Урок 4 Тема: Хитрощі не люблять совісті. В. Сухомлинський «Як Наталя в Лисиці хитринку купила»Мета: навчати учнів розуміти прочитаний текст, виділяти головне; аналізувати, правильно оцінювати вчинки дійових осіб; виховувати почуття відповідальності. Хід Уроку I. Організаційний момент Учитель Доброго ранку! Доброго дня! — Кажете ви, Кажу вам я. Хай плещуть долоньки, Тупають ніжки, Працюють голівки Та сяють усмішки. Доброго ранку! Доброго дня! — Бажаєте ви, бажаю вам я. II. Перевірка домашнього завдання 1. Розповіді учнів про Ларису Вахніну 2. Вправа «Продовж речення» — Я дібрав свій заголовок до оповідання., тому що. III. Артикуляційна хвилинка Робота над чистомовкою «Слухняний ротик» Ець-ець-ець — подув сильний вітерець. Ить-ить-ить — в небі синяя блакить. Ає-ає-ає — осінню вже повіває. Лі-лі-лі — відлітають журавлі. Ок-ок-ок — зібрались діти на урок. 2 Гра «Дощик» Читання (хорове) декілька разів у різному темпі та з різною силою голосу вірша Варвари Гринько «Лис». Під горою хвойний ліс, За горою хижий лис. Вкрита травами гора. Збоку — лисяча нора. В ній хитрюга неспроста Від собак хова хвоста: Як навідавсь у курник, То відразу півень зник! 1 3 Складання опису та характеристики лисиці. Мотивація навчальної діяльності — Хто бачив лисицю? Де? Яка вона? — Як називає звіра Варвара Гринько? (Хитрюга) — Чому про лисицю кажуть «злодюжка»? — Проілюструйте відповідь наведенням прикладів. — Які казки про цю руду тварину ви читали? — А чи знаєте, чому цю тварину так назвали? Лисиця — це давньослов’янське слово, утворене від слова лис, що означає колір жовтуватий, рудий. Через колір свого хутра ця тварина й отримала свою назву. — Сьогодні ми недарма згадали цю чудову тварину. Вона буде однією з героїнь твору Василя Сухомлинського «Як Наталя у Лисиці хитринку купила». — Перш ніж прочитати оповідання, пригадаємо автора твору Василя Сухомлинського. (Учні розглядають портрет письменника, згадують його твори, які вже читали.) IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання казки василя сухомлинського «як наталя у лисиці хитринку купила» 1 Виразне читання казки вчителем — Чи сподобалася вам казка? Хто її головні герої? 2 Словникова робота Читання стовпчиків слів за вчителем «луною». — Поставте питання до слів першого стовпчика. — Знайдіть слова-родичі у першому і третьому стовпчиках. (Хитринка — хитрощі) Пояснення слова крам — те, що є предметом торгівлі, купівлі-продажу, товар. Фізкультхвилинка 3 Читання оповідання учнями «ланцюжком» — Чим цей твір схожий на казку? Ряд крам базар колір продає ковзани злякалася почервоніла пухнастий дерев’яна хитрощі дивується скаржиться кишеня хитринка 4 Вибіркове читання — Куди пішла Лисичка? — Що вона понесла продавати? — Хто купив хитринку в Лисички? — Прочитайте опис хитринки. — Як «спрацювала» хитринка вдома? — Що вирішила зробити Наталочка з хитринкою? — Чи вдалося їй це зробити? — Чому здивувалася Наталя? — Чи не зрозуміла дівчинка, де поділася хитринка? — Кому Наталя розповіла про свою пригоду? — Прочитайте діалог мами і Наталі. — У яких словах передається головна думка твору? 5 Перевірка сприйняття текстуТестування 1) Лисиця пішла на базар: а) улітку;б)узимку;в)восени. 2) Наталя не хотіла: а) уроки робити; б) мамі допомагати; в) посуд мити. 3) Наталя вирішила: а) повернути хитринку на базар Лисичці; б) викинути хитринку у вікно; в) заховати хитринку в шафу. 4) Наталя розповіла про свою пригоду: а) татові;б)мамі;в)подружці. 5) Хитрощі не люблять: а) правди;б)пустощів;в) совісті. 6) Совість — у тому, що тобі: а) страшно;б)дивно;в) соромно. V. Домашнє завдання Розповідати казку за малюнками. Намалювати свій малюнок до казки. VI. Підсумок уроку — Чи сподобався вам сьогоднішній урок? — Чого навчилися на уроці? — Як потрібно боротися з лінощами? — Чи повинна бути в людини совість? — Совість є у кожного з нас, але потрібно вчитися прислухатися до неї. | |
| |
Переглядів: 2908 | |
Н. Забіла «Вовк і козенята», М. Підгірянка «Безконечні казочки» |
Гірські породи, їх значення для людини. Практична робота. Ознайомлення з коле... |
Шкільними стежками. Урок позакласного читання |
Т. Коломієць «Подарунок». В. Лучук «Кольорові пташки». В. Конопелець «Якого к... |
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32. |
Всього коментарів: 0 | |