💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Вступ до теми. Чому світ такий цікавий? В. Сосюра «Сходить день і знову гасне»

Урок 67

Тема: Вступ до теми. Чому світ такий цікавий? В. Сосюра «Сходить день і знову гасне»

Мета: удосконалювати навички виразного читання віршованих творів; розвивати уяву, фантазію; вчити робити висновки з прочитаних творів; збагачувати активний словник учнів; виховувати допитливість, інтерес до навколишнього світу.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

Учитель

Пролунав дзвінок.

Починається урок.

З чого нам його почати?

Діти. Скоромовку розказати!

Учитель

Потренуєм язички, щоб не плутались значки.

II. Мовленнєва розминка

 1 Робота над скоромовкою

На шафі — шапка, у шафі — шуба.

У Соні — шашки, у Саші — шишки.

 2 Гра «Пошир речення»

Пташка співає. (Учні додають по одному слову.)

Пташка співає пісню.

Яскрава пташка співає пісню.

Яскрава пташка співає веселу пісню.

Яскрава пташка співає веселу пісню у садочку.

Яскрава пташка голосно співає веселу пісню у садочку. Яскрава пташка співає веселу пісню у вишневому садочку.

3 Читайте, відповідайте швидко: хто це? що це?

Пухнастий, короткий, куций — ...(хвіст).

Ляклива, полохлива, прудка — .(білочка).

Чемний, ввічливий, вихований — .(хлопчик).

Гарна, вродлива, охайна, — .(дівчинка).

4 Гра «Так чи ні?»

Зіграти хочеться мені З тобою, друже, в «Так чи ні?»

Тобі питання задаю,

Готуй же відповідь свою.

Відповідай, коли мастак,

Єдиним словом — «ні» чи «так».

— Скажи, співає сом пісні?

Не гайся з відповіддю! (Ні!)

— Чи вміє плавати гусак?

Ну, що на це ти скажеш? (Так!)

— Чи може стати у вогні Вода холодним льодом? (Ні!)

— Скажи мені, червоний мак В січневу пору квітне? (Ні!)

— А крокодили на сосні Свої будують гнізда? (Ні!)

— Чи може вище гір літак У вишину злетіти? (Так!)

— Узори пишні на вікні Мороз малює взимку? (Так!)

— Чи правда, друже мій, що рак,

Коли повзе, то задки? (Так!)

— Якщо не їстиме три дні,

Верблюд ходити зможе? (Так!)

— До забіяк і розбишак Чи є в людей повага? (Ні!)

— Чи достигають навесні Пшениця й жито в полі? (Ні!)

— Коли розсердиться їжак,

Слона він може вбити? (Ні!)

— Ріка біжить удалині,

Чи є у неї ноги? (Ні!)

— А чи буває сон у сні?

Чекаю відповіді! (Так!)

— Перекривив синицю шпак,

Таке буває, друже? (Так!)

— Скажи, морози крижані Страшні для мавп тропічних? (Так!)

— Чи правда це, що вовк усмак Наївся груш і яблук? (Ні!)

— А під кінець скажи мені — Цікава гра у «Так чи ні»? (Так!)

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Діти, сьогодні ми починаємо вивчати новий розділ. Прочитайте, як він називається. («Сторінки для допитливих»)

Вправа «Мікрофон»

— Кого називають допитливими?

Метод «Передбачення»

— Про що йтиметься в творах цього розділу?

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання вірша володимира сосюри «сходить день і знову гасне»

 1 Виразне читання вірша вчителем

— Як звати головну героїню вірша?

 2 Словникова робота

— Читання слів «луною» за вчителем.

— Яке слово «зайве» в першому стовпчику? Доберіть до нього синонім. (Вуста — губи)

— Назвіть «зайве» слово в другому стовпчику.

— Погляньте на жоржину, опишіть її.

— Що ви знаєте про цю квітку? Де вона росте? Коли розцвітає?

«Довідкове бюро»

Безнастанне — без упину, постійне.

Краєвиди — картини природи.

 3 Читання вірша учнями «ланцюжком» за строфами

— Який світ оточив Орисю?

— Якою ти її уявляєш?

— Якого віку дівчинка?

— Закінчіть речення: «Дідусь уважний, турботливий, а Орися.».

 Сходить

 нахиляє

 розгорта

 вуста

 прекрасний

 цікавий

 дзвінке

 жоржина

 4 Гра «Доберіть риму»

Гасне — прекрасний; привіт — світ; безнастанне — гляне; дзвінке — таке; машина — жоржина; дня — цуценя; віти — квіти; живе — нове; краєвиди — діда; розгорта — вуста.

Читати вірш, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів.

— Назвіть пестливі слова, які поет уживає у вірші.

Прочитати: здивовано; захоплено; байдуже.

Дібрати з вірша:

1-ша група — слова — назви предметів;

2-га група — слова — назви ознак;

3-тя група — слова — назви дій.

V. Підсумок уроку

— Яку тему почали вивчати?

— Як можно назвати Орисю?

VI. Домашнє завдання

Виразно читати вірш.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (08.01.2014)
Переглядів: 1340 | Рейтинг: 0.0/0
Запитання до природи. Звідки береться олія?
Т. Коломієць «Диваки», «Лічилка-небувалиця» Г. Бойко «Скоромовка-небувалиця»....
Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися берегти своє здоров'я (тестуванн...
Елементарне ознайомлення з технікою гратографія. Практична робота «Великодня ...
Практична робота: розучування ігор, які сприяють весе­лому настрою
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]