💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Вступ до теми. Уявлення про народну казку. «Рукавичка» (українська народна казка). Інсценізація казки

Урок 22

Тема: Вступ до теми. Уявлення про народну казку. «Рукавичка» (українська народна казка). Інсценізація казки

Мета: розширити знання учнів про казку як жанр усної народної творчості; навчити розпізнавати такі твори серед інших, орієнтуватися в їхніх особливостях; учити визначати головну думку казки; розвивати вміння відтворювати зміст прочитаного; виховувати любов до казок.

Хід Уроку

I.Організаційний момент

Всі почули ви дзвінок На улюблений урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними — і хлоп’ятка.

Ласкавинки посилаємо,

Працювати починаємо.

II. Мовленнєва розминка

 1 Дихальні вправи

— Щоб ваші губи і язичок були слухняними, виконаємо дихальні вправи.

1, 2, 3 — вдихаємо повітря, 4 — видихаємо;

1, 2, 3 — вдихаємо повітря, 4 — видихаємо, ніби гасимо свічку;

1, 2, 3 — вдихаємо повітря, 4 — видихаємо, як із кульки виходить повітря.

 2 Робота над скоромовкою

Біля баби баба сіла.

Баба бабі бубуніла,

Бубуніла з півгодини Баба бабі про новини.

 3 Розчитування за складовою таблицею

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Ми починаємо вивчати новий розділ. Прочитайте його назву.

— Як ви її зрозуміли? Поясніть.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 1 Вступна бесіда

— І що воно таке, ота казка? Жила-була вона з прадавніх часів, про які вже стародавні книги не пам’ятають. Протягом століть казки були і залишаються чарівними джерелами доброти і милосердя, яких завжди так не вистачає в житті. Створені в сивій давнині, вони, як і вся усна народна творчість, переказувалися з вуст в уста, від одного оповідача до іншого. Гортаючи сторінки улюблених казок, ми розуміємо, що казки — це наші великі вчителі, які спочатку виховують, а вже потім розважають. Казка — це диво. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, приносить багато радощів.

 2 Читання учнями тексту підручника про народні казки

— Які казки найдавніші?

— Ми сьогодні ознайомимося з казкою, а як вона називається — дізнаєтеся, відгадавши загадку.

• Де ж усі сховались звірі?

У якій такій квартирі?

Дуже тісна, невеличка,

Це чудова. (рукавичка).

 3 Опрацювання казки «Рукавичка»

Технологія «Вмикаємо телевізор»

— Добрий день! В ефірі передача «В гостях у казки». Любі діти, послухайте українську народну казку «Рукавичка».

1) Читання казки вчителем.

— Яких героїв казки запам’ятали?

— Де взялася в лісі рукавичка?

2) Словникова робота.

Читання за вчителем «луною» слів: шкряботушка, скрекотушка, рукавичці, скраєчку, іклан, розірветься.

3) Читання казки мовчки, підготовка до читання вголос.

— Чи в повному обсязі надруковано казку в підручнику?

— Яка частина відсутня? Розкажіть її.

— Послухайте загадку. Відгадайте і скажіть, кого з героїв казки немає у змісті загадки?

• Що за хата на узліссі,

Вся ворушиться, дрижить?

Де не взявсь — кабан біжить.

Тут і вовк іде, й ведмідь, й кожен хоче в хатці жить.

Так вже тісно їм усім —

Ось-ось-ось порветься дім.

Що за дім такий лежить,

І ворушиться, й дрижить? (Рукавичка)

(Відсутні: лисичка, жабка, мишка, зайчик.)

4) Читання казки вголос.

— Які речення в казці повторюються?

— Як у казці названо мишку? жабку? зайчика? кабана? ведмедя? Поясніть чому.

— Кого звірі не хотіли впускати до рукавички? Чому? Прочитайте.

5) Інсценізація казки.

— Скільки акторів братимуть участь в інсценізації?

— З якою інтонацією треба читати слова автора, лисички, мишки, жабки, зайчика, кабана, ведмедя?

— Чи можна цих тваринок назвати друзями? Чому?

V. Підсумок уроку

— Чи сподобався вам урок?

— Цікаво бути артистом?

— Кому найкраще вдалося зобразити свого казкового героя?

— Казка «Рукавичка» дуже відома і популярна. Ми розгадували про неї загадки. Платон Воронько написав веселий віршик, який має таку саму назву.

КАЗКА ПРО РУКАВИЧКУ

Вчора Галочка-сестричка Казку прочитала,

Як у лісі рукавичка Звірям домом стала.

Я покинув рукавичку За городом, там, де ліс.

Та ні зайчик, ні лисичка й вовк у неї не заліз.

Мабуть, дуже замала В мене рукавичка.

Взяв у мами зі стола,

З ліжка у сестрички,

Рукавичок, мабуть, з п’ять.

В ліс відніс — хай звірі сплять.

Я не знаю, як було,

Що у лісі сталось,

А мені не повезло —

Від усіх дісталось.

— Який настрій викликав у вас цей віршик? Чому?

VI. Домашнє завдання

1. Вивчити прислів’я.

2. Детально переказувати казку.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (08.01.2014)
Переглядів: 5738 | Рейтинг: 0.0/0
Роль харчування для здоров'я. Адекватне якісне харчування
Бережливе ставлення до природи
Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 7
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]