💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Урок позакласного читання. У світі казки чарівної

Урок 14

Тема: Урок позакласного читання. У світі казки чарівної

Мета: підтримувати інтерес дітей до казки, закріплювати вміння розрізняти народну й авторську казки; пробуджувати бажання читати казки самостійно; розвивати пам'ять, спостережливість; викликати бажання творити добро.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні до нас на гостину завітала казка.

— Розгляньте виставку книг.

— Які казки називають авторськими? Які — народними?

— У сиву давнину, коли люди не вміли писати, улюблені казки передавалися з покоління в покоління «з вуст в уста». Тому автором таких казок уважають народ, а казки називають народними. Авторська ж казка має певного автора — письменника-казкаря.

— Наведіть приклади народних казок.

— Кого з казкарів ви знаєте?

Казка — це диво. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, приносить багато радощів. Сьогодні наш Урок складатиметься із завдань-запитань. Тому заняття назвемо. (вікториною).

— Заздалегідь ви об’єдналися у дві команди. Бажаю успіху!

III. Літературна вікторина

I тур «Ти мене знаєш».

Стукіт у двері. Заходить старшокласник, одягнений листоношею Печкіним, який приносить телеграми.

— Дивно, а телеграми без підписів. Від кого вони?

 • Вирушаю на весілля до Дюймовочки. (Ластівка з казки Г. Х. Андерсена «Дюймовочка»)

 • Хворію від переїдання: з’їв семеро козенят. (Вовк із казки братів Грімм «Вовк та семеро козенят».)

 • Соромлюся своєї гидкої зовнішності. (Гидке каченя з однойменної казки Г. Х. Андерсена.)

 • Поспішаю до лісу. Мачуха наказала принести підсніжники. (Падчерка з казки С. Маршака «Дванадцять місяців».)

 • Йду визволяти братів і сестру з полону. (Котигорошко з однойменної української народної казки.)

II тур «Хто ми і звідки?»

На дошці — малюнки ведмедя, вовка, зайця, лисиці, півника, собаки.

— Роздивіться малюнки й пригадайте, у яких казках живуть ці герої, як їх там називають?

III тур «Чия це пісенька?»

— Казкові герої вміють співати. Послухайте запис пісеньок-промовлянок і скажіть, хто це співає, з якої він казки?

Звучить аудіозапис пісеньок-промовлянок. Можна використати пісеньки Колобка, Кози-дерези, Івасика-Телесика з однойменних українських народних казок, Півника з української народної казки «Котик та Півник», мами Кози з казки братів Грімм «Вовк та семеро козенят», Вінні-Пуха з повісті-казки Алана Мілна «Вінні-Пух та його друзі».

IV тур «Казкарі»

 • Хто взув кота у чоботи? (Шарль Перро)

 • Хто придумав дзеркальце, що говорить? (О. Пушкін)

 • Дякуючи кому Айболить вилікував звірів? (Корнію Чуков-ському)

 • Хто побудував теремок? (Російський народ у своїй казці)

 • Хто наділяв звірів музичним слухом? (Брати Грімм)

 • Хто зібрав дерев’яних ляльок у театрі? (О. Толстой)

V тур «Інсценівка»

Учні показують інсценівки заздалегідь підготовлених уривків казок.

IV. Підсумок уроку

— Що вам сподобалось на уроці?

— Про що розповісте вдома?

V. Домашнє завдання

— Наступний Урок позакласного читання проведемо за темою «Країна дитячих журналів».

Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (08.01.2014)
Переглядів: 2542 | Рейтинг: 0.0/0
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Жабка
Родина, рідня, рід. Сімейний календар
«Бременські музиканти» (німецька народна казка). Продовження
Роль харчування для здоров'я. Адекватне якісне харчування
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]