Урок 65 Тема: Чи легко бути добрим? «Він живий!» (за В. Кавою). Загадка. Підсумок за темоюМета: закріплювати навички виразного читання; учити викладати свої думки у логічній послідовності; збагачувати активний словник школярів; формувати образне мислення учнів; виховувати милосердя, доброту. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Гра «Додай та прочитай» — Додайте склад або букви, утворіть слова. Очі — (ов)очі; рій — (об)рій; він — (дз)він; міль — (дж)міль; кіл — (со)кіл; так — (лі)так; парк — парк(ет); жир — жир(аф); доба — доба(вка); крок — крок(одил); лимон — лимон(ад); кит — кит(иця). 2 Читайте! Помічайте! Продовжуйте! Рано — нора; мило — ломи; мара — рама; сосна — насос; банка — кабан; Марко — комар; Мишко — комиш; товар — варто; терка — катер; наказ — казна; наша — шана. 3 Розчитування за складовою таблицею 4 Робота над скоромовкою Віл везе важучий віз — Вовну, вату, верболіз. Вперся віл, і впало з воза Вісім в’язок верболозу. Ю. Кругляк III. Перевірка домашнього завдання — Які прислів’я з оповідання Анатолія Григорука «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим» ви вивчили і запам’ятали? Конкурс на кращий переказ оповідання. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання оповідання «Він живий!» (заВіктором Кавою) 1) Читання оповідання вчителем. — Хто головний герой оповідання? 2) Словникова робота. а) Читання слів «буксиром» за вчителем. Золотоголових, спекотливого, роздмухує, пронизливий, штрикає, нетерпляче, безжалісно, наввипередки, здригається, повнісінько. б) «Довідкове бюро». Копанка — невелике викопане водоймище. Зорить — пильно вдивляється (дивиться). Запал — збудження, захват. Хутко — швидко. 3) Читання тексту учнями «ланцюжком». — Де була копанка? — Чому вона так вабила Славу? 4) Гра «Сніжинка». Читає той учень, на парту якого впала сніжинка. — Навіщо мама страхала сина дідом Шилом? — Яким його уявляв Слава? — Чому Слава все-таки побіг до копанки? — Що його там вразило? — Які почуття пережив хлопчик? — Чому він не відчув гострих колючок їжачка? 5) Вправа «Мікрофон». — Як ви оцінюєте вчинок Слави? А хлопців? — Як ви розумієте зміст висловів: «.сонце роздмухує в небі величезне горно», «.як ноги кинули його на стежку»? 6) Робота в парах. Підготуватися і прочитати два останніх абзаци так, щоб слухачі відчули ваше ставлення до вчинку Слави. 2 Робота над загадкою Василя Довжика — Прочитайте загадку. — Де знаходиться слово-відгадка? — Як називаються такі загадки? (Акростих) V. Підсумок за темою — Який розділ закінчили вивчати? Конкурс на кращого знавця розділу • Яким був першокласник Петрик? Назвіть оповідання й автора. (В. Сухомлинський «По волосинці») • Як звали дівчинку, яка здивувалася, побачивши свою першу сорочечку? (Яринка; В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?») • У яких творах зустрічаються ці прислів’я і повчальні вирази? Совість у людині — головне. (В. Нестайко «Руденький») Лінивому й нитку перервати важко. (А. Григорук «Хочеш бути щасливим — не будь лінивим») • Продовжте речення. Ходи сюди та сідай, моє., — сказала. (В. Струтинський «Сідайте, будь ласка»). Учитель був тепер спокійний: клас. (В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка»). • Знайдіть відповідність між назвою твору і образним висловом. «По волосинці»Наче боявся, що вона поверне її. «Він живий».сідай, моє ластів’ятко. «Сідайте, будь ласка» .ноги кинули його на стежку. «Руденький»Петрик стояв задуманий. VI. Підсумок уроку — На закінчення уроку ще раз повернемося до нашої «павутинки» людських чеснот. Якою повинна бути справжня людина? (Діти називають якості, що записували протягом декількох уроків.) VII. Домашнє завдання Відповідати на запитання в кінці розділу. | |
| |
Переглядів: 7027 | |
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною |
Елементарне поняття про театральне мистецтво. Практична робота «Художник у те... |
Здоров'я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щепл... |
Саморобна дидактична гра «сад і город» |
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо... |
Всього коментарів: 0 | |