💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Образи української природи в поезії Тараса Шевченка

Урок 76

Тема: Образи української природи в поезії Тараса Шевченка

Мета: продовжити ознайомлення учнів із творчістю Т. Г. Шевченка; удосконалювати навички виразного читання віршів; учити аналізувати прочитане; виховувати любов до поезій Великого Кобзаря.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

 1 Робота над скоромовкою

Пішов Федір до Федота,

Щоб побачити єнота.

Єнот фиркнув, налякався,

У куточок заховався.

Пішов Федір до Федота,

Не побачивши єнота.

В.Гринько

 2 Гра «Доберіть антоніми»

Темний — ... (світлий); зустрічає — ... (проводжає); тихо — . (голосно); чорний — . (білий); ранок — . (вечір); угору — . (униз); говорить — .(мовчить); сміється — ... (плаче).

 3 Розчитування за складовою таблицею

 4 Гра «Шифрувальники»

Вінок - нок + р + ші =. (вірші).

Київ - їв - и + об + за + ря =. (Кобзаря).

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогоднішній Урок ми присвятимо вивченню віршів Великого Кобзаря.

Адже ніде так не розкривається душа народу, як у його творах.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 1 Опрацювання вірша Т. Г. Шевченка «Світає...»

1)Читання вірша вчителем.

— У якому темпі, з яким почуттям слід читати вірш?

— Яка пора доби описана у вірші?

2) Читання вірша «ланцюжком» по строфах.

— Які куточки української природи змальовує поет? (I строфа — гай; II — степ, став; III — сади)

3) Гра «Диктор телебачення».

— У якому значенні вжито слова палає, мріють?

— Які дерева згадує поет?

— Яку пташку?

— Із ким порівнює тополі?

Учні розглядають малюнок тополі.

4) Гра «Читає Незнайко».

Учитель читає, замінюючи слова, учні виправляють «помилку».

— Які слова — назви ознак ужито у вірші? Доберіть до них антоніми.

Темнім — світлім;

тихесенько — голосно;

рясні — рідкі, голі (сади), безплідні.

— Чи можна почути, як тополі розмовляють із полем?

 2 Опрацювання вірша Т. Г. Шевченка «Встала весна...»

Гра «Бджілки»

— Які слова допомагають уявити весну як живу істоту? (Ряст — весняна зелень)

— Що весна зробила із землею?

— Що роблять жайворонок і соловейко?

— Чому земля була ще сонна?

Фізкультхвилинка

 3 Опрацювання вірша Т. Г. Шевченка «Вранці»

1) Читання вірша вчителем.

— Які птахи сповіщають про настання ранку?

2) Читання вірша учнями.

— Доберіть синоніми до слова плугатар. (Орач, землероб)

— Яка пора року описана у вірші? Чому?

— Що спільного у віршах «Світає.» і «Вранці»?

 4 Опрацювання вірша Т. Г. Шевченка «Зоре моя вечірняя.»

1)Читання вірша вчителем.

— З якою інтонацією слід читати вірш? (Із сумом, із тугою)

— За любов до України і за вірші цар відправив Шевченка солдатом у далеку Орську фортецю. Там він пробув 10 довгих років. йому забороняли писати і малювати. У цих казахських пісках

Шевченко згадував мальовничу природу України, тужив за нею і свою тугу вилив у віршах.

2) Читання вірша учнями.

— До кого звертається поет?

— Що просить у неї?

— Яку річку згадує у вірші?

3) Гра «Хто краще?»

Конкурсне читання вірша.

 5 Опрацювання вірша Т. Г. Шевченка «Зацвіла у лузі червона калина.»

1) Розповідь учителя.

— Тарас Григорович дуже любив Україну, її стрункі тополі, верби над ставами. Особливо Шевченко любив калину. Він присвятив їй свої вірші. У своєму «Кобзарі» слово калина він ужив 385 разів, а всього у творах Шевченка калина згадується 965 разів.

2) Читання вірша учнями.

— Із ким поет порівнює калину?

— Де зацвіла калина?

— Хто цьому зрадів?

— Яку картину ви уявляєте, читаючи вірш?

V. Підсумок за темою

Тестування

1. Шевченко народився у сім’ї:

а) кріпаків;

б) робітників.

2. Ненька Тараса померла, коли йому було:

а) 12 років;

б) 9 років.

3. Перед смертю батько сказав про Тараса:

а)«Тяжко жити сиротині.»;

б) «Із нього вийде не абищо.».

4. Т. Г. Шевченко — це великий український:

а) поет і художник;

б) поет і композитор.

5. Яке слово із вірша пропущено?

Любо-любо стало,

Пташечка зраділа

І.

а) Заспівала;

б) защебетала.

6.У вірші «Вранці» поет згадує птахів:

а) синицю, сову, сороку;

б) жайворонка, зозулю, соловейка.

VI. Підсумок уроку

— Чого вчать твори Т. Г. Шевченка?

— Ми вчимося у Тараса Шевченка любити рідну землю, рідний народ, рідну українську землю, свою маму. Пам’ятайте його слова:

Учітеся, брати мої,

Думайте, читайте,

I чужому научайтесь,

Й свого не цурайтесь.

VII. Домашнє завдання

Вивчити напам’ять один із віршів Т. Г. Шевченка.

Ой, ВЕСНА, ВЕСНА, ДНЕМ КРАСНА

Категорія: Читання | Додав: SYLER (08.01.2014)
Переглядів: 7024 | Рейтинг: 0.0/0
Чим ми бачимо
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів&#...
Вітальна листівка до дня матері
Ліплення з пластиліну (гриби)
Місця підвищеної небезпеки у школі
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]