💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Ігровий фольклор. Г. Бойко «Ну й охочий брат мій Ігор». А. Качан «По дорозі їхав віз». С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше»

Урок 115

Тема: Ігровий фольклор. Г. Бойко «Ну й охочий брат мій Ігор». А. Качан «По дорозі їхав віз». С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше». В. Гринько, А. Ка-мінчук, М. Людкевич «Лічилки»

Мета: удосконалювати навички свідомого виразного читання; збагачувати словниковий запас учнів; розширювати уявлення про малі віршовані твори; учити виділяти головне; виховувати любов до рідної мови.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

 1 Робота над чистомовкою

Рі-рі-рі, рі-рі-рі! — кріт сидить в своїй норі. Ра-ра-ра, ра-ра-ра! — йде до школи дітвора.

Рі-рі-рі, рі-рі-рі! — добре в школі дітворі.

Л. Лозован

 2 Робота над скоромовкою

На річці Роман впіймав руками рака,

Рак ущипнув Романа за руку.

 3 Гра «Зоряна година»

З букв слова електропраска скласти нові слова.

Електропраска — кекс, порт, рот, рак, спорт, скат, ропа, парта, секрет, кат, ...

III. Перевірка домашнього завдання

Розповіді учнів про те, як вони грали в гру «Перстенець».

IV. Повідомлення теми і мети уроку

— Українські діти люблять гратися не тільки в рухливі спортивні ігри, а й у такі, які вимагають знань з мови.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 1 Опрацювання вірша Грицька Бойка «Ну й охочий брат мій Ігор.»

1) Гра «Бджілки».

Напівголосне читання вірша учнями, кожен — у своєму темпі.

— Які слова звучать однаково, але мають різне значення?

— До чого охочий Ігор?

— До яких ігор він охочий?

— Доберіть синоніми до слова жвавий. (Моторний, рухливий, пустотливий, прудкий, шпаркий)

2) Виразне читання вірша.

 2 Опрацювання вірша Анатолія Качана «По дорозі їхав віз»

1)Хорове читання вірша учнями.

— Які слова звучать і пишуться однаково, але мають різне значення?

— Поясніть значення цих слів.

— Де їхав віз?

— Що він віз?

— Де віз став?

— Де була гребля?

 3 Опрацювання вірша Степана Жупанина «Грайте, грайте голосніше.»

1) Гра «Рибки».

Самостійне мовчазне читання вірша учнями.

— З яким настроєм слід читати вірш?

2) Читання вірша «луною» за вчителем.

— Знайдіть і прочитайте спонукальні речення.

— Як ми їх читаємо?

— До кого звертається автор?

3) Гра «Блискавка».

Учитель демонструє слова: скрипка, рояль, піаніно, цимбали, трембіта, сопілка, бандура.

— Доберіть загальну назву.

На дошці — малюнки із зображенням музичних інструментів. Учні під малюнком ставлять назву інструмента.

— Які з цих музичних інструментів згадуються у вірші?

4) Слухання запису коломийки.

— Спробуймо заспівати вірш під музику. (Проспівування вірша, як пісні.)

 4 Самостійне опрацювання учнями лічилки

VI. Підсумок уроку

— Що найбільше сподобалося на уроці?

— Який настрій панував на нашому уроці?

VII. Домашнє завдання

Вивчити напам’ять коломийку.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (08.01.2014)
Переглядів: 1365 | Рейтинг: 0.0/0
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки»
Олена Пчілка «Безконечна пісенька». В. Лучук «Послухайте, люди». І Світличний...
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро...
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми
М. Сингаївський «Що воно за диво?». П. Мовчан «Сіяв шпак». А. Григорук «Переп...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]