Урок 15 Тема: Дивись так, щоб побачити; слухай так, щоб почути. В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». Н. Кир'ян «Словенятко»Мета: учити учнів розуміти текст, виділяти у ньому головне, аналізувати; спонукати дітей до словесної творчості; виховувати любов до слова, бажання користуватися його красою та силою. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Читайте, запам'ятовуйте! Зранку злива здивувала — Всю пилюку позмивала: З листя, з прутиків лози, Із сухої дерези. Після зливи і грози — Світ чистіший від сльози. Г. Чубач 2 Гра «Знайди "зайве" слово» Вода, водичка, підводний, водій, водяний. Мило, милуватися, мильниця, милитися, мильце. Гуси, гусячий, гусінь, гусак, гусятниця. 3 Розчитування за складовою таблицею 4 Робота над прислів'ями — Прочитайте прислів’я, поясніть їх значення. зложиться до Слово (Слово до слова — зложиться мова.) ВІДРОСЛОІ РОЗ ЗА ДОБ ГО ВА лІД МЕР (Від доброго слова і лід розмерзає.) III. Перевірка домашнього завдання Гра «Хто краще?» Конкурс на кращого читця вірша Дмитра Павличка прозорі». * Небеса IV. Повідомлення теми і мети уроку — Прочитайте. сд Я рмф Х тно Онт Чзвш Упрс Сжкм Кон А З лдп А пв Т ни И ор Сдсф Воп О нук Є нл Спм Луч О я ю ь В в ба О прд — «Я хочу сказати своє слово» — це назва оповідання Василя Сухомлинського, з яким ми сьогодні ознайомимося. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання оповідання Василя Сухомлинського «Я хочу сказати своє слово» 1) Читання оповідання вчителем. — Чи сподобалося вам оповідання? Чим саме? — Як звали головну героїню оповідання? 2) Словникова робота. Вправа на розширення кута зору ПО РА ОСІН ТРИ ДиВи ЛЕ НОК НЄ ВОЖНЕ ЛИСЯ НЕ ТИ ВЧИ ТРЕ ЗАГО БО ХИй ТИСЯ ПЕТАЛО РІЛИ слова мова Є Трепет — легке, слабке тремтіння, дрижання, безперервне, незначне коливання. 3) Повторне читання оповідання учнями напівголосно, кожен у своєму темпі. Гра «Бджілки». 4) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання. — Учні якого класу є героями оповідання? — Чи давно вони ходять до школи? — Чому ви так уважаєте? Доведіть словами тексту. — Куди пішли діти з Катериною Іванівною? — Який був день? Прочитайте. — Чому в степу було сумно? — Яке завдання поставила вчителька перед дітьми? — Як діти поставилися до цього завдання? — Чому вчителька не похвалила дітей? — Де стояла маленька Валя? — Що запитала у неї вчителька? — Яке слово сказала Валя? — Як відреагували на це слово діти? — Що вони відразу побачили в небі? — Чому небо було сумне? зажурене? — Із чим порівнює автор небо? Фізкультхвилинка — Білочка виконає з нами руханку. Лапки вгору, лапки вбік! Так щодня і кожен рік. То гриби в гаю збирає, То від хлопчика тікає. Ранком скаче знов до кладки — Як то можна без зарядки? 5) Читання оповідання учнями. 6) Гра «Диктор телебачення». Читання тексту, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів. 7) Гра «Розвідники». — Скільки разів у тексті зустрічається слово? 1-ша група — небо (12 разів) 2-га група — діти (4 рази) 8) Гра «Буксир». Створюється пара з «сильного» і «слабкого» учнів. «Сильний» учень веде у читанні, а «слабкий» намагається досягнути темпу читання «сильного» учня. 9) Гра «Чи є таке речення в оповіданні?». Учитель читає речення, учні відповідають, відшукавши речення в тексті. • Був тихий осінній вечір. (Ні) • Вони дивилися в небо і думали. (Є) • Справа стояла маленька Валя. (Ні) • І діти дивилися в його лагідні сині-сині осінні очі. (Ні) 10) Гра «Чиї це слова?». • Сьогодні ми будемо навчатися розповідати про осіннє небо... (Вчителька) • Я хочу сказати своє слово... (Валя) • Небо ласкаве. (Валя) • Яке ж твоє слово про небо? (Вчителька) 2 Опрацювання вірша Надії Кир'ян «Словенятко» 1) Мовчазне читання вірша учнями. — Що означає слово словенятко? 2) Робота в групах. — Доповніть рядки новими словами. У кого вийдуть найдовші ланцюжки? VI. Домашнє завдання — Поспостерігайте за небом, ідучи зі школи. Розкажіть про свої враження так, щоб усім було цікаво. VII. Підсумок уроку — Чого вчилися діти в полі? — Чого ви вчилися на сьогоднішньому уроці? — Що зрозуміли? Який висновок зробили? | |
| |
Переглядів: 1694 | |
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови» |
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
Доброта - це частина нас |
Дослідницький практикум. З чого це виготовлено? |
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В.... |
Всього коментарів: 0 | |