Урок 114 Тема: Вступ до теми. Нумо гратися! «Перстенець» (дитяча народна гра)Мета: розширювати в учнів уявлення про народні дитячі ігри; вчити аналізувати зміст і форму гри; пояснити учням, яке значення мають ігри й забави у житті дітей для зміцнення здоров'я; виховувати повагу до надбань українського народу. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Читайте виразно, не поспішайте! Зголоднів великий палець: — От коли б дістати смалець! — Вказівний за ним зітхає: — Смалець що! Крупи немає. — А середній мовить тихо: — Що крупа! Без хліба лихо. — Підмізинний ледь не плаче: — Отаке життя ледаче! — А мізинець: — Годі, братці, До роботи треба браться. Т. Коломієць 2 Будьте уважними! • З и я плаваю у морі, З і — мишей ловлю в коморі. (Кит — кіт) • Люблять нас усі збирати, Після дощику в ліску. А як букву г відняти, Будем плавати в ставку. (Гриби — риби) • Я дерево вічнозелене, Росту майже всюди. Перестав мої склади — Давати воду буду. (Сосна — насос) • Він у бурю, в хуртовину Виростає біля тину. Коли ж з на н замінити, — Можна в ньому буде жити. (Замет — намет) На неї птах сідає, Вона його гойдає. А г на б змініть — Звірятком стане вмить. (Гілка — білка) Коли я з д — росту на гілці, Коли ж із т — пливу по річці. (Плід — пліт) 3 Робота з лічилкою Бджілки в поле полетіли, На пахучі квіти сіли, Стали в вулик мед нести. Ми гуляєм — ти лови! — Де і навіщо ми використовуємо лічилки? III. Перевірка домашнього завдання — Розгорніть сторінку зі змістом підручника. Знайдіть розділ, який закінчили вивчати. Згадайте його назву. Назвіть авторів, твори яких вивчали в цьому розділі. «ліс і лис»Василь Сухомлинський «Забавлянка»Валентин Струтинський «Синій світ»Володимир Коломієць «Що для чого треба?»Степан Жупанин «Підкажи словечко»Галина Малик «Жива казка»Анатолій Качан IV. Повідомлення теми і мети уроку — У які ігри ви любите грати? — Із ранніх років через ігри і забави входила маленька людина у життя. Через них вона дорослішала, набувала практичного досвіду. У численних народних іграх українських дітлахів відобразилося все: і історія народу, і його світогляд, і традиції, і деталі побуту. Ви вважаєте, гра — це пустощі? Ні! Це своєрідне мистецтво. В іграх передається характер народу, виховуються дружні стосунки, чесність, повага, спритність, кмітливість. У грі змагаються, пізнають одне одного. Гра вносить радість, бадьорість у життя дітей. Рухатися, бігати, гратися — це означає жити. Народна мудрість говорить: «Як дитина бігає і грається, так їй і здоров’я усміхається!» Народ свято береже свою мову, пісню і, звісно ж, гру. — Прочитайте запис на дошці. Хочеш бути красивим — грайся! Хочеш бути щасливим — грайся! Хочеш бути здоровим — грайся! — Сьогодні ми починаємо вивчати новий розділ. — Як він називається? — Велика радість — гратися, співати, мріяти у колі друзів, разом робити корисну справу. У цьому розділі ми ознайомимося з дитячими іграми, пісеньками, закличками, забавлянками. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання дитячої народної гри «перстенець» 1 Гра «Рибки». Мовчазне читання змісту гри — Які слова промовляються в грі? — Від якого слова утворилися слова гадуль-гадуль-гадулька? — Оберемо ведучого за допомогою лічилки. Еники, беники, їли вареники, Еники, беники — квас, Вийшов старенький Тарас. 2 Інсценізація гри в класі VI. Підсумок уроку — Що нового дізналися про ігри? — Яку народну гру розучили в класі? VII. Домашнє завдання Пограти в гру «Перстенець» із друзями. | |
| |
Переглядів: 1325 | |
Тварини «живого куточка», хатні улюбленці |
Гори України |
Після уроків. Висловлення істинні і хибні |
Розкроювання тканини. Виготовлення серветки з бахромою |
Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка» |
Всього коментарів: 0 | |