Урок 115 Тема: Ігровий фольклор. Г. Бойко «Ну й охочий брат мій Ігор». А. Качан «По дорозі їхав віз». С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше». В. Гринько, А. Ка-мінчук, М. Людкевич «Лічилки»Мета: удосконалювати навички свідомого виразного читання; збагачувати словниковий запас учнів; розширювати уявлення про малі віршовані твори; учити виділяти головне; виховувати любов до рідної мови. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Робота над чистомовкою Рі-рі-рі, рі-рі-рі! — кріт сидить в своїй норі. Ра-ра-ра, ра-ра-ра! — йде до школи дітвора. Рі-рі-рі, рі-рі-рі! — добре в школі дітворі. Л. Лозован 2 Робота над скоромовкою На річці Роман впіймав руками рака, Рак ущипнув Романа за руку. 3 Гра «Зоряна година» З букв слова електропраска скласти нові слова. Електропраска — кекс, порт, рот, рак, спорт, скат, ропа, парта, секрет, кат, ... III. Перевірка домашнього завдання Розповіді учнів про те, як вони грали в гру «Перстенець». IV. Повідомлення теми і мети уроку — Українські діти люблять гратися не тільки в рухливі спортивні ігри, а й у такі, які вимагають знань з мови. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання вірша Грицька Бойка «Ну й охочий брат мій Ігор.» 1) Гра «Бджілки». Напівголосне читання вірша учнями, кожен — у своєму темпі. — Які слова звучать однаково, але мають різне значення? — До чого охочий Ігор? — До яких ігор він охочий? — Доберіть синоніми до слова жвавий. (Моторний, рухливий, пустотливий, прудкий, шпаркий) 2) Виразне читання вірша. 2 Опрацювання вірша Анатолія Качана «По дорозі їхав віз» 1)Хорове читання вірша учнями. — Які слова звучать і пишуться однаково, але мають різне значення? — Поясніть значення цих слів. — Де їхав віз? — Що він віз? — Де віз став? — Де була гребля? 3 Опрацювання вірша Степана Жупанина «Грайте, грайте голосніше.» 1) Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання вірша учнями. — З яким настроєм слід читати вірш? 2) Читання вірша «луною» за вчителем. — Знайдіть і прочитайте спонукальні речення. — Як ми їх читаємо? — До кого звертається автор? 3) Гра «Блискавка». Учитель демонструє слова: скрипка, рояль, піаніно, цимбали, трембіта, сопілка, бандура. — Доберіть загальну назву. На дошці — малюнки із зображенням музичних інструментів. Учні під малюнком ставлять назву інструмента. — Які з цих музичних інструментів згадуються у вірші? 4) Слухання запису коломийки. — Спробуймо заспівати вірш під музику. (Проспівування вірша, як пісні.) 4 Самостійне опрацювання учнями лічилки VI. Підсумок уроку — Що найбільше сподобалося на уроці? — Який настрій панував на нашому уроці? VII. Домашнє завдання Вивчити напам’ять коломийку. | |
| |
Переглядів: 1365 | |
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки» |
Олена Пчілка «Безконечна пісенька». В. Лучук «Послухайте, люди». І Світличний... |
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро... |
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми |
М. Сингаївський «Що воно за диво?». П. Мовчан «Сіяв шпак». А. Григорук «Переп... |
Всього коментарів: 0 | |