного та тваринного світу в різні пори року; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до рідної природи. Хід уроку I. Організаційний момент Учитель Нумо, діти, до роботиі Для навчання час настав, Наберімося охоти До потрібних добрих справ. — Девіз нашого уроку: Не просто слухати, а чути. Не просто дивитись, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати, Дружно й плідно працювати. II. Мовленнєва розминка 1. Робота над скоромовкою Запитала мишка мишку: — Ти чого погризла книжку? Мишка їй відповідала: — їжі іншої не мала. В. Каліна 2. Гра «Блискавка» Учитель демонструє протягом кількох секунд картку. Учні вилучають зайве слово. мивкоса сам мивкоза сам мивкоса сам ливкоса сам мивкоса сом — Відгадайте загадки! • Голі поля, мокне земля, Дощ поливає. Коли це буває? (Восени) • У садках, гаях блукає Жовті шати одягає. Золотисту стелить постіль — Жде сестрицю білу в гості. (Осінь) — Ось і настала золотокоса осінь. Сонце ще довго сяє на ясному небосхилі, проте воно вже не таке гаряче, як улітку, а ніжно-ласкаве, лагідне. Повітря прозоре, легке, у ньому далеко чути кожен звук. Небо часто хмариться, ідуть дощі, жовтіє та опадає листя, відлітають у вирій птахи, готуються до зими звірі, у садах та городах збирають фрукти та овочі. Клас IV. Робота над виставкою зібрання поезій Н. Забіли, К. Перелісної, Ліни Костенко, І. Кульської, творів О. Копиленка, В. Чухліба, В. Сухомлинського V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Читання віршів про осінь заздалегідь підготовленими учнями К. Перелісна «Жовкнуть в полі трави», «Журавлі», «Осінній дощик». 2. Робота над віршем П. Осадчука «Осінь» Самостійне напівголосне читання вірша учнями .—Де щебетали птахи? — Де вони поділися, коли сонечко охололо? — Куди поділися звірі з настанням холодів? — З чим поет порівнює листя? Фізкультхвилинка 3. Робота над віршем І. Кульської «Осінь» Читання вірша підготовленими учнями — Які подарунки приносить осінь? — Чому ми так щиро запрошуємо осінь у гості? 4. Робота над оповіданням М. Сладкова «Синиччин запас» — Осінь — це особлива пора року, красива і журлива, час великих трудових справ. Люди готують поля, сади і городи до нових урожаїв. Тварини готуються до зими, відлітають від нас перелітні птахи. Ми повинні допомогти птахам, які залишаються у нас зимувати. 1) Самостійне читання оповідання учнями. — Про яких запасливих тварин згадано в оповіданні? — Як синички збирають запаси на зиму? — Якого принципу вони дотримуються? — Як роблять запаси на зиму ховрах, водяний щур? 2) Робота в групах. — Яку картину ви намалювали б до оповідання? VI. Підсумок уроку — Що нового дізналися ви на сьогоднішньому уроці? — Які нові твори про осінь запам’ятали? — Хто їх автори? — Які почуття викликають ці твори? — Чого навчають нас твори про природу? — Перевірте прикмети. • Грім у вересні — на теплу осінь. • Павутина стелиться по рослинах — до тепла. VII. Домашнє завдання — Наступний Урок позакласного читання проведемо за темою «З чистого джерела народної мудрості». Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача. | |
| |
Переглядів: 1426 | |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Урок-повторення. У комп’ютерному класі |
Свійські тварини рідного краю |
Що можна робити з інформацією |
Елементарна будова тварин і птахів. Практична робота «Силуети тварин і птахів... |
Всього коментарів: 0 | |