Урок 26 Тема: По роботі й нагорода. «Кіт і пес», «Півник і двоє мишенят» (українські народні казки). Підсумок за темоюМета: учити глибоко відчувати казку, її добрих героїв, засуджувати хитрість, ледарство, боротися із цими рисами у повсякденному житті; розвивати вміння читати за особами, переказувати; виховувати бажання допомагати іншим, рости працелюбними. Хід Уроку I. Організаційний момент Встаньте всі скоріше, діти! Посміхніться всім миліше! Привітайтесь: «Добрий день!» Пролунав дзвінок: дзелень! II. Мовленнєва розминка 1 Читання прислів'їв — Учні читають із дошки прислів’я на одному мовному видиху. Після короткого видиху, паузи і вдиху читають прислів’я повністю, повторюючи два-три рази. Робота спільна, як пісня весела. Умілому всяка робота легка. 2 Робота за складовою таблицею 3 Робота над скоромовкою У печі, у печі Смачні та гарячі Пшеничні калачі. Хочеш їсти калачі— Не лежи на печі! III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми завершуємо подорож сторінками українських народних казок. Наостанок ще ознайомимося із двома чудовими казками. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання казки «Кіт і пес» 1) Самостійне читання казки учнями. — Назвіть дійових осіб казки. 2) Словникова робота. «Довідкове бюро» (підготовлені учні пояснюють значення слів) Гасав — дуже швидко бігав. Череда — стадо. Клопітне — пов’язане із щоденними турботами. Всмак — із задоволенням. 3) Читання казки учнями «ланцюжком». 4)Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання. — Яким було життя у пса? А чим був незадоволений кіт? Прочитайте. — Яку пораду пес дав котові? — Прочитайте виділені речення. Як ви їх розумієте? Запам’ятайте ці вислови: вони стали народними прислів’ями. 2 Опрацювання казки «Півник і двоє мишенят» 1) Словникова робота. «Довідкове бюро» (підготовлені учні пояснюють значення слів) Ціп — знаряддя для обмолочування зерна, яке складається із двох палиць, з’єднаних між собою ременем або ланцюгом. Млин — споруда для розмелювання зерна на борошно. 2) Читання казки вчителем. — Хто головні герої казки? — Як звали півника? — Як звали мишенят? — Чому в них такі дивні імена? 3) Читання казки вголос за логічно завершеними частинами. а) Зачин. — Чи можна дати характеристику героїв? Яку? б) Читання до слів «.глядіть, скільки я зерна намолотив!». — Хто виконував роботу? — Що робили мишенята? в) Читання до слів «.взяв собі на плечі мішок і пішов». — Хто поніс зерно до млина? г) «.мабуть, мені доведеться». — Як ви вважаєте, хто спече пироги? — Дочитайте казку мовчки і скажіть, як ви розумієте зміст останнього речення? — Чи справедливо вчинив півник? 4) Читання казки учнями вголос «ланцюжком». — З якою інтонацією слід читати слова мишенят спочатку? Потім? Чому? — Хто з героїв казки вам сподобався? Чим саме? — Які слова слід написати під ілюстрацією у підручнику? 5) Робота над образними висловами. Голосно закричали; тихіше сказали; зовсім тихо відказали; ледве чутно пропищали. 6) Читання казки за особами, інсценізація (робота в групах: автор, герої казки, режисер). Гра-змагання «Хто кращий артист?» Кожна група обирає собі уривок з казки та інсценізує його. 7)Характеристика героїв. — Які слова спадають на думку, коли ви чуєте слова півник чи мишенята? — Вийдіть до дошки і запишіть біля відповідного героя слова-ознаки. Півник голосистий працелюбний справедливий хазяйновитий V. робота над загадками На дошці — малюнки тварин. Учні читають загадки, знаходять малюнок-відгадку. VI. Підсумок уроку — Яку роботу виконували на уроці? — Який розділ закінчили вивчати? Гра «Закінчи речення» • Казки, які ми читали, називаються народними, тому що. • Казка «Вовк та козенята» вчить нас бути. • Казка «Цап та Баран» вчить нас бути. • Нема за що нероб і ледарів пирогами пригощати, тому що. VII. Домашнє завдання Продовжувати читати українські народні казки. | |
| |
Переглядів: 2690 | |
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі... |
Аплікація з паперу «курчатко» |
Таблиці додавання й віднімання чисел 4 і 5. Нумерація чисел у межах 20. Задач... |
Незабаром літо. Спостереження за природою влітку |
Спостереження та досліди |
Всього коментарів: 0 | |