Урок 19 Тема: Звідки походять назви місяців. «Прощальний листопад» (за В. Скура-тівським)Мета: формувати вміння працювати над текстом, вникати у його зміст, розвивати в учнів допитливість, інтерес до історії, виховувати любов та повагу до народних традицій. Хід Уроку I. Організаційний момент Стали, діти, всі рівненько. Посміхнулися гарненько. Настрій на Урок взяли й працювати почали. II. Мовленнєва розминка 1 Запам'ятайте за вчителем! БЕЗКОНЕЧНА ПІСЕНЬКА Був собі журавель Та журавочка. Наносили сінця Повні ясельця. Наша пісня гарна й нова, — Почнем її, братці, знова! Був собі журавель Та журавочка. Олена Пчілка 2 Послухайте і доскажіть! Да-да-да — стоїть у глечику. (вода). Ди-ди-ди — дай напитися. (води). Жа-жа-жа — ми знайшли. (вужа). Жи-жи-жи — ти мені. (допоможи). III. Перевірка домашнього завдання 1 Учні розказують прислів'я, пояснюють їх зміст 2 Гра «Ти — мені, я — тобі» Учні один одному загадують загадки. IV. Повідомлення теми і мети уроку — Яка зараз пора року? — Назвіть осінні місяці. Спробуйте пояснити їх назви. — Сьогодні ми ознайомимося з оповіданням Вадима Скуратів-ського «Прощальний листопад». V.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Ознайомлення з життям і творчістю Вадима Скуратівського (за матеріалом підручника) 2 Читання оповідання вчителем — Чи сподобалося вам оповідання? Що цікавого дізналися? 3 Словникова робота 1) Читання слів «луною» за вчителем. Відмежовують, зустрічаються, падолист, братчини, передня, відчиняє, обтрусить, заячий. 2) Читання стовпчиків слів «буксиром». Осіннійнагадує останнійтанцювали очевиднопрокинутись обтруситьпередбачити — Що спільного у словах першого стовпчика? (Перша буква О.) — Що спільного у словах другого стовпчика? (Слова — назви дії.) — Яке слово у першому стовпчику означає дію? (Обтрусить) 4 Повторне читання оповідання учнями напівголосно. Гра «Бджілки» — Читаючи, поміркуйте, скільки назв листопада згадується у тексті. 5 Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання — Чому листопад із березнем брат? — Що таке братчини? — Які прислів’я складено про листопад? — Чому день у листопаді порівнюється із заячим хвостом? — Які народні прикмети згадуються у тексті? Фізкультхвилинка 6 Гра «Розвідники» — Скільки абзаців у тексті? (7) — Знайдіть і прочитайте абзаци, які складаються з одного речення. — Знайдіть і прочитайте найдовший абзац. 7 Гра «Хто швидше?» — Знайдіть і прочитайте речення, у яких ужиті слова, що на картках-блискавках. Слова: весняний, снігу, хвіст, селяни. 8 Гра «Небо і земля» Після команди вчителя «земля» учні починають читати, стежачи не пальчиком, а очима. Коли звучить команда «небо», діти припиняють читати, очі піднімають угору. За командою «земля» діти повинні продовжити читати з того місця, де зупинились, так — кілька разів протягом читання всього тексту. 9 Гра «Чи є в оповіданні таке речення?» Учитель читає речення. Учні відшукують його у тексті. • Адже вони обидва розділяють різні пори року. (Ні) • Про листопад український народ склав багато прислів’їв. (Так) • День у листопаді, як заячий хвіст, не встигнеш прокинутись — уже темніє. (Ні) VI. Підсумок уроку Гра «Продовж речення» • Сьогодні на уроці я дізнався. • Найбільш мене зацікавило. • Запам’ятав. VII. Домашнє завдання Будьте дослідниками! Знайдіть прислів’я про листопад, народні прикмети, пов’язані із цим місяцем. | |
| |
Переглядів: 2187 | |
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та небезпечні місця на шкільно... |
Уроки чемності |
Панно для класної кімнати |
Збирання квітів різних видів місцевих рослин. Виготовлення квіткової абетки |
Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину |
Всього коментарів: 0 | |