Скринька пісень-закличок. Іди, іди, дощику

Урок 4. Скринька пісень-закличок. Іди, іди, дощику

Мета: розширювати знання дітей про усну народну творчість; формувати вміння виділяти дійових осіб; учити читати діалог; ознайомити з піснями-закличками; розвивати образне мислення учнів; виховувати любов до національного надбання, шанобливе ставлення до історії свого краю.

Хід уроку

І. Організаційний момент

II. Артикуляційна хвилинка

1. Чистомовка «Слухняний ротик»

Ець-ець-ець — подув сильний вітерець.

Ить-ить-ить — в небі синяя блакить.

Ае-ае-ае — осінню вже повіває.

Лі-лі-лі — відлітають журавлі.

Ок-ок-ок — зібрались діти на урок.

2. Гра «Дощик»

Читання (хорове) декілька разів у різному темпі та з різною силою голосу пісеньки-забавлянки.

ОЙ ЧУК, ЧУК, ЧУК Ой чук,чук,чук,

Наловив дід щук!

А бабуся пліточок —

Годувати діточок,

А бабуся карасиків —

Годувати Тарасиків,

А бабуся окунців —

Годувати молодців.

III. Перевірка домашнього завдання

— Розкажіть підготовлені вдома пісеньки-забавлянки.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Слухання пісень-закличок

Сонечко,сонечко, Засвіти, засвіти!

Сонечко,сонечко, Звесели, звесели! Сонечко,сонечко,

Весну й літо запроси!

Жайворонки, жайвороночки! Прилетіть до нас.

Принесіть нам літо тепле, Віднесіть від нас зиму холодну. Пам холодна зима надокучила, Руки, ноги підморозила.

— До кого звертаються діти в цих пісеньках?

— З яким проханням?

— Це пісеньки-заклички. Сьогодні на уроці ми ознайомимося з такими пісеньками.

V.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.Пояснення вчителя

— У прадавні часи люди вірили в те, що можна задобрити дощ, вітер, сонце. Закликали в піснях їх на гостину.

 Клас

Заклички — це невеликі пісеньки, призначені для виспівування групою дітей. Іноді вони супроводжуються ігровими діями, що імітують процес селянської праці.

Усі явища і сили природи функціонують у закличці як живі істоти. Дитина сама контактує з ними: сонце просить про щедре літо; грім — не лякати худобу; дощ — поливати; обіцяє за справну роботу подарунок.

Незвичайні властивості явищ природи подано в закличці як перелік тієї благодаті, тих дарів, яких від них чекають і які вони дійсно несуть.

Закличка — це не просте звернення до природних стихій, а виражена в слові, ритмі, інтонації гама відчуттів — переживання, захоплення, ніжність. Емоції радості, довіри, переконаності в хорошому закладені в самій структурі вірша — у хвилеподібних повторах, у зміні картинок-прохань, у ритмі — жвавому, завзятому, у звучанні кожного рядка, кожного слова.

Усі явища природи мають закріплені за ними ласкаві імена — сонечко золоте, весна красна, червоне літечко.

Фізкультхвилинка

2. Опрацювання закличок «Іди, іди, дощику» (с. 9)

1) Гра «Рибки». Самостійне читання закличок мовчки.

— До кого звертаються діти?

2) Словникова робота.

Полив’яний — укритий особливим склоподібним розчином.

Цебро — велика дерев’яна посудина у вигляді відра або зрізаної діжки. Дійниця — спеціальний посуд, у який доять молоко.

3. Повторне читання закличок учнями

— Навіщо діти звертаються до дощу?

— Порівняйте дві пісеньки «Іди, іди, дощику». Про що вони?

— Що в них спільного?

— Чому ці пісеньки можна назвати закличками?

— Знайдіть у пісеньках пестливі слова.

4. Гра «Добери риму»

Дощику — . (борщику, горщику).

На вербі — . (комарі).

Нам — . (комарам).

Дубочку — . (садочку).

Ізнявся — . (захитався).

Розбився —. (полився).

Дійницею —. (пшеницею).

5. Гра «Віднови словосполучення»

Вітерполився

Дуброзбився

Горщикізнявся

Дощикзахитався

VI. Підсумок уроку

— Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

— Чого навчилися на уроці?

— Що нового дізналися?

VII. Домашнє завдання

Намалювати малюнок до пісеньок-закличок.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (07.05.2014)
Переглядів: 2098 | Рейтинг: 0.0/0
Значення гарного й веселого настрою для збереження здоров’я
З чистого джерела народної мудрості. Урок позакласного читання
А. М'ястківський «Веселочка». Є. Горева «Кольоровий віршик». Г. Тарасенко...
Вправи та задачі на засвоєння таблиці ділення на 4. Обчислення значень виразі...
МУЗИКА РОЗПОВІДАЄ ПРО КАЗКОВИХ ГЕРОЇВ
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]