Урок 30 Тема: У колі рідної сім'ї. В. Лучук «Тільки мама». «Приховала» (з народного). О. Орач «Вчуся у мами». П. Осадчук «Я навчаюся у тата». Є. Гуцало «Скоромовка». Г. Могильницька «Бабусина радість». Прислів'яМета: навчати учнів виразно читати, аналізувати віршовані твори; формувати образне мислення; збагачувати словниковий запас на основі прочитаних творів; виховувати почуття поваги і любові до всіх членів сім'ї. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Робота над чистомовкою Жа-жа-жа, жа-жа-жа — ми знайшли вужа. Жі-жі-жі, жі-жі-жі — ну й слизькі вужі! Жи-жи-жи, жи-жи-жи — з нами в ліс біжи. Жа-жа-жа, жа-жа-жа — віднеси туди вужа. 2 Робота над скоромовкою морж у морі днями кисне, море для моржа корисне. 3 Гра «Шифрувальники» — Розшифруйте прислів’я, поясніть його зміст. Нота - та + к - ок + а (на). Сніг - ніг + онк - к + ці (сонці). Темрява - ява - мр + пло (тепло). Білка - ка + я (біля). Маска - ска + те + рі (матері). Доба - а + ре (добре). III. Перевірка домашнього завдання Стислий переказ оповідання Степана Олійника «Таня усміхається». IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання вірша Володимира Лучука «Тільки мама» 1) Читання акровірша з плаката. Ми вічно прагнем вирости, А вона — за нас радіти. ми — без неї сироти, А для неї завжди діти. Мама, матінка... — Продовжте, як ще ми називаємо маму. — Мама — порадниця і рятівниця, її сердечність, ніжність, душевна теплота — особливі. Таких немає ні в кого. Материнська любов не знає зради. Вона довічна, непідкупна, істинна. Скільки років нам би не було — десять, двадцять, тридцять чи сорок, — ми для неї залишаємося дітьми. 2) Читання вірша вчителем. — Назвіть дійових осіб вірша. 3) Читання вірша учнями самостійно. Гра «Бджілки» — Як мама питає, сварить, будить? — Доберіть синоніми до слова лагідно. (Ніжно, ласкаво) — Як треба читати слова мами? дитини? 4) Читання вірша за особами. 5) Слухання пісні «Росте черешня в мами на городі» (сл. М. Лу-кіна, муз. П. Горчинського). 2 Опрацювання усмішки «Приховала» (з народного) 1)Гра «Бджілки». Читання усмішки учнями самостійно. — Між ким відбувається розмова? — Як слід читати слова мами? донечки? 3 Читання усмішки за особами 4 Опрацювання вірша Олега Орача «Вчуся у мами» 1) Читання вірша вчителем. — З якою інтонацією слід читати вірш? (Із ніжністю, любов’ю, захопленням) 2) Словникова робота. Агроном — спеціаліст у галузі сільськогосподарського виробництва. Читання слів «луною» за вчителем Тулитьсяпрацює турботливістьрідненької зелененькийукраїнської — До слова турботливість доберіть слова-родичі. (Турбота, потурбуватися, турботливий) — Доберіть слова, близькі за значенням до слова працює. 3) Читання вірша учнями «ланцюжком». 4) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання. — Що знає мама? Ким вона працює? — Чого доня навчається у мами? — Як відпочивають дочка і мама? 5) Гра «Знайдіть риму». Хати — жати; чує — працює; вишивати — співати; мій — їй. — Чого ти навчаєшся у своєї мами? 5 Опрацювання вірша Петра Осадчука «Я навчаюся у тата» 1) Гра «Бджілки». Читання вірша учнями. — Про кого вірш? — Від чийого імені ведеться мова? 2) Словникова робота. — Прочитайте «пірамідки» слів. МО . їГЛИ ФАР . БІПЕРЕй МОЛО . ТОКМАЙСТ 3) Гра «Актори». — Прочитайте вірш захоплено; здивовано; злякано. — Як хлопчик ставиться до свого тата? — Чого ви навчаєтеся у свого тата? 6 Опрацювання скоромовок Володимира Лучука і Євгена Гуцала — Для чого народ складає скоромовки? — Як вони розказуються? — Прочитайте скоромовки мовчки (першу — хлопчики, другу — дівчатка). 1) Читання скоромовки «дощиком». 2) Читання скоромовки на одному диханні. . НА . НЯТЬ . РУВАТИ 7 Опрацювання вірша Галини Могильницької «Бабусина радість» 1) Читання вірша учнями самостійно. — Чому вірш має таку назву? — Хто головний герой вірша? 2) Читання вірша «ланцюжком». — Як хлопчик допомагає бабусі? — Із чим поетеса порівнює хлопчика? 3) Робота над виразністю читання. Гра «Диктор телебачення» Читати текст потрібно, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів. 4) Гра «Сонечко». На дошці намальовано сонечко з промінцями. У центрі сонечка — напис: «Моя бабуся (яка?)». V. Підсумок уроку Гра «Мікрофон» • На уроці я вчився. • Найбільше мені сподобалося. • Я хотів би ще краще навчитися. • Мамі я розкажу. VI. Домашнє завдання Читати опрацьовані на уроці твори. Намалювати свою родину. | |
| |
Переглядів: 3599 | |
Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Практична робота «Місто... |
Способи згинання паперу |
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В.... |
Свійські тварини рідного краю |
Прикраси для ялинки. Підбір матеріалів для виготовлення прикрас з паперу. Пос... |
Всього коментарів: 0 | |