Урок 69 Тема: Таємниці книги природи. В. Струтинський «Таємниця». Загадки. В. Ско-маровський «Сліди». В. Лучук «Скоромовки»Мета: удосконалювати техніку читання поетичних творів, формувати читацьку самостійність; вчити бачити і розуміти прекрасне в природі, в житті, в поезії; розвивати вміння ділитися своїми враженнями про прочитане; виховувати естетичний смак. Хід Уроку I. Організаційний момент Стали, діти, підтягнулись, Одне одному всміхнулись. На Урок старання не забудьте взяти, Сіли всі рівненько, будем працювати. II. Мовленнєва розминка 1 Розучування вірша Веселка веселу хустину Повісила біля хатини. Війнув вітерець, і хустина У небо злетіла із тину. 2 Читайте, відповідайте: хто це?що це? Білий, запашний, смачний — . (хліб). Червоне, соковите, запашне — ... (яблуко). Прозора, джерельна, холодна — . (вода). Висока, білокора, струнка — . (береза). Тиха, зоряна, місячна — ... (ніч). 3 Гра «Знайди помилку» Соловей затьохкав швидко, Як побачив гарну клітку! (Квітку) Котику не повезло — Булка (білка) від нього сховалась в дупло. Ходить капля (чапля) біля річки, Витягає жаб з водички. Росте звір (явір) зелений Під моїм вікном, Поливаю щоденно Я його перед сном. III. Перевірка домашнього завдання Конкурс учнівських малюнків. Хто краще прокоментує свій малюнок? IV. Повідомлення теми і мети уроку — Чи можна в зимовій природі побачити червоний колір? А зелений? Де саме? V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання вірша Валентина Струтинського «Таємниця» 1) Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання вірша учнями. — Де зимує літечко? — Чому зелена сосна? 2) Вправа «Мікрофон». — А де, на вашу думку, «зимує» літо? Чому ви так уважаєте? 2 Опрацювання загадок — Є чимало влучних слів і виразів, які характеризують зиму. Вони часто використовуються в загадках. — Прочитайте і відгадайте, про що йдеться. — Які слова допомогли вам відгадати загадки? Робота в групах Скласти власні загадки про явища зимової природи. 3 Опрацювання вірша Вадима Скомаровського «Сліди» 1) Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання вірша учнями. — З якою інтонацією слід читати вірш? 2) Словникова робота. Читання «буксиром» за вчителем слів: узгір’ї, крадькома, іскриться, витівниця, віддалік. 3) Читання вірша учнями «ланцюжком» за строфами. — Які тварини залишили сліди на снігу? Скажіть словами вірша. — Чому сліди поет порівнює зі словами? 4) Гра «Дощик». Читання вірша хором. — Закінчіть речення: «Хлопчик уміє "читати” сліди на снігу тому, що.». — Кого поет називає витівницею, сіроспинкою, білобокою? Чому? — Знайдіть і прочитайте, які сліди у зайця? лисиці? сороки? мишки? лосів? 5) Гра «Знайди риму». Гаю — ... (читаю). Старі — ... (букварі). Мережка — ... (стежка). Дві — ... (лісові). Лисиця — ... (іскриться, витівниця). Крадькома — ... (сама). Сіроспинка — ... (павутинка). Вбік — . (віддалік). Глибока — . (білобока). Гуртом — . (хвостом). 6) Гра «Віднови рядки вірша». В неї слід, як павутинка, від нори шмигнула вбік. Спритна мишка-сіроспинка непомітна віддалік. 4 Опрацювання скоромовок Володимира Лучука • Прочитати напівголосно і повільно; голосно і швидко; весело, сердито. • Прочитати скоромовки «дощиком». VI. Підсумок уроку — Чи було вам цікаво на уроці? — Що найбільше запам’яталося? — Що нового дізналися на уроці? VII. Домашнє завдання Вивчити скоромовки. | |
| |
Переглядів: 1554 | |
Прикраси для ялинки. Підбір матеріалів для виготовлення прикрас з паперу. Пос... |
Хто ти. Які вони, який ти. твій зовнішній вигляд |
Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів, звірів узимку |
Столи бувають різні |
Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |