Урок 53 Тема: Вірші-діалоги. Марійка Підгірянка «Розмова про сонце». Загадки. В.Марсюк «Рідна гора»Мета: ознайомити учнів із віршами-діалогами; учити читати за особами, правильно інтонувати речення, різні за інтонацією та метою висловлювання; розвивати образне мислення, зв'язне мовлення; виховувати любов до художнього слова, до природи. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Робота над скоромовкою Лінь лежить у Ліни в ліжку, Каже: «Я посплю тут трішки». Через неї лежебока Ледь не відлежала боки. Н. Становська 2 Розчитування за складовою таблицею 3 Читай чітко, весело! — Гей, Федько! — Питають люди, — Чом заліз У кропиву ти? — А тому, що З дідусем Ми на пасіку Ідем. Там такі кусючі бджоли — Гірш, ніж лікарські уколи. Нажалю своє тут тіло, щоб не так Од бджіл Боліло! К. Дяченко III. Перевірка домашнього завдання Гра «Ти — мені, я — тобі» Учні ставлять одне одному запитання, відповіді до яких підготували вдома. IV. Повідомлення теми і мети уроку — Як називають розмову між двома або кількома особами? (Діалог) — Поети не змогли залишити без уваги діалоги і написали цікаві вірші-діалоги. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання вірша Марійки Підгірянки «Розмова з сонцем» 1)Гра «Бджілки». Напівголосне читання вірша учнями. — Між ким ведеться діалог? — Які за інтонацією слова дитини? А матері? 2) Читання вірша учнями у парах. — Чому вірш має таку назву? — Що найбільше цікавило дитину? — Про яку рису характеру дитини це свідчить? (Допитли-вість) — З якою інтонацією мама відповідала дитині? (Доброзичливо, доступно, з любов’ю) 3) Гра «Обличчям до обличчя». Учні у парах повертаються одне до одного і читають вірш за особами. — Знайдіть у вірші порівняння. — Прочитайте речення зі звертаннями; з пестливими словами. 4) Гра «Доберіть ознаку». Гора (яка?) ... (висока); комора (яка?) ... (золота); постіль (яка?) ... (біла); зіронька (яка?) ... (вечірня); нічка (яка?) . (тиха); пташечки (які) . (веселі). 5) Гра «Хто краще?». Конкурсне читання вірша за особами. 6) Гра «Добери риму». Мати — спати; гору — комору; вечірня — царівна; має — засипає; веселі — із постелі; встане — погляне; серденько — раненько. Фізкультхвилинка 2 Робота над загадками Робота в групах — Відгадайте загадки. Обґрунтуйте свої відповіді. 3 Опрацювання вірша Василя Марсюка «Рідна гора» 1)Гра «Рибки». Читання вірша учнями мовчки. — Між ким відбувається розмова? 2) Читання вірша «луною» за вчителем. — З якою інтонацією слід читати слова хлопчика? (Із здивуванням) — А равлика? (Впевнено, з гідністю) — Чому хлопчик і равлик по-різному сприймають гору? — Для кого гора — «дикий схил-пустир»? — Як називає гору равлик? — Прочитайте речення зі звертаннями. 3) Виразне читання вірша учнями за особами. — Утворіть пестливі слова. Гора — ... (гірка); трава — ... (травка); кущ — . (кущик); гай — ... (гайочок); крута — . (крутенька); гарний — . (гарненький); рідний — . (рідненький). 4) Гра «Читає Незнайко». Учитель читає вірш, замінюючи слова. Учні мають помітити помилку, прочитати речення правильно. VI. Підсумок уроку — З якими віршами ви сьогодні ознайомилися? — Що таке діалог? — Скільки має бути співрозмовників? — З якого вірша це запитання? Хто його автор? ж хто усе тихше колише й тихше його? («Хто ж його колише усе тихше й тихше?». Марійка Підгі-рянка «Розмова про сонце».) VII. Домашнє завдання Читати вірші-діалоги за особами. | |
| |
Переглядів: 7234 | |
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб... |
Способи згинання паперу |
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни... |
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл... |
Ознайомлення з українським народним жіночим одягом. Практична робота «Україно... |
Всього коментарів: 0 | |