Урок 52 Тема: Вступ до теми. Поетичні картини зими. Я. Щоголів «Зимовий ранок». М. Рильський «Зима». Л. Костенко «Пряля». В. Лучук «Кольорові пташки». ЗагадкаМета: учити учнів свідомо, виразно читати поетичні твори, аналізувати їх; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мислення, спостережливість, кмітливість, зв'язне мовлення; виховувати любов до краси зимового світу. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Робота над чистомовкою Ма-ма-ма — прийшла до нас зима. Ло-ло-ло — кучугури намело. Ем-ем-ем — саночки візьмем. Дем-дем-дем — на гірку підем. Ам-ам-ам — ой, весело нам. 2 Читання скоромовки «дощиком» їхав грудень возом, Віз мішок морозу, До морозу криги, А до криги — снігу. 3 Гра «Відгадай предмет за ознаками» Білий, пухнастий, м’який —... (сніг). Холодна, люта, морозна — ... (зима). Злий, тріскучий, лютий — ... (мороз). 4 Гра «Блискавка» Сніг, зима, іній, мороз, заметіль, холод, суховій, хурделиця. — Яке слово «зайве»? — Яким одним словом можна об’єднати всі ці слова? III. Повідомлення теми і мети уроку — Який розділ починаємо вивчати? — Яких українських поетів ви знаєте? — Чим вірші відрізняються від прозових творів? (Римою) — За вікном — чарівниця зима. Краса зимової природи надихала поетів. За допомогою художнього слова вони яскраво і точно передають образи і зимового ранку, і засніженого саду, і поля. Отже, дітки, вирушаймо у світ зимової краси і зимових див. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання вірша Якова Щоголіва «Зимовий ранок» 1) Читання вірша вчителем. — Яку картину природи ви уявляли, слухаючи вірш? 2) Словникова робота. Читання слів «буксиром» за вчителем. — Назвіть слова, які римуються. (Блище — вище) Блище — блищить. 3) Гра «Бджілки». Напівголосне читання вірша учнями. — Чому автор називає ранок веселим? — Яку саме зиму змальовує поет? — Які птахи згадуються у вірші? — Які рядки вірша слід прочитати радісно, піднесено? — Прочитайте вірш виразно. 4) Гра «Диктор телебачення». Читати текст, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів. 5) Упізнайте рядки (читання з плаката або з дошки). Сн.г .сн.м кр.шт.л.м бл.щ., Л.т.й х.л.д д.п.к., С.нц. вг.р. пл.н. в.щ., Т. н.гр.. зд.л.к. . Фізкультхвилинка 2 Опрацювання вірша Максима Рильського «Зима» 1)Гра «Бджілки». — Яка ще пора року, крім зими, згадується у вірші? Зграя блище промінь вище кришталем ґанок 2) Словникова робота. Сніжно-синьої пухнастому суцвіть многошумної завій веселить 3) Гра «Дощик». Читання вірша учнями. — Які слова у вірші повторюються? — Прочитайте речення, в яких розповідається про зиму; про весну. — З яких речень складається вірш? 4) Гра «Знайдіть риму». Сніжно-синьої — інеї; моїй — завій; многошумної — розумної; суцвіть — веселить. 3 Опрацювання вірша Ліни Костенко «Пряля» 1) Гра «Рибки». Читання вірша учнями мовчки. — Чи здогадалися ви, про яку прялю йдеться? 2) Робота в парах. — Підготуйтеся до читання вірша вголос: визначте, де треба робити паузи — довшу (між реченнями) і коротшу (у середині речення на місці тире). Які рядки прочитаєте з інтонацією перелічування? 3) Читання вірша учнями вголос. — Що відбувається, коли в прялі рветься нитка? — Що пряля вже встигла зробити? — Які картини викликають у вашій уяві слова: «сніг іді-іде-іде, а вона пряде й пряде; вже напряла хуртовин на шапки для верховин»? 4) Гра «Знайди рими». 4 Опрацювання вірша Володимира Лучука «Кольорові пташки» 1) Гра «Рибки». Мовчазне читання вірша учнями. — Яких птахів згадує поет? Упізнайте їх. (Учні під словами-блискавками розміщують малюнок птаха.) — Якого кольору ці птахи? 2) Словникова робота. Фрак — чоловічий святковий костюм. Крук — ворон. 3) Читання вірша «ланцюжком». — Який птах є незвичайним у своєму вбранні? — Як називає його поет? — Чому в горобця таке незвичне вбрання? 4) Гра «Живі слова». У дітей — слова: червоні, снігурі, чорний, крук, білий, сук, синиці, голубі, кожух, рудий, фрак, зелений, фарба, сіра. Учні мають об’єднатися у пари. 5) Гра «Дощик». Читання вірша хором. 6) Гра «Доберіть риму». Снігурі — по дворі; голубі — на вербі; дивак — фрак; крук — сук; омелюх — кожух; дарма — нема. 7) Гра «Хто що робив?». Снігурі горобець синиці омелюх крук 5 Робота над загадкою — Про яких гостей ідеться в загадці? — Які слова допомогли вам відгадати загадку? V. Підсумок уроку — Що об’єднує вірші, які ми читали? — Що найбільше сподобалося на уроці? — Що приносить зима дітям? VI. Домашнє завдання Виразно читати вірші, проілюструвати один з них. | |
| |
Переглядів: 4481 | |
Твоя квартира. Будь обережним |
Заготівля і зберігання природного матеріалу. |
Робота з папером. Іграшки зі смужок. Котик |
Стібки і шви. ручні стібки. Шов «уперед голку» та його застосування |
Таблиці додавання й віднімання чисел 4 і 5. Нумерація чисел у межах 20. Задач... |
Всього коментарів: 0 | |