💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Хитрощі не люблять совісті. В. Сухомлинський «Як Наталя в Лисиці хитринку купила»

Урок 4

Тема: Хитрощі не люблять совісті. В. Сухомлинський «Як Наталя в Лисиці хитринку купила»

Мета: навчати учнів розуміти прочитаний текст, виділяти головне; аналізувати, правильно оцінювати вчинки дійових осіб; виховувати почуття відповідальності.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

Учитель

Доброго ранку!

Доброго дня! —

Кажете ви,

Кажу вам я.

Хай плещуть долоньки,

Тупають ніжки,

Працюють голівки Та сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня! —

Бажаєте ви, бажаю вам я.

II. Перевірка домашнього завдання

 1. Розповіді учнів про Ларису Вахніну

 2. Вправа «Продовж речення»

— Я дібрав свій заголовок до оповідання., тому що.

III. Артикуляційна хвилинка

Робота над чистомовкою «Слухняний ротик»

Ець-ець-ець — подув сильний вітерець.

Ить-ить-ить — в небі синяя блакить.

Ає-ає-ає — осінню вже повіває.

Лі-лі-лі — відлітають журавлі.

Ок-ок-ок — зібрались діти на урок.

 2 Гра «Дощик»

Читання (хорове) декілька разів у різному темпі та з різною силою голосу вірша Варвари Гринько «Лис».

Під горою хвойний ліс,

За горою хижий лис.

Вкрита травами гора.

Збоку — лисяча нора.

В ній хитрюга неспроста Від собак хова хвоста:

Як навідавсь у курник,

То відразу півень зник!

1

 3 Складання опису та характеристики лисиці. Мотивація навчальної діяльності

— Хто бачив лисицю? Де? Яка вона?

— Як називає звіра Варвара Гринько? (Хитрюга)

— Чому про лисицю кажуть «злодюжка»?

— Проілюструйте відповідь наведенням прикладів.

— Які казки про цю руду тварину ви читали?

— А чи знаєте, чому цю тварину так назвали?

Лисиця — це давньослов’янське слово, утворене від слова лис, що означає колір жовтуватий, рудий. Через колір свого хутра ця тварина й отримала свою назву.

— Сьогодні ми недарма згадали цю чудову тварину. Вона буде однією з героїнь твору Василя Сухомлинського «Як Наталя у Лисиці хитринку купила».

— Перш ніж прочитати оповідання, пригадаємо автора твору Василя Сухомлинського. (Учні розглядають портрет письменника, згадують його твори, які вже читали.)

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання казки василя сухомлинського «як наталя у лисиці хитринку купила»

 1 Виразне читання казки вчителем

— Чи сподобалася вам казка? Хто її головні герої?

 2 Словникова робота

Читання стовпчиків слів за вчителем «луною».

— Поставте питання до слів першого стовпчика.

— Знайдіть слова-родичі у першому і третьому стовпчиках. (Хитринка — хитрощі)

Пояснення слова крам — те, що є предметом торгівлі, купівлі-продажу, товар.

Фізкультхвилинка

 3 Читання оповідання учнями «ланцюжком»

— Чим цей твір схожий на казку?

Ряд

крам

базар

колір

продає

ковзани

злякалася

почервоніла

пухнастий

дерев’яна

хитрощі

дивується

скаржиться

кишеня

хитринка

 4 Вибіркове читання

— Куди пішла Лисичка?

— Що вона понесла продавати?

— Хто купив хитринку в Лисички?

— Прочитайте опис хитринки.

— Як «спрацювала» хитринка вдома?

— Що вирішила зробити Наталочка з хитринкою?

— Чи вдалося їй це зробити?

— Чому здивувалася Наталя?

— Чи не зрозуміла дівчинка, де поділася хитринка?

— Кому Наталя розповіла про свою пригоду?

— Прочитайте діалог мами і Наталі.

— У яких словах передається головна думка твору?

 5 Перевірка сприйняття текстуТестування

1) Лисиця пішла на базар:

а) улітку;б)узимку;в)восени.

2) Наталя не хотіла:

а) уроки робити; б) мамі допомагати; в) посуд мити.

3) Наталя вирішила:

а) повернути хитринку на базар Лисичці;

б) викинути хитринку у вікно;

в) заховати хитринку в шафу.

4) Наталя розповіла про свою пригоду:

а) татові;б)мамі;в)подружці.

5) Хитрощі не люблять:

а) правди;б)пустощів;в) совісті.

6) Совість — у тому, що тобі:

а) страшно;б)дивно;в) соромно.

V. Домашнє завдання

Розповідати казку за малюнками. Намалювати свій малюнок до казки.

VI. Підсумок уроку

— Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

— Чого навчилися на уроці?

— Як потрібно боротися з лінощами?

— Чи повинна бути в людини совість?

— Совість є у кожного з нас, але потрібно вчитися прислухатися до неї.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (08.01.2014)
Переглядів: 2908 | Рейтинг: 0.0/0
Н. Забіла «Вовк і козенята», М. Підгірянка «Безконечні казочки»
Гірські породи, їх значення для людини. Практична робота. Ознайомлення з коле...
Шкільними стежками. Урок позакласного читання
Т. Коломієць «Подарунок». В. Лучук «Кольорові пташки». В. Конопелець «Якого к...
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32.
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]