Урок 31 Тема: Птицю пізнають за пір'ям, а людину — за справами. В. Осєєва «Сини». О.Буцень «Помічниці»Мета: удосконалювати техніку читання учнів; навчати аналізувати, порівнювати, зіставляти прочитані твори, давати характеристику дійовим особам; розвивати вміння читати текст за особами; виховувати працелюбність, бажання по-справжньому допомагати мамі. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Робота над скоромовкою Бук бундючивсь перед дубом, Тряс над дубом бурим чубом. Дуб пригнув до чуба бука — Буде букові наука. 2 Гра «Додай букву» Слова спокійно жили в книжці, В яку вдалось пробратись мишці. Вона початки відкусила, У себе в нірці схоронила. (Р).омашка, (б).абуся, (н).енька, (ж).інка, (м).ісяць. 3 Гра «Збери прислів'я» Чия відвага, Не вір словам, Без роботи а вір ділам. день роком стає. того й перемога. (Чия відвага, того й перемога. Не вір словам, а вір ділам. Без роботи день роком стає.) Прислів’я вивішуються на дошці і залишаються там протягом уроку. III. Перевірка домашнього завдання Конкурс дитячих малюнків і розповідей про сім’ю. IV. Повідомлення теми і мети уроку — Продовжуємо вивчення теми «Рідна домівка, рідна сім’я — тут виростає доля моя». Прочитаємо твори і подивимося, яке з прислів’їв розкриває зміст оповідань, над якими ми працюватимемо. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання оповідання Валентини Осєєвої «Сини» 1) Читання оповідання вчителем. — Назвіть дійових осіб оповідання. 2) Словникова робота. Жінки старенький розпліскується перевертається заслухались криниці дідусь камінчик соловейком заливається — Знайдіть «зайве» слово в кожному зі стовпчиків. — Як ви розумієте слово «спритний»? — Доберіть до нього синоніми. (Прудкий, проворний, меткий, жвавий) 3) Читання тексту учнями вголос. 4) Гра «Сніжинка». Читає учень, на парту якого впаде сніжинка. 5) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання. — Хто був біля криниці? — Про кого говорили жінки? — Що сказала про свого сина перша жінка? друга? третя? — Як жінки несли воду? що зрозуміло з цього опису? — Що всі побачили, коли з’явився перший син? другий? — що зробив третій син? — Що жінки запитали у дідуся? — Чого дідусь побачив тільки одного сина? Якого? — Яким ви уявляєте кожного з хлопчиків? 6) Гра «Кидок — засічка». За командою «кидок» всі діти починають напівголосно читати текст. За командою «засічка» — зупиняються й олівцем відзначають останнє прочитане ними слово. Цей текст (частини) таким саме чином читають ще раз. Під час повторного читання діти переконуються, що прочитали більший обсяг — «засічка» поставлена вже далі. Це доводить їм необхідність багаторазового читання тексту, адже з кожним разом результати поліпшуються. 7) Гра «Згадайте речення». — З’єднайте частини речення. І старенький дідусь...три хлопці вибігли. Набрали жінки.сів відпочити на камінь. Аж раптом.повні відра води й пішли. 8) Гра «Закінчіть речення». Хто щиро любить матір, той. Фізкультхвилинка 2 Робота над оповіданням Олега Буценя «Помічниці» 1)Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання оповідання учнями. — Назвіть головних героїв оповідання. 2) Гра «Блискавка». Побачила, розвішує, запитала, витирала, почистила, тітка Одарка, Оля, Ліда. 3) Повторне читання оповідання. 4) Гра «Буксир». Створюється пара з «сильного» і «слабкого» учнів. «Сильний» учень веде у читанні, а «слабкий» намагається досягнути темпу читання «сильного» учня. 5) Гра «Хто що робив?». 6) Аналіз змісту оповідання. — Де гуляли дівчатка? — Що побачила Оля? — Як Оля допомагала мамі? — А як — Ліда? — Кого з дівчаток можна назвати справжньою помічницею? — Прочитайте питальне речення. 7) Читання оповідання за особами. 8) Гра «Розвідники». 1-ша група. Скільки разів у тексті зустрічається ім’я Оля? (Тричі) 2-га група. Скільки разів у тексті зустрічається ім’я Ліда? (Чотири рази) VI. Підсумок уроку — Чи сподобалися вам оповідання, які ми сьогодні читали? — Що в них спільного? — Хто з дітей по-справжньому любить матір? — Яке з прислів’їв відповідає головній думці творів? (Не вір словам, а вір ділам.) VII. Домашнє завдання Виразно читати оповідання. Переказувати: хлопчики — оповідання «Сини», дівчатка — «Помічниці». Побачила розвішує запитала почистила Оля Ліда тітка Одарка витирала | |
| |
Переглядів: 1766 | |
Робота з тканиною. Ручні шви. Шов «уперед голку». Шов «ручна строчка» |
Охорона рослин |
Правила користування громадським транспортом |
Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання |
Ліплення. композиція «Будиночок равлика» |
Всього коментарів: 0 | |