Урок 76 Тема: Образи української природи в поезії Тараса ШевченкаМета: продовжити ознайомлення учнів із творчістю Т. Г. Шевченка; удосконалювати навички виразного читання віршів; учити аналізувати прочитане; виховувати любов до поезій Великого Кобзаря. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Робота над скоромовкою Пішов Федір до Федота, Щоб побачити єнота. Єнот фиркнув, налякався, У куточок заховався. Пішов Федір до Федота, Не побачивши єнота. В.Гринько 2 Гра «Доберіть антоніми» Темний — ... (світлий); зустрічає — ... (проводжає); тихо — . (голосно); чорний — . (білий); ранок — . (вечір); угору — . (униз); говорить — .(мовчить); сміється — ... (плаче). 3 Розчитування за складовою таблицею 4 Гра «Шифрувальники» Вінок - нок + р + ші =. (вірші). Київ - їв - и + об + за + ря =. (Кобзаря). III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогоднішній Урок ми присвятимо вивченню віршів Великого Кобзаря. Адже ніде так не розкривається душа народу, як у його творах. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання вірша Т. Г. Шевченка «Світає...» 1)Читання вірша вчителем. — У якому темпі, з яким почуттям слід читати вірш? — Яка пора доби описана у вірші? 2) Читання вірша «ланцюжком» по строфах. — Які куточки української природи змальовує поет? (I строфа — гай; II — степ, став; III — сади) 3) Гра «Диктор телебачення». — У якому значенні вжито слова палає, мріють? — Які дерева згадує поет? — Яку пташку? — Із ким порівнює тополі? Учні розглядають малюнок тополі. 4) Гра «Читає Незнайко». Учитель читає, замінюючи слова, учні виправляють «помилку». — Які слова — назви ознак ужито у вірші? Доберіть до них антоніми. Темнім — світлім; тихесенько — голосно; рясні — рідкі, голі (сади), безплідні. — Чи можна почути, як тополі розмовляють із полем? 2 Опрацювання вірша Т. Г. Шевченка «Встала весна...» Гра «Бджілки» — Які слова допомагають уявити весну як живу істоту? (Ряст — весняна зелень) — Що весна зробила із землею? — Що роблять жайворонок і соловейко? — Чому земля була ще сонна? Фізкультхвилинка 3 Опрацювання вірша Т. Г. Шевченка «Вранці» 1) Читання вірша вчителем. — Які птахи сповіщають про настання ранку? 2) Читання вірша учнями. — Доберіть синоніми до слова плугатар. (Орач, землероб) — Яка пора року описана у вірші? Чому? — Що спільного у віршах «Світає.» і «Вранці»? 4 Опрацювання вірша Т. Г. Шевченка «Зоре моя вечірняя.» 1)Читання вірша вчителем. — З якою інтонацією слід читати вірш? (Із сумом, із тугою) — За любов до України і за вірші цар відправив Шевченка солдатом у далеку Орську фортецю. Там він пробув 10 довгих років. йому забороняли писати і малювати. У цих казахських пісках Шевченко згадував мальовничу природу України, тужив за нею і свою тугу вилив у віршах. 2) Читання вірша учнями. — До кого звертається поет? — Що просить у неї? — Яку річку згадує у вірші? 3) Гра «Хто краще?» Конкурсне читання вірша. 5 Опрацювання вірша Т. Г. Шевченка «Зацвіла у лузі червона калина.» 1) Розповідь учителя. — Тарас Григорович дуже любив Україну, її стрункі тополі, верби над ставами. Особливо Шевченко любив калину. Він присвятив їй свої вірші. У своєму «Кобзарі» слово калина він ужив 385 разів, а всього у творах Шевченка калина згадується 965 разів. 2) Читання вірша учнями. — Із ким поет порівнює калину? — Де зацвіла калина? — Хто цьому зрадів? — Яку картину ви уявляєте, читаючи вірш? V. Підсумок за темою Тестування 1. Шевченко народився у сім’ї: а) кріпаків; б) робітників. 2. Ненька Тараса померла, коли йому було: а) 12 років; б) 9 років. 3. Перед смертю батько сказав про Тараса: а)«Тяжко жити сиротині.»; б) «Із нього вийде не абищо.». 4. Т. Г. Шевченко — це великий український: а) поет і художник; б) поет і композитор. 5. Яке слово із вірша пропущено? Любо-любо стало, Пташечка зраділа І. а) Заспівала; б) защебетала. 6.У вірші «Вранці» поет згадує птахів: а) синицю, сову, сороку; б) жайворонка, зозулю, соловейка. VI. Підсумок уроку — Чого вчать твори Т. Г. Шевченка? — Ми вчимося у Тараса Шевченка любити рідну землю, рідний народ, рідну українську землю, свою маму. Пам’ятайте його слова: Учітеся, брати мої, Думайте, читайте, I чужому научайтесь, Й свого не цурайтесь. VII. Домашнє завдання Вивчити напам’ять один із віршів Т. Г. Шевченка. Ой, ВЕСНА, ВЕСНА, ДНЕМ КРАСНА | |
| |
Переглядів: 7024 | |
Чим ми бачимо |
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів... |
Вітальна листівка до дня матері |
Ліплення з пластиліну (гриби) |
Місця підвищеної небезпеки у школі |
Всього коментарів: 0 | |