💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Урок позакласного читання. Країна дитячих журналів

Урок 21

Тема: Урок позакласного читання. Країна дитячих журналів

Мета: розширювати знання дітей про дитячу періодичну пресу; активізувати інтерес до неї; розвивати вміння самостійно читати дитячу періодику, комунікативні здібності; виховувати любов до рідного слова.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань. Оголошення теми і мети уроку

 1 Гра «Шифрувальники»

— Знайдіть кожну третю букву і прочитайте слово. Мтжосупчрсунаоаяюл

(Журнал)

— Які значення може мати слово журнал? (Класний журнал, журнал обліку відвідування, періодичне видання)

 2 Робота з виставкою дитячих журналів

— Назвіть журнали, які є на виставці.

— Які з них ви читали?

— Які журнали є у вас удома?

— Про що говорить обкладинка журналу?

— А зараз — трішки історії.

Перший журнал вийшов у 1665 році у Франції, в тому ж році — в Англії. У 1772 році вийшов додаток до газети «Санкт-Петербургские ведомости». А в 1785 році з’явився дитячий журнал «Детское чтение для сердца и разума». У 1861 році почав виходити журнал «Вокруг света», а після революції 1905 року з’явився журнал «Тропинка», головним редактором якого була жінка під псевдонімом АІІедго (що в перекладі — блискучий папір).

III. Робота над темою уроку

 1 Робота в групах

— Зараз виконаємо невеличке завдання. Кожна група отримає журнали.

Завдання: коротко розповісти про кожний журнал.

1-ша група — журнал «Барвінок»;

2-га група — журнал «Пізнайко»;

3-тя група — журнал «Яблунька»;

4-та група — журнал «Весела перерва».

Кожна група розповідає, чим цікавий їх журнал, які в ньому є рубрики, для якого віку розрахований, коли виходить.

Учитель доповнює відповіді дітей, звертає увагу на те, що обкладинка містить номер журналу, місяць, рік видання, з якого часу видається. (Діти відшукують ці дані і повідомляють отримані відомості.)

 2 Зустріч із «Барвінком»

Стукіт у двері. Входить хлопчик у костюмі Барвінка, декілька учнів-барвінчат.

Барвінок. Добрий день, дорогі діти! Ми раді зустрічі з вами. Давайте знайомитись. Я — Барвінок. Це барвінчата — мої читачі. Я хочу, щоб вас було якнайбільше. Хочу вам розповісти трішки про себе.

Народився я у 1928 році в місті Києві. Назвали мене ім’ям ніжної весняної квітки. У мене красиві обкладинки, цікаві сторінки. Я виходжу в світ щомісяця і подорожую всією Україною у пошуках барвінчат — читачів, молодших школярів. На моїх сторінках ви знайдете те, чого немає в шкільних підручниках. Я порадую вас чудовими казками, оповіданнями, легендами, переказами, ознайомлю з прикметами, прислів’ями, приказками, загадками, іграми. Я розвеселю вас у сумні години, підтримаю в час скрути, посію у ваших душах зерна добра, щирості, любові.

Усі (разом)

«Барвінок» — друг усім,

Він входить у кожен дім! його читають геть усі:

Батьки і діти, й бабусі,

І люблять наші дідусі.

 3 Гра «Бібліотекар»

Складання (колективно) каталожної картки.

— Щоб швидко віднайти матеріал журналу, який запам’ятався, сподобався, — складемо каталожну картку, як це роблять бібліотекарі.

На дошці — запис:

 • Автор.

 • Назва твору (матеріалу).

 • Назва журналу.

 • Рік видання.

 • Номер сторінки.

Учні у групах усно складають картку, найкраще складену записують.

 4 Колективна робота. Складання пам'ятки читача

1) Журнал починай читати з обкладинки, на ній виділяють усі написи.

2) Зверни увагу на номер журналу, рік видання, хто і де видає журнал.

3) Прочитай, для кого призначений журнал.

4) Потім розглядай кожну сторінку, прочитуй її до кінця.

5) якщо зустрів незнайомі слова, звернись до словників, енциклопедій, довідників.

6) Про прочитане розповідай своїм друзям, обмінюйся думками з ними.

7) Поміркуй, як і де ти можеш використати знання, одержані з журналу.

IV. Підсумок уроку

— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

— Які нові слова вивчили?

— Читайте журнали! Вони відкриють для вас скарби знань, умінь, доброти і радості.

V. Домашнє завдання

— Наступний Урок позакласного читання проведемо за темою «У світі цікавих загадок».

Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.

Українські народні казки

Категорія: Читання | Додав: SYLER (08.01.2014)
Переглядів: 4725 | Рейтинг: 0.0/0
Продовження екскурсії
Народний календар
Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім'ї. Практи...
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення
П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]