Урок 107 Тема: Чи просто складати вірші? П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші»Мета: удосконалювати навички виразного читання за особами; ознайомити учнів із новим жанром — п'єсою; спонукати дітей до творчості; викликати інтерес до віршування; вправляти в добиранні слів; виховувати любов до мовного багатства. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Читайте, слова додавайте! Рак ранесенько проснувся, В черевики гарні. (взувся), І без тата, і без. (мами) Прогулявся між корчами. Срібна рибка пропливала, Вона рака не.(впізнала). Рак розсердився, роззувся, І додому. (повернувся). 2 Читайте швидко слова в стовпчиках, потім — у рядках, не помиляйтеся! День більбриль гість пень цільхміль честь кінь сільсталь злість вись нулькнязь кліть синь мазьжнець мить рись грязь швець мідь 3 Читайте мовчки, думайте, про кого читаєте! Нявчить, гарчить, пищить, дзижчить, кує, цвірінчить, рохкає, кряче, тьохкає, виє, шипить, кукурікає, ґелґоче, кумкає, реве. — Про кого прочитали? — Читайте вголос — називайте кожного. III. Повідомлення теми і мети уроку — Твори яких жанрів ми вже читали? — Сьогодні ми ознайомилися з новим жанром літератури — п’єсою. П’єса — це твір, призначений для театральної вистави. У п’єсах виділені дійові особи. Слів автора дуже мало. Вони лише зазначають, де відбуваються події, до кого звертаються дійові особи, як поводяться герої, який мають настрій. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання твору павла Глазового «як сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші» — Розгляньте уважно твір. Хто є його дійовими особами? 1 Читання слів автора вчителем — Хто головний герой твору? — Яке свято було у хлопчика? — Які подарунки він отримав? — Який подарунок був незвичним? Опишіть його. — Назвіть головних дійових осіб твору. 2 Читання твору учнями за особами (читають підготовлені учні) — Який настрій у вас після читання твору? — Що вас найбільше розсмішило? 3 Гра «Бджілки» Напівголосне читання учнями вірша, кожен — у своєму темпі. — Як ви читатимете слова Сергійка? (Повчальним, впевненим, спокійним тоном) — А клоуна? (Добрим, веселим, легковажним, захопленим, здивованим тоном) Фізкультхвилинка 4 Читання за особами — Як Сергійко пояснив клоунові, що таке рима? — Що мав на увазі хлопчик під словом прикладно? — Як зрозумів це слово Боба? — Чи зрозумів він, як складати вірші? — Прочитайте вірші, які склав Боба. — Ким Сергійко хотів зробити клоуна? — Чи вийшов з нього музика? — Чому? Як про це сказав Сергійко? — Чи зумів клоун відгадати загадки? Чому? — Куди зібрався Боба? — Що він зібрався робити в цирку? — Чи може він там досягти успіху? 5 Читання твору за частинами 1) Клоун Боба вчиться писати вірші. 2) Сергійко хоче, щоб Боба став музикою. 3) Розгадування загадок. — Допоможіть клоунові — доберіть риму до слова голова. — Спробуйте скласти віршик про собаку, про Бобу. — Чи сподобалися б ваші віршики Сергієві? Чому? — Як називаються загадки, які Сергійко загадував Бобу? (До-бавлянки) V. Підсумок уроку — Який твір сьогодні читали? — Чим він незвичайний? — Назвіть головних героїв твору. — Чи легка це справа — писати вірші? VI. Домашнє завдання Читати твір за особами. | |
| |
Переглядів: 2466 | |
Охорона тварин. Турбота людей про тварин |
Жива і нежива природа |
«Золотаосінь» |
Заготівля і зберігання природного матеріалу. |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Всього коментарів: 0 | |