Спорт у нашому житті
Тема уроку:Спорт у нашому житті.
Мета уроку: Навчальна-ввести та закріпити лексичний та граматичний матеріал по темі: Спорт у нашому житті; -формувати уміння одержувати із тексту та ілюстрацій нові знання; Розвиваюча-сприяти збагаченню словникового запасу; -сприяти розвитку усного та писемного мовлення; -сприяти розвитку спостережливості,уваги,уяви та мислення; Виховна-виховувати уважність,зібраність,спостережливість; -виховувати позитивне ставлення до занять спортом; План уроку 1.Організаційний момент Привітання T: Good morning, my dear children. I am very glad to come into your friendly class and look into your clever eyes. I know you are genius and talented. And I hope you’ll help me to create our lesson today. Повідомлення теми та мети уроку What do you think we’re going to speak about? Учні дивляться на дошку і називають тему уроку. 2.Warming up I have a good news for you. Meet our guest, she is a reporter. (поки учень веде діалог, слабким учням з команди роздається додаткове завдання.) Hello, my name is Liza, I am a journalist from London. I represent the famous British magazine "Sporty Fan". I would like to interview you about sports and your healthy way of life. Can I ask questions to you? 1) What kind of sports are popular in your country? 2) What kind of sport are the pupils of your form good at? 3) Do you usually take part in the sport compatitions? Reporter: Thanks for the answers. I see sport is an essential part of your daily life. I'll write about it in the magazine. Excuse me, I have to hurry up now. Bye! Перевірка завдання слабших учнів(вони мають скласти половинки слів і утворит назву спорту): Swim-ming Rug-by Ten-nis Volley-ball Run-ning Athle-tics Foot-ball Ju-do 3.Робота з темою уроку Учитель ділить учнів на 2 команди Кожна з команд придумує собі назву і обирає капітана 1)завдання: You have got the list of words Swimming, long jumping, high jumping, running, aerobics, athletics, fencing, skiing, skating, tennis, basketball, volleyball, water aerobics, horse riding, sailing, water skating, skateboarding, football, judo. Now tell me please, what words can you use with verbs “go”, “play”, “do” Add your own words (Oтримує бали команда яка запише більшу кількість слів) 2)завдання: Many people like sport. But a great number of people don’t go in for sports. Are you good or against sport? The 1st group will think and tell us about good sides of sport, another one – about bad sides of sport. Sport is good because : It makes me strong and fast It helps me to keep fit It builds character It teachers me to win and to lose It’s very good for my heart We enjoy it Sport helps people to stay in good shape, helps to support health and prevents from illness. Sport is bad because : It’s not very useful. It takes a lot of energy and time. We have no time to walk with friends It needs to work very hard. We can break legs and arms. - So good sides more than bad sides. 3)завдання Капітан команди опитує кожного члена команди про його улюблений вид спорту,підсумовує все у таблицю та складає підсумок щодо занять спорту своєї команди: Name Favourite sport Time he/she spend going in for sport 4)завдання Розгадування кросворду T: I think you like to answer to the crossword. Your task will be to find the names of the sports and cross it. T S T A D I U M G A M E E W R E S T L I N G W T A I A T H L E T I C S E M M I D R A U G H T S N H M N B O X I N G R U N E I E I R U G B Y N F I A N R E S U L T M V E S L G C H E S S N N I N B T P R I Z E K M A C C A H O C K E Y I A S T I L C O M P E T I T I O N L P L A Y E R N C U R G E J U M P I N G H M Y S R 5)завдання Гра “Favourite” T: Well done! And this the last task of our competition. Your task is to form new words with every letter of the word “favourite” F F A A V V O O U U R R I I T T E E 4.Подача домашнього завдання 5.Підсумок уроку.Оцінювання. | |
| |
Переглядів: 1317 | |
Людина — частина живої природи |
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро... |
Що потрібно знати про природу |
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця |
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною |
Всього коментарів: 0 | |