Урок 22 Тема: Вступ до теми. Уявлення про народну казку. «Рукавичка» (українська народна казка). Інсценізація казкиМета: розширити знання учнів про казку як жанр усної народної творчості; навчити розпізнавати такі твори серед інших, орієнтуватися в їхніх особливостях; учити визначати головну думку казки; розвивати вміння відтворювати зміст прочитаного; виховувати любов до казок. Хід Уроку I.Організаційний момент Всі почули ви дзвінок На улюблений урок. Кожен з вас приготувався, На перерві постарався. Зараз сядуть всі дівчатка, А за ними — і хлоп’ятка. Ласкавинки посилаємо, Працювати починаємо. II. Мовленнєва розминка 1 Дихальні вправи — Щоб ваші губи і язичок були слухняними, виконаємо дихальні вправи. 1, 2, 3 — вдихаємо повітря, 4 — видихаємо; 1, 2, 3 — вдихаємо повітря, 4 — видихаємо, ніби гасимо свічку; 1, 2, 3 — вдихаємо повітря, 4 — видихаємо, як із кульки виходить повітря. 2 Робота над скоромовкою Біля баби баба сіла. Баба бабі бубуніла, Бубуніла з півгодини Баба бабі про новини. 3 Розчитування за складовою таблицею III. Повідомлення теми і мети уроку — Ми починаємо вивчати новий розділ. Прочитайте його назву. — Як ви її зрозуміли? Поясніть. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Вступна бесіда — І що воно таке, ота казка? Жила-була вона з прадавніх часів, про які вже стародавні книги не пам’ятають. Протягом століть казки були і залишаються чарівними джерелами доброти і милосердя, яких завжди так не вистачає в житті. Створені в сивій давнині, вони, як і вся усна народна творчість, переказувалися з вуст в уста, від одного оповідача до іншого. Гортаючи сторінки улюблених казок, ми розуміємо, що казки — це наші великі вчителі, які спочатку виховують, а вже потім розважають. Казка — це диво. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, приносить багато радощів. 2 Читання учнями тексту підручника про народні казки — Які казки найдавніші? — Ми сьогодні ознайомимося з казкою, а як вона називається — дізнаєтеся, відгадавши загадку. • Де ж усі сховались звірі? У якій такій квартирі? Дуже тісна, невеличка, Це чудова. (рукавичка). 3 Опрацювання казки «Рукавичка» Технологія «Вмикаємо телевізор» — Добрий день! В ефірі передача «В гостях у казки». Любі діти, послухайте українську народну казку «Рукавичка». 1) Читання казки вчителем. — Яких героїв казки запам’ятали? — Де взялася в лісі рукавичка? 2) Словникова робота. Читання за вчителем «луною» слів: шкряботушка, скрекотушка, рукавичці, скраєчку, іклан, розірветься. 3) Читання казки мовчки, підготовка до читання вголос. — Чи в повному обсязі надруковано казку в підручнику? — Яка частина відсутня? Розкажіть її. — Послухайте загадку. Відгадайте і скажіть, кого з героїв казки немає у змісті загадки? • Що за хата на узліссі, Вся ворушиться, дрижить? Де не взявсь — кабан біжить. Тут і вовк іде, й ведмідь, й кожен хоче в хатці жить. Так вже тісно їм усім — Ось-ось-ось порветься дім. Що за дім такий лежить, І ворушиться, й дрижить? (Рукавичка) (Відсутні: лисичка, жабка, мишка, зайчик.) 4) Читання казки вголос. — Які речення в казці повторюються? — Як у казці названо мишку? жабку? зайчика? кабана? ведмедя? Поясніть чому. — Кого звірі не хотіли впускати до рукавички? Чому? Прочитайте. 5) Інсценізація казки. — Скільки акторів братимуть участь в інсценізації? — З якою інтонацією треба читати слова автора, лисички, мишки, жабки, зайчика, кабана, ведмедя? — Чи можна цих тваринок назвати друзями? Чому? V. Підсумок уроку — Чи сподобався вам урок? — Цікаво бути артистом? — Кому найкраще вдалося зобразити свого казкового героя? — Казка «Рукавичка» дуже відома і популярна. Ми розгадували про неї загадки. Платон Воронько написав веселий віршик, який має таку саму назву. КАЗКА ПРО РУКАВИЧКУ Вчора Галочка-сестричка Казку прочитала, Як у лісі рукавичка Звірям домом стала. Я покинув рукавичку За городом, там, де ліс. Та ні зайчик, ні лисичка й вовк у неї не заліз. Мабуть, дуже замала В мене рукавичка. Взяв у мами зі стола, З ліжка у сестрички, Рукавичок, мабуть, з п’ять. В ліс відніс — хай звірі сплять. Я не знаю, як було, Що у лісі сталось, А мені не повезло — Від усіх дісталось. — Який настрій викликав у вас цей віршик? Чому? VI. Домашнє завдання 1. Вивчити прислів’я. 2. Детально переказувати казку. | |
| |
Переглядів: 5716 | |
Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Практична робота «Місто... |
Створення макета предмета для казкового персонажа |
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...» |
Способи згинання паперу |
Про працелюбних і лінивих |
Всього коментарів: 0 | |