А дружити треба вміти. М. Пономаренко «Суниці для Лесі»

Урок 120

Тема: А дружити треба вміти. М. Пономаренко «Суниці для Лесі»

Мета: навчати дітей виразно читати; формувати вміння сприймати зміст твору, визначати його головну думку, оцінювати вчинки дійових осіб; розвивати вміння обмінюватися думками, слухати товариша; виховувати почуття дружби.

Хід Уроку

I. Мовленнєва розминка

 1 Робота над скоромовкою

Звили чаплі гніздо із паклі.

Із чорного неба крапають каплі.

У гнізді із паклі намокли чаплі.

 2 Робота над чистомовкою

Жу-жу-жу — я з Оленкою дружу.

Іж-іж-іж — пиріжок на всіх розріж. Жи-жи-жи — маєш друга — бережи. Жа-жа-жа — друг купив мені коржа.

 3 Робота над лічилкою

Раз і два. Раз і два.

В нас лічилка лісова!

В лісі — дерево дуплисте,

А в дуплі живе сова,

Що жовтаві очі має,

Спить — удень, вночі — літає.

Добрий сон сові приснись!

Я — ховаюсь! Ти — жмурись!

Г. Чубач

II. Мотивація навчальної діяльності

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Чи сподобалася вам лічилка?

— Які ще лічилки ви пам’ятаєте?

— Коли будете використовувати лічилки?

— З ким ви граєтеся у піжмурки?

Вправа «Мікрофон»

— Який твій друг? Розкажи.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання оповідання миколи пономаренка «суниці для лесі»

 1 Читання оповідання вчителем

— Чий учинок заслуговує осуду, а чий — похвали?

— Хто з дівчаток був справжньою подругою, а хто — ні?

 2 Словникова робота

Читання «луною» за вчителем слів: відчинену, підстрибнула, порожніла, наїстися, найменшеньких, занепокоїлась, дітлашня, подзвонили, відсмикнула.

 3 Підготовка до читання тексту вголос

— Чиї слова передають нетерплячість; вагання; роздум; радість; розчарування?

 4 Читання тексту учнями вголос

Гра «Квіточка»

Читає учень, на парту якого впала квіточка.

 5 Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання

— Коли відбувалися описувані події? Доведіть.

— Хто приїхав до Лесі в гості?

— Який гостинець привезла бабуся?

— Простежте за текстом за вчинками Лесі. Як вона ставилася до подружки?

— А про що свідчать учинки Оксани?

— Чи зрозуміла Леся, чим завинила перед подружкою?

— Як перетворити назву оповідання на питальне речення?

 6 Робота в групах

— Пофантазуйте! Як би ви продовжили це оповідання?

V. Підсумок уроку

— Чого вчить нас оповідання Миколи Пономаренка «Суниці для Лесі»?

— Бережіть друзів, пам’ятайте прислів’я: «Немає друга — шукай, а знайшов — бережи».

Що зробити, щоб удвічі Торт вам здавався смачнішим?

Що зробити, щоб удвічі Кожний день для вас побільшав?

Щоб і радості, і щастя Було — вам аж ніде діти?

Тут — ніякого секрету!

Треба з другом все ділити!

А. Костецький

VI. Домашнє завдання

Стисло переказувати оповідання.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (08.01.2014)
Переглядів: 3344 | Рейтинг: 0.0/0
А. М'ястківський «Неня». Д. Білоус «Звертання»
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді
Ознайомлення з дією додавання. Знак «плюс». Складання прикладів на додавання ...
М. Сингаївський «Що воно за диво?». П. Мовчан «Сіяв шпак». А. Григорук «Переп...
Поняття про основні (жовтий, червоний, синій) та похідні (жовтогарячий, зелен...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]