💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Кожен повинен мати свій голос. В. Каменчук «Як лиска голосок собі кувала»

Урок 91

Тема: Кожен повинен мати свій голос. В. Каменчук «Як лиска голосок собі кувала»

Мета: формувати в учнів уміння аналізувати твори за змістом; збагачувати словник дітей новими словами; розвивати техніку читання віршованих творів; вміння знаходити головну думку творів; виховувати почуття гідності, любов до всього, що створила природа.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

— Для того, щоб Урок наш був цікавим, минув швидко і з користю, ми повинні зламати кригу відчуженості, згуртуватися. Зараз виконаємо вправу «Криголам».

Отже, наш Урок повинен бути.

У — урожайний (на нові знання).

Р — розвивальний,.

О — організований,.

К — красивий,.

II. Мовленнєва розминка

 1 Гра «Які слова не такі, як інші?»

Жовторотий журавлик жадібно жував жуйку.

— Журавлику, — каже журавлиха, — жуйку жуєш? Страх! Жуй жучків, журавлику, жабку жирненьку. Жуйку журавлики не жують.

— Яким звуком починаються всі слова у цих реченням?

— Який це звук?

— Які слова починаються іншим звуком? (Страх, не, каже)

 2 Робота над чистомовкою

Язик угору — ша-ша-ша.

Наша Маша в ліс пішла.

Язик донизу — са-са-са.

Укусила в ніс оса.

Язик угору — ши-ши-ши.

Машу в лісі ми знайшли.

Язик донизу — си-си-си.

Вуса, вуса у оси.

III. Перевірка домашнього завдання

— Яку казку читали вдома?

— Хто її автор?

— Що трапилося зі сріблястою рибкою?

— Хто хотів допомогти рибці?

— А що ви знаєте про цих тварин (рибку, жабку, лебедя, горобчика)?

— Давайте вислухаємо наших проектантів. (Діти зачитують свої повідомлення, які вони підготували вдома, про кожну тварину.)

Перевірка читання та розповіді казки здійснюється у малих групах. Діти об’єднуються у п’ять груп. Кожна група займає своє місце біля відповідної цифри (1, 2, 3, 4, 5). Групи обирають лідерів, які здійснюють перевірку кожного учня на читання та переказу казки. Кожну групу захищають по одному представникові. Цих дітей заслуховують усі учні. Відбувається колективне обговорення відповідей дітей та їх оцінювання.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 1 Робота над загадкою

— Послухайте, хто завітав до нас сьогодні на урок.

• Я — красуня рудохвоста,

До гусей ходжу у гості,

Зайчиків, мишей полюю,

Навіть сливами ласую. (Лисиця)

— А що ви знаєте про цю тварину? (Відповіді дітей.)

— А тепер послухаємо нашого проектанта. Він нам зачитає все, що знайшов удома у додатковій літературі про лисичку. (Виступ учня)

— А ви знаєте, як гарно лисичка може співати? Давайте послухаємо запис її пісеньки «Я — лисичка, я — сестричка.»!

Звучить пісня лисички з опери М. В. Лисенка «Лисичка-сестричка».

— Чи гарно співає лисичка?

— А коли ця лисичка була маленькою і дуже хотіла навчитися співати, послухайте, яка сумна пригода з нею трапилася.

 2 Читання казки Валентини Каменчук «Як Лиска голосок собі кувала»

— Чому ж у маленької лисички слізки потекли двома струмками?

 3 Словникова робота

Читання «луною» слів за вчителем: промовля, викувать, хутенько, розбіглися, струмками, прислухайсь.

«Довідкове бюро»

Коваль — людина, яка кує залізо при високій температурі. Ковадло — підставка, на якій кують металеві вироби. Прищулив вуха — пригнув.

Власний — особистий.

 4 Гра «Рибки». Мовчазне читання казки учнями

 5 Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання

— Про що попросила Лиска коваля?

— Що відповів їй коваль? Прочитайте.

— Якого ж голосу захотіла Лиска?

— Чи скував їй коваль голос Солов’я?

— Чи сподобався цей голосок татові, мамі?

— Чому?

— Як ви розумієте слова: «Всі, хто пісню Лиски слухав, вклали зіллячко у вуха»?

— Що ж порекомендував маленькій Лисичці дідуньо Лис? Прочитайте.

— Як ви вважаєте, чи послухалася дідуся маленька Лисичка? (Так)

— І тому ми сьогодні почули, яку гарну пісеньку вона нам заспівала.

— Яка ж головна думка цього твору? (Кожен повинен мати свій власний голос і свою мову.)

V. Підсумок уроку

— Чи був наш Урок урожайним на нові знання?

— А красивим, організованим, розвивальним?

— Що нового ви дізналися на уроці?

VI. Домашнє завдання

Намалювати ілюстрацію до казки.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (08.01.2014)
Переглядів: 2240 | Рейтинг: 0.0/0
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична...
Казка «Сильніше за силу». Прислів'я. Підсумок з теми
Елементарне поняття про театральне мистецтво. Практична робота «Художник у те...
«Вовк і кіт» (латинська народна казка). «Що ти знаєш і що вмієш?»
Ми і природа. Поняття про навколишнє природне середовище. Взаємодія людини і ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]