Урок 108 Тема: Як побачити дива? Як про них сказати? В. Коломієць «Ліс і лис». Н. Поклад «Поет». Г. Чубач «Що це?»Мета: удосконалювати навички виразного читання, вмілого використання інтонацій у мовленні, вміння розкривати зміст поезії; формувати творчі здібності; виховувати інтерес до читання. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Робота над скоромовкою лис малий і більший лис По гриби ходили в ліс. Заздрить білка в лісі лису — лис лисички ніс із лісу. Л. Куліш-Зіньків 2 Читайте тільки назви дерев! Рюкзак, дуб, краб, моряк, сосна, стіна, козак, смерека, метро, ялинка, жарт, калина, тополя, береза, корова. 3 Читайте швидко, чітко! сікк сік А рікрак лідліс т жук ч ' бук сік к сік А рікрік ніспіч бик ч ' бак 4 Додайте слово! Прочитайте вірш! Пам'ятайте про риму! Під горою хвойний. (ліс), За горою хижий. (лис). Вкрита травами. (гора), Збоку — лисяча. (нора), В ній хитрюга неспроста Від собак хова. (хвоста): Як навідався в. (курник), То відразу ж півень. (зник). III. Перевірка домашнього завдання Виразне читання п’єси за особами. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання твору Володимира Коломійця «Ліс і лис» 1) Гра «Бджілки». Напівголосне читання учнями вірша, кожен — у своєму темпі. — У якому темпі слід читати вірш? — Після яких слів потрібно зробити найдовшу паузу? 2) Читання вірша «буксиром» за вчителем. 3) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання. — Де гуляє лис? — Який у нього настрій? — Чим розчулений лис? — Куди лис записує свої вірші? — Прочитайте опис блокнота. — Який це лис — добрий чи злий? 4) Гра «Мікрофон». — Про що писав у своїх віршах лис? (Кожен учень висловлює свою думку.) 5)Гра «Добери пару». — З’єднайте слова у словосполучення. Лис ліс кора звуки думки листки блискучий бура сонячний хороші чудні лагідний 6) Гра «Знайдіть риму». Лис — ліс; зітхає — складає; палітурки — тук-туки; пеньок — думок; лісом — лисом. 7) Гра «Земля — небо». За командою «земля» діти нахиляються до книжки і читають текст. За командою «небо» — піднімають голівки вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову «земля» — учні очима знаходять, де вони закінчили читати. 2 Опрацювання вірша Наталки Поклад «Поет» 1) Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання вірша учнями. — Яке місце привабило зайчика? — Який у нього був настрій? — Що він бачив і чув? 2) Робота в групах. — Пофантазуйте! Який вірш склав зайчик? 3) Колективна робота. — Порівняйте вірші «Ліс і лис» та «Поет». — Чим вони схожі? Чим різняться? 3 Опрацювання вірша Ганни Чубач «Що це?» — Інколи фантастичні образи можна побачити й у звичайних речах. Треба лише пильніше придивлятися... 1) Самостійне читання вірша учнями. — Яке диво побачив автор? 2) Гра «Пофантазуй!». — Уявіть, що вам зустрівся табун білогривих хмарин, запряжених золотими промінчиками сонця. — Куди летять білі коні? Кого наздоганяють? Складіть про це розповідь. V. Підсумок уроку — Що найбільше сподобалося на сьогоднішньому уроці? — Чи сподобалося вам фантазувати? VI. Домашнє завдання Придумати оповідання про цікавий випадок, що трапився із твоїм песиком або кошеням. | |
| |
Переглядів: 2698 | |
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці |
Для чого ми вивчаємо природознавство |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 12, 13 |
Дикорослі рослини рідного краю |
Листяні та хвойні рослини |
Всього коментарів: 0 | |