Урок 28 Тема: Погана та пташка, якій своє гніздо не миле. І. Гнатюк «Наша хата». «Роде наш красний» (з народного). «В цьому дворку, як у вінку!» (з народного). «Дорогі гості» (українська народна пісня)Мета: удосконалювати навички виразного читання; навчати аналізувати прочитані вірші; розвивати смислову, образну пам'ять, вміння узагальнювати; виховувати інтерес до традицій української сім'ї. Хід Уроку I. Організаційний момент Пролунав уже дзвінок? Починається урок. Тож і ми часу не гаймо, Працювати починаймо. II. Мовленнєва розминка 1 Робота над чистомовкою Ча-ча-ча-ча — звірі граються в м’яча. Ці-ці-ці-ці — нападаючі — зайці. Чу-чу-чу-чу — вовк ударив по м’ячу. Ця-ця-ця-ця — судить гру у них вівця. 2 Робота над шарадами 1) З перших складів слів скласти слово. Диня, тисяча, насип. (Дитина) 2) Скласти слово з першого складу першого слова і другого складу другого слова. Гора, народ. (Город) 3 Розчитування за складовою таблицею 4 Робота над скоромовкою Ти, малий, скажи малому, Хай малий малому скаже, Хай малий теля прив’яже. III. Повідомлення теми і мети уроку — Який розділ ми вивчаємо? («Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини») — На які теми розподіляється цей розділ? — Яку тему будемо вивчати? — Як ви вважаєте, про що йтиметься в творах цього розділу? IV. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу 1 Робота над віршем Івана Гнатюка «Наша хата» 1) Читання вірша вчителем. — З якою інтонацією слід читати вірш? (Спокійно, замріяно) 2) Словникова робота. Ряденце — покривало із домотканого полотна. Читання «пірамідок» слів ХА . ТАЦВІ .ТУТЬ СА . ДОК БДЖО.ЛИ ПОД . ВІР’ЯРЯ.ДЕНЦЯ НЕВ . ТОМНОПРИ. ВІТНЕ 3) Читання вірша учнями «ланцюжком». — Від чийого імені ведеться розповідь у вірші? — Як автор ставиться до своєї хати? — Прочитайте опис хати. — Як автор описує двір? — Які слова — назви ознак уживає автор? Стіни (які?) — Віконце (яке?) — Поріг (який?) — Ряденця (які?) — 4) Гра «Буксир». Створюється пара з «сильного» і «слабкого» учнів. «Сильний» учень веде у читанні, а «слабкий» намагається досягнути темпу читання «сильного» учня. 5) Гра «Поети». — До слів вірша доберіть свою риму. Садок — холодок — рядок тощо. Фізкультхвилинка 2 Опрацювання української народної пісні «Роде наш красний» 1) Слухання аудіозапису пісні. — Чи сподобалася вам пісня? 2) Словникова робота. Красний — гарний, добрий, великий. Не цураймося — не забуваймо, не відмовляймося. Сім’я — тато, мама, я. Рід — одне або ряд поколінь, які пішли від одного предка. Родина — група людей (родичі), яка складається з батьків, дітей, бабусь і дідусів, які живуть разом. 3) Гра «Актори». — Прочитайте вірш із захопленням. — Який кущ згадується у пісні? Чому? — До чого закликає пісня? — Із чим порівнюється родина? — Які слова — назви ознак ужито зі словом рід? 4) Гра «Хто краще?». Конкурсне читання вірша у парах. 3 Опрацювання вірша «В цьому двору, як у вінку...» Читання вірша «сильним» учнем. — З яким віршем «перегукується» цей вірш? («Наша хата») — Прочитайте порівняння. — Що прославляється у вірші? — Який малюнок можна намалювати до цього вірша? 4 Робота над українською народною піснею «Дорогі гості» Слухання запису пісні. — Які гості найдорожчі? — Чому у вірші згадуються жито, овес? (Хліб — це життя, достаток.) V. Підсумок уроку — Що сподобалося вам на уроці? — Як повинні жити між собою всі члени родини? VI. Домашнє завдання Вивчити пісню напам’ять. | |
| |
Переглядів: 1876 | |
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани» |
Узагальнюючий урок із теми «Пластика форм». Виготовлення подарунка до зимових... |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...» |
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві... |
Всього коментарів: 0 | |