Урок 6 Тема: Веселе слово. М. Сингаївський «Синова розв'язка». «Про мене не написано», «Секрет» (з народного). І. Січовик «Хто танцює гарно, діти?». М. Пригара «Тайна». В. Лучук, Б. Стельмах Скоромовки (напам'ять)Мета: удосконалювати навички виразного читання віршованих творів, вчити їх аналізувати; розвивати пам'ять, увагу; виховувати вміння цінувати гумор, веселе слово. Хід Уроку I. Організаційний момент II. вправи на розвиток навичок читання 1 Робота за таблицею Шульте (квадрат 10 х 10) — За 30 с прочитати числа у порядку зростання від 1 до 25, не переміщаючи зір за межі центральної клітинки. 9118 13 4 22 15 10 57 624 214 25 16 19 23 17 11 12 821 20 3 2 Гра «Знайди "зайве” слово» ліс лисичка лісочок лісовий котик кіт кит котячий дуб дубочок зуб дубовий III. Перевірка домашнього завдання Тестування «Чи уважний ти читач?» 1) Мишко звернувся до бабусі, бо.: а) матері не було вдома; б) мати готувала обід; в) мати була на роботі. 2) Мишко прийшов зі школи: а) веселий; б) радісний; в) схвильований. 3) Бабуся: а) відмовилася дивитися на оцінки; б) хотіла подивитися на оцінки; в) відразу ж подивилася на оцінки. 4) Мишко, шукаючи окуляри, глянув: а) на шафу і на диван; б) на шафу і на стіл; в) на ліжко і на стіл. 5) Мишко знайшов окуляри: а) під ліжком; б) під столом; в) на шафі. 6) Коли Мишко знайшов окуляри, бабуся була: а) рада; б) здивована; в) зніяковіла. Відповіді: 1) б; 2) а; 3) б; 4) б; 5) а; 6) б. IV. Повідомлення теми і мети уроку — Послухайте вірш. АНДРЮХИНІ ВУХА Наш малий Андрюха Потилицю чуха: — Чом у мене вух аж два, А гусак безвухий? От возьму я вуха, — Думає Андрюха, — І приклею гусаку: Хай він маму слуха! — Який настрій викликав у вас вірш? — Чому було смішно? Кого висміює автор? — Чи любите ви читати твори, які викликають сміх? — Наш сьогоднішній Урок називається «Веселе слово». — Як ви вважаєте, які твори ми будемо читати? V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання вірша Миколи Сингаївського «Синова розв'язка» 1) Читання вірша вчителем. — Який настрій викликав у вас вірш? 2) Повторне читання вірша «луною» за вчителем. — З якою інтонацією слід читати слова сина? батька? — Яким ви уявляєте сина? (Хитренький, лукавий, любить пожартувати) — Яким ви уявляєте батька? (Серйозний, строгий, добрий, готовий допомогти) 3) Робота в групах. — Підготуйтеся до читання вірша за особами. 4) Читання вірша за особами. 5) Гра «Пофантазуйте». — Якою була відповідь тата? — Чи звертаєтеся ви за допомогою до своїх рідних під час виконання домашніх завдань? Розкажіть. Фізкультхвилинка 2 Опрацювання тексту «Про мене не написано» (знародного) 1) Самостійне читання тексту учнями. — Назвіть дійових осіб тексту. — Як слід читати слова Оленки? (Здивовано) 2) Читання тексту за особами. 3 Опрацювання тексту «Секрет» (з народного) — Прочитайте текст самостійно. Вправа «Бджілки» — У чому кумедність описаної розмови? — Прочитайте текст за особами, передаючи своє ставлення до прочитаного. 4 Опрацювання тексту Ігоря Січовика «Хто танцює гарно, діти?» 1) Читання твору учнями за вчителем «буксиром». — Як автор ставиться до Мишка? (Засуджує, висміює) Чому? 2) Читання твору за особами. 5 Опрацювання вірша Марії Пригари «Тайна» 1) Читання учнями тексту мовчки. Гра «Бджілки». — Від чийого імені ведеться розповідь? 2) Словникова робота. Вправа для розвитку мовної догадки. — Прочитайте слова, подумки вставляючи пропущені букви. 3) Повторне читання вірша учнями вголос. — З ким розмовляла дівчинка? 4) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання. — Які риси характеру виявила героїня? Як про це сказано у вірші? — Чому про тайну дізнався цілий двір? — Як інакше можна назвати цей вірш? 5) Гра «Дочитай речення до кінця». Учитель починає читати речення, а учні знаходять його у вірші і дочитують. 6 Робота над скоромовками Володимира Лучука і Богдана Стельмаха — Прочитайте скоромовки повільно пошепки. Про що вони? Гра «Дощик, дощ, сонце» За сигналом учителя учні промовляють скоромовки з відповідною силою й швидкістю. «Дощик» — напівголосне хорове читання (пошепки); «дощ» — голосно, швидко; «злива» — голосно, скоромовкою; «сонце» — читання мовчки. VI. Домашнє завдання Вивчити скоромовку (за вибором). VII. Підсумок уроку — Яким був сьогоднішній урок? — Чого навчалися на уроці? — Що найбільше сподобалося? Нов.на зв.чайно н.одинці ґ.нку розн.се терп.ться шепн.ти т.йна сор.ка в.шко роздр.жусь подр.жка | |
| |
Переглядів: 1992 | |
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз... |
Правила поведінки за столом |
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...» |
Роль харчування для здоров'я. Адекватне якісне харчування |
«Грамотний-видющий і на все тямущий» |
Всього коментарів: 0 | |