💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Чи легко бути добрим? «Він живий!» (за В. Кавою). Загадка. Підсумок за темою

Урок 65

Тема: Чи легко бути добрим? «Він живий!» (за В. Кавою). Загадка. Підсумок за темою

Мета: закріплювати навички виразного читання; учити викладати свої думки у логічній послідовності; збагачувати активний словник школярів; формувати образне мислення учнів; виховувати милосердя, доброту.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

 1 Гра «Додай та прочитай»

— Додайте склад або букви, утворіть слова.

Очі — (ов)очі; рій — (об)рій; він — (дз)він; міль — (дж)міль; кіл — (со)кіл; так — (лі)так; парк — парк(ет); жир — жир(аф); доба — доба(вка); крок — крок(одил); лимон — лимон(ад); кит — кит(иця).

 2 Читайте! Помічайте! Продовжуйте!

Рано — нора; мило — ломи; мара — рама; сосна — насос; банка — кабан; Марко — комар; Мишко — комиш; товар — варто; терка — катер; наказ — казна; наша — шана.

 3 Розчитування за складовою таблицею

 4 Робота над скоромовкою

 Віл везе важучий віз —

 Вовну, вату, верболіз.

 Вперся віл, і впало з воза Вісім в’язок верболозу.

 Ю. Кругляк

III. Перевірка домашнього завдання

— Які прислів’я з оповідання Анатолія Григорука «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим» ви вивчили і запам’ятали?

Конкурс на кращий переказ оповідання.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 1 Опрацювання оповідання «Він живий!» (заВіктором Кавою)

1) Читання оповідання вчителем.

— Хто головний герой оповідання?

2) Словникова робота.

а) Читання слів «буксиром» за вчителем.

Золотоголових, спекотливого, роздмухує, пронизливий, штрикає, нетерпляче, безжалісно, наввипередки, здригається, повнісінько.

б) «Довідкове бюро».

Копанка — невелике викопане водоймище.

Зорить — пильно вдивляється (дивиться).

Запал — збудження, захват.

Хутко — швидко.

3) Читання тексту учнями «ланцюжком».

— Де була копанка?

— Чому вона так вабила Славу?

4) Гра «Сніжинка».

Читає той учень, на парту якого впала сніжинка.

— Навіщо мама страхала сина дідом Шилом?

— Яким його уявляв Слава?

— Чому Слава все-таки побіг до копанки?

— Що його там вразило?

— Які почуття пережив хлопчик?

— Чому він не відчув гострих колючок їжачка?

5) Вправа «Мікрофон».

— Як ви оцінюєте вчинок Слави? А хлопців?

— Як ви розумієте зміст висловів: «.сонце роздмухує в небі величезне горно», «.як ноги кинули його на стежку»?

6) Робота в парах.

Підготуватися і прочитати два останніх абзаци так, щоб слухачі відчули ваше ставлення до вчинку Слави.

 2 Робота над загадкою Василя Довжика

— Прочитайте загадку.

— Де знаходиться слово-відгадка?

— Як називаються такі загадки? (Акростих)

V. Підсумок за темою

— Який розділ закінчили вивчати?

Конкурс на кращого знавця розділу

 • Яким був першокласник Петрик? Назвіть оповідання й автора. (В. Сухомлинський «По волосинці»)

 • Як звали дівчинку, яка здивувалася, побачивши свою першу сорочечку? (Яринка; В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?»)

 • У яких творах зустрічаються ці прислів’я і повчальні вирази? Совість у людині — головне. (В. Нестайко «Руденький») Лінивому й нитку перервати важко. (А. Григорук «Хочеш бути

щасливим — не будь лінивим»)

 • Продовжте речення.

Ходи сюди та сідай, моє., — сказала. (В. Струтинський «Сідайте, будь ласка»).

Учитель був тепер спокійний: клас. (В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка»).

 • Знайдіть відповідність між назвою твору і образним висловом.

 «По волосинці»Наче боявся, що вона поверне її.

 «Він живий».сідай, моє ластів’ятко.

 «Сідайте, будь ласка» .ноги кинули його на стежку. «Руденький»Петрик стояв задуманий.

VI. Підсумок уроку

— На закінчення уроку ще раз повернемося до нашої «павутинки» людських чеснот. Якою повинна бути справжня людина? (Діти називають якості, що записували протягом декількох уроків.)

VII. Домашнє завдання

Відповідати на запитання в кінці розділу.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (08.01.2014)
Переглядів: 7027 | Рейтинг: 1.0/1
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною
Елементарне поняття про театральне мистецтво. Практична робота «Художник у те...
Здоров'я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щепл...
Саморобна дидактична гра «сад і город»
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]