Урок 4. Скринька пісень-закличок. Іди, іди, дощику Мета: розширювати знання дітей про усну народну творчість; формувати вміння виділяти дійових осіб; учити читати діалог; ознайомити з піснями-закличками; розвивати образне мислення учнів; виховувати любов до національного надбання, шанобливе ставлення до історії свого краю. Хід уроку І. Організаційний момент II. Артикуляційна хвилинка 1. Чистомовка «Слухняний ротик» Ець-ець-ець — подув сильний вітерець. Ить-ить-ить — в небі синяя блакить. Ае-ае-ае — осінню вже повіває. Лі-лі-лі — відлітають журавлі. Ок-ок-ок — зібрались діти на урок. 2. Гра «Дощик» Читання (хорове) декілька разів у різному темпі та з різною силою голосу пісеньки-забавлянки. ОЙ ЧУК, ЧУК, ЧУК Ой чук,чук,чук, Наловив дід щук! А бабуся пліточок — Годувати діточок, А бабуся карасиків — Годувати Тарасиків, А бабуся окунців — Годувати молодців. III. Перевірка домашнього завдання — Розкажіть підготовлені вдома пісеньки-забавлянки. IV. Мотивація навчальної діяльності. Слухання пісень-закличок Сонечко,сонечко, Засвіти, засвіти! Сонечко,сонечко, Звесели, звесели! Сонечко,сонечко, Весну й літо запроси! Жайворонки, жайвороночки! Прилетіть до нас. Принесіть нам літо тепле, Віднесіть від нас зиму холодну. Пам холодна зима надокучила, Руки, ноги підморозила. — До кого звертаються діти в цих пісеньках? — З яким проханням? — Це пісеньки-заклички. Сьогодні на уроці ми ознайомимося з такими пісеньками. V.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1.Пояснення вчителя — У прадавні часи люди вірили в те, що можна задобрити дощ, вітер, сонце. Закликали в піснях їх на гостину. Клас Заклички — це невеликі пісеньки, призначені для виспівування групою дітей. Іноді вони супроводжуються ігровими діями, що імітують процес селянської праці. Усі явища і сили природи функціонують у закличці як живі істоти. Дитина сама контактує з ними: сонце просить про щедре літо; грім — не лякати худобу; дощ — поливати; обіцяє за справну роботу подарунок. Незвичайні властивості явищ природи подано в закличці як перелік тієї благодаті, тих дарів, яких від них чекають і які вони дійсно несуть. Закличка — це не просте звернення до природних стихій, а виражена в слові, ритмі, інтонації гама відчуттів — переживання, захоплення, ніжність. Емоції радості, довіри, переконаності в хорошому закладені в самій структурі вірша — у хвилеподібних повторах, у зміні картинок-прохань, у ритмі — жвавому, завзятому, у звучанні кожного рядка, кожного слова. Усі явища природи мають закріплені за ними ласкаві імена — сонечко золоте, весна красна, червоне літечко. Фізкультхвилинка 2. Опрацювання закличок «Іди, іди, дощику» (с. 9) 1) Гра «Рибки». Самостійне читання закличок мовчки. — До кого звертаються діти? 2) Словникова робота. Полив’яний — укритий особливим склоподібним розчином. Цебро — велика дерев’яна посудина у вигляді відра або зрізаної діжки. Дійниця — спеціальний посуд, у який доять молоко. 3. Повторне читання закличок учнями — Навіщо діти звертаються до дощу? — Порівняйте дві пісеньки «Іди, іди, дощику». Про що вони? — Що в них спільного? — Чому ці пісеньки можна назвати закличками? — Знайдіть у пісеньках пестливі слова. 4. Гра «Добери риму» Дощику — . (борщику, горщику). На вербі — . (комарі). Нам — . (комарам). Дубочку — . (садочку). Ізнявся — . (захитався). Розбився —. (полився). Дійницею —. (пшеницею). 5. Гра «Віднови словосполучення» Вітерполився Дуброзбився Горщикізнявся Дощикзахитався VI. Підсумок уроку — Чи сподобався вам сьогоднішній урок? — Чого навчилися на уроці? — Що нового дізналися? VII. Домашнє завдання Намалювати малюнок до пісеньок-закличок. | |
| |
Переглядів: 2055 | |
Запитання до природи. За що нам удячні хатні улюбленці (рослини, тварини)? |
Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї р... |
Тварини рідного краю |
Ґрунт. Значення ґрунту для живої природи і господарської діяльності людини |
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...» |
Всього коментарів: 0 | |