Урок 14 Тема: Урок позакласного читання. У світі казки чарівноїМета: підтримувати інтерес дітей до казки, закріплювати вміння розрізняти народну й авторську казки; пробуджувати бажання читати казки самостійно; розвивати пам'ять, спостережливість; викликати бажання творити добро. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні до нас на гостину завітала казка. — Розгляньте виставку книг. — Які казки називають авторськими? Які — народними? — У сиву давнину, коли люди не вміли писати, улюблені казки передавалися з покоління в покоління «з вуст в уста». Тому автором таких казок уважають народ, а казки називають народними. Авторська ж казка має певного автора — письменника-казкаря. — Наведіть приклади народних казок. — Кого з казкарів ви знаєте? Казка — це диво. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, приносить багато радощів. Сьогодні наш Урок складатиметься із завдань-запитань. Тому заняття назвемо. (вікториною). — Заздалегідь ви об’єдналися у дві команди. Бажаю успіху! III. Літературна вікторина I тур «Ти мене знаєш». Стукіт у двері. Заходить старшокласник, одягнений листоношею Печкіним, який приносить телеграми. — Дивно, а телеграми без підписів. Від кого вони? • Вирушаю на весілля до Дюймовочки. (Ластівка з казки Г. Х. Андерсена «Дюймовочка») • Хворію від переїдання: з’їв семеро козенят. (Вовк із казки братів Грімм «Вовк та семеро козенят».) • Соромлюся своєї гидкої зовнішності. (Гидке каченя з однойменної казки Г. Х. Андерсена.) • Поспішаю до лісу. Мачуха наказала принести підсніжники. (Падчерка з казки С. Маршака «Дванадцять місяців».) • Йду визволяти братів і сестру з полону. (Котигорошко з однойменної української народної казки.) II тур «Хто ми і звідки?» На дошці — малюнки ведмедя, вовка, зайця, лисиці, півника, собаки. — Роздивіться малюнки й пригадайте, у яких казках живуть ці герої, як їх там називають? III тур «Чия це пісенька?» — Казкові герої вміють співати. Послухайте запис пісеньок-промовлянок і скажіть, хто це співає, з якої він казки? Звучить аудіозапис пісеньок-промовлянок. Можна використати пісеньки Колобка, Кози-дерези, Івасика-Телесика з однойменних українських народних казок, Півника з української народної казки «Котик та Півник», мами Кози з казки братів Грімм «Вовк та семеро козенят», Вінні-Пуха з повісті-казки Алана Мілна «Вінні-Пух та його друзі». IV тур «Казкарі» • Хто взув кота у чоботи? (Шарль Перро) • Хто придумав дзеркальце, що говорить? (О. Пушкін) • Дякуючи кому Айболить вилікував звірів? (Корнію Чуков-ському) • Хто побудував теремок? (Російський народ у своїй казці) • Хто наділяв звірів музичним слухом? (Брати Грімм) • Хто зібрав дерев’яних ляльок у театрі? (О. Толстой) V тур «Інсценівка» Учні показують інсценівки заздалегідь підготовлених уривків казок. IV. Підсумок уроку — Що вам сподобалось на уроці? — Про що розповісте вдома? V. Домашнє завдання — Наступний Урок позакласного читання проведемо за темою «Країна дитячих журналів». Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача. | |
| |
Переглядів: 2542 | |
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Жабка |
Родина, рідня, рід. Сімейний календар |
«Бременські музиканти» (німецька народна казка). Продовження |
Роль харчування для здоров'я. Адекватне якісне харчування |
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я... |
Всього коментарів: 0 | |