Урок 48 Тема: Доки рослина росте, доти очі милує. С. Носань «Ялинка». Олександр Олесь «Ялинка» (напам'ять)Мета: удосконалювати навички виразного читання; навчати інтонувати тексти за розділовими знаками; розвивати образне мислення; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, бережливе ставлення до природи. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Робота над скоромовкою В будь-якого будяка Будячиха будь-яка. О. Орач 2 Робота над чистомовкою Ба-ба-ба, ба-ба-ба! — он на березі верба! Бу-бу-бу, бу-бу-бу! — доглядаємо вербу! Бі-бі-бі, бі-бі-бі! — сидить голуб на вербі! Би-би-би, би-би-би! — голуб полетів з верби! Бу-бу-бу, бу-бу-бу! — я люблю свою вербу! 3 Розчитування за складовою таблицею III. Перевірка домашнього завдання 1 Розповіді учнів «Як я допомагаю птахам узимку» 2 Гра «Відгадай, з якого вірша» • Пригощав пташок я з годівниці. (А. Качан «Крихта хліба») • Мерзнуть у котика лапки і вуха, мерзне ворона в лиху завірюху. (Л. Левченко «Якщо допоможем») • Синиці голодом намлілись — Така зима, така зима! (Л. Костенко «Синички на снігу» ) IV. Повідомлення теми і мети уроку Гра «Мікрофон» — Яке свято наближається? — Як зустрічають Новий рік у вашій сім’ї? — Що є неодмінним атрибутом цього свята? V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання оповідання Сергія Носаня «Ялинка» 1) Читання оповідання вчителем. — Назвіть дійових осіб оповідання. — Які почуття виникли у вас після того, як ви прослухали оповідання? 2) Словникова робота. Читання слів «луною» за вчителем. 3) Гра «Бджілки». Напівголосне читання учнями тексту, кожен — у своєму темпі. 4) Робота в парах. Гра «Стоп — старт» «Старт» — читати якнайшвидше, «стоп» — зупинитися і від- 5) Аналіз тексту оповідання з елементами вибіркового читання. — Чому сім’я автора перестала купувати ялинку? — Звідки йшли батько з Оленкою? — Кого вони зустріли? — Ким був Карпо Іванович? — Чом він був засмучений? — Що б зробив лісник, якби була його воля? — Які слова передають головну думку твору? — Чи згодні ви із думкою лісника? Чому? 6) Гра «Слідопити». Учитель читає початок речення, учні знаходять усе речення і читають його. — Знайдіть і прочитайте питальні речення. 7) Читання за особами. — Чиї слова слід промовляти із жалем; із обуренням; зі смутком? Пишне прощання болісно неодмінно на подвір’ї щонайменше постоїть по-людському почити. Фізкультхвилинка Раз! Два! Час вставати, Будемо відпочивати. Три! Чотири! Присідаймо, Швидко втому проганяймо. П’ять! Шість! Засміялись, І разом понахилялись. А тепер — як жабенята, Хочем трохи пострибати. Як метелики, літаєм І дружно всі кружляєм. Сім! Вісім! Час настав Повернутися до справ. 2 Опрацювання вірша Олександра Олеся «Ялинка» 1) Гра «Бджілки». Напівголосне читання учнями тексту, кожен — у своєму темпі. — Чи схожий вірш з оповіданням «Ялинка»? Чим? — Від чийого імені ведеться розповідь у вірші? — З яким почуттям слід читати слова зайчика? (Гнів, обурення) 2) Гра «Дощик». Діти читають хором: • накрапає дощ (тихо); • дощ пускається сильніше (голосніше); • злива (голосно); • дощ слабшає (тихіше); • дощ перестав (читання припиняється). — Як одягнувся хлопчик, вирушаючи до лісу? — За чим він поїхав до лісу? — Хто не віддавав хлопчикові ялинку? 3) Гра «Доберіть риму». Чобітки — саночки; кожушинку — ялинку; брати — відбирати; нізащо — ледащо; гратись — сховатись; проси — ліси. 4) Гра «Читає Незнайко». Учитель читає вірш, змінюючи слова. Учні мають помітити помилку та виправити її. 5) Гра «Актори». — Розіграйте сценку за прочитаним твором. Скільки має бути виконавців? Які почуття слід передати, читаючи слова хлопчика? А зайчика? 6) Гра «Мікрофон». — Продовжте вірш. — Чи схожий цей вірш на казку? Чим саме? VI. Підсумок уроку — Який висновок можна зробити із сьогоднішнього уроку? — Яку ялинку краще ставити на Новий рік? VII. Домашнє завдання Вивчити вірш Олександра Олеся напам’ять. | |
| |
Переглядів: 3550 | |
Висівання насіння квітів у відкритий ґрунт |
Правила поведінки у громадських місцях |
Професії батьків. Усі професії потрібні. Вшанування праці |
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В.... |
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок» |
Всього коментарів: 0 | |