💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Вступ до теми. Поетичні картини зими. Я. Щоголів «Зимовий ранок». М. Рильський «Зима». Л. Костенко «Пряля». В. Лучук «Кольорові пташки»

Урок 52

Тема: Вступ до теми. Поетичні картини зими. Я. Щоголів «Зимовий ранок». М. Рильський «Зима». Л. Костенко «Пряля». В. Лучук «Кольорові пташки». Загадка

Мета: учити учнів свідомо, виразно читати поетичні твори, аналізувати їх; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мислення, спостережливість, кмітливість, зв'язне мовлення; виховувати любов до краси зимового світу.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

 1 Робота над чистомовкою

Ма-ма-ма — прийшла до нас зима.

Ло-ло-ло — кучугури намело.

Ем-ем-ем — саночки візьмем.

Дем-дем-дем — на гірку підем.

Ам-ам-ам — ой, весело нам.

 2 Читання скоромовки «дощиком»

їхав грудень возом,

Віз мішок морозу,

До морозу криги,

А до криги — снігу.

 3 Гра «Відгадай предмет за ознаками»

Білий, пухнастий, м’який —... (сніг).

Холодна, люта, морозна — ... (зима).

Злий, тріскучий, лютий — ... (мороз).

 4 Гра «Блискавка»

Сніг, зима, іній, мороз, заметіль, холод, суховій, хурделиця.

— Яке слово «зайве»?

— Яким одним словом можна об’єднати всі ці слова?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Який розділ починаємо вивчати?

— Яких українських поетів ви знаєте?

— Чим вірші відрізняються від прозових творів? (Римою)

— За вікном — чарівниця зима. Краса зимової природи надихала поетів. За допомогою художнього слова вони яскраво і точно передають образи і зимового ранку, і засніженого саду, і поля.

Отже, дітки, вирушаймо у світ зимової краси і зимових див.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 1 Опрацювання вірша Якова Щоголіва «Зимовий ранок»

1) Читання вірша вчителем.

— Яку картину природи ви уявляли, слухаючи вірш?

2) Словникова робота.

Читання слів «буксиром» за вчителем.

— Назвіть слова, які римуються. (Блище — вище)

Блище — блищить.

3) Гра «Бджілки». Напівголосне читання вірша учнями.

— Чому автор називає ранок веселим?

— Яку саме зиму змальовує поет?

— Які птахи згадуються у вірші?

— Які рядки вірша слід прочитати радісно, піднесено?

— Прочитайте вірш виразно.

4) Гра «Диктор телебачення».

Читати текст, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів.

5) Упізнайте рядки (читання з плаката або з дошки).

Сн.г .сн.м кр.шт.л.м бл.щ.,

Л.т.й х.л.д д.п.к.,

С.нц. вг.р. пл.н. в.щ.,

Т. н.гр.. зд.л.к. .

Фізкультхвилинка

 2 Опрацювання вірша Максима Рильського «Зима»

1)Гра «Бджілки».

— Яка ще пора року, крім зими, згадується у вірші?

 Зграя

 блище

 промінь

 вище

 кришталем

 ґанок

2) Словникова робота.

 Сніжно-синьої

 пухнастому

 суцвіть

 многошумної

 завій

 веселить

3) Гра «Дощик». Читання вірша учнями.

— Які слова у вірші повторюються?

— Прочитайте речення, в яких розповідається про зиму; про весну.

— З яких речень складається вірш?

4) Гра «Знайдіть риму».

Сніжно-синьої — інеї; моїй — завій; многошумної — розумної; суцвіть — веселить.

 3 Опрацювання вірша Ліни Костенко «Пряля»

1) Гра «Рибки». Читання вірша учнями мовчки.

— Чи здогадалися ви, про яку прялю йдеться?

2) Робота в парах.

— Підготуйтеся до читання вірша вголос: визначте, де треба робити паузи — довшу (між реченнями) і коротшу (у середині речення на місці тире). Які рядки прочитаєте з інтонацією перелічування?

3) Читання вірша учнями вголос.

— Що відбувається, коли в прялі рветься нитка?

— Що пряля вже встигла зробити?

— Які картини викликають у вашій уяві слова: «сніг іді-іде-іде, а вона пряде й пряде; вже напряла хуртовин на шапки для верховин»?

4) Гра «Знайди рими».

 4 Опрацювання вірша Володимира Лучука «Кольорові пташки»

1) Гра «Рибки». Мовчазне читання вірша учнями.

— Яких птахів згадує поет? Упізнайте їх. (Учні під словами-блискавками розміщують малюнок птаха.)

— Якого кольору ці птахи?

2) Словникова робота.

Фрак — чоловічий святковий костюм.

Крук — ворон.

3) Читання вірша «ланцюжком».

— Який птах є незвичайним у своєму вбранні?

— Як називає його поет?

— Чому в горобця таке незвичне вбрання?

4) Гра «Живі слова».

У дітей — слова: червоні, снігурі, чорний, крук, білий, сук, синиці, голубі, кожух, рудий, фрак, зелений, фарба, сіра.

Учні мають об’єднатися у пари.

5) Гра «Дощик».

Читання вірша хором.

6) Гра «Доберіть риму».

Снігурі — по дворі; голубі — на вербі; дивак — фрак; крук — сук; омелюх — кожух; дарма — нема.

7) Гра «Хто що робив?».

Снігурі горобець синиці омелюх крук

5 Робота над загадкою

— Про яких гостей ідеться в загадці?

— Які слова допомогли вам відгадати загадку?

V. Підсумок уроку

— Що об’єднує вірші, які ми читали?

— Що найбільше сподобалося на уроці?

— Що приносить зима дітям?

VI. Домашнє завдання

Виразно читати вірші, проілюструвати один з них.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (08.01.2014)
Переглядів: 4481 | Рейтинг: 2.0/1
Твоя квартира. Будь обережним
Заготівля і зберігання природного матеріалу.
Робота з папером. Іграшки зі смужок. Котик
Стібки і шви. ручні стібки. Шов «уперед голку» та його застосування
Таблиці додавання й віднімання чисел 4 і 5. Нумерація чисел у межах 20. Задач...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]