Урок 4 Тема. Легенди і міфи народів світу. «Робін Гуд» (англійська легенда) Мета: ознайомити учнів з англійською легендою, з її героєм Робіном Гудом, невтомним борцем проти завойовників і грабіжників, улюбленцем простого люду, захисником бідняків; розвивати зв'язне мовлення, творчу уяву, емоційну сферу почуттів; формувати особистість, здатну на добрий вчинок. Обладнання: мапа світу; картки для контролю техніки читання; підручник; робочий зошит. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань ►► Дидактична гра «Що я чую, що я бачу» Учитель читає вірш, об’єднує дітей у дві групи і пропонує колективно обговорити завдання: 1-га група — назвіть все, що бачили (в уяві), коли слухали вірш; 2-га група — назвіть все, що чули, коли слухали вірш. Наприклад: ...Ранком зимовим діброва мовчала наче замерзла, сумна. Тільки рясним верховіттям шептала вічнозелена сосна... Леся Українка «Сосна» — Дошка поділена навпіл, на ній — запис: Що я бачу?Що я чую? Білий іскристий снігШарудіння, шелест верховіття Сумні дереваПодих легенького вітерця Зелену сосну III. Повідомлення мети й завдань уроку — Кожен народ має улюблених героїв, створених або багатою художньою уявою (персонажі казок, міфів, легенд) або реальних людей. Героєм англійського народу став Робін Гуд. Старовинні англійські народні легенди по-різному розповідають історію його походження: то він йомен — вільний селянин, то нащадок лісника й уславленого лучника, а то взагалі його вважають графом, якого скривдили жорстокі вороги. IV. Робота над новим матеріалом 1 Первинне ознайомлення зі змістом твору — Про які часи йдеться в легенді? — Хто її дійові особи? 2 Словникова робота Графствохащі йоменшериф стійлашибениця дрюктемниця простак запхикав пазуха стражники чередаяловичинавдосталь статоккошель Читання слів «луною» за вчителем, потім — мовчки. — Доберіть синоніми до слів запхикав, вдосталь, статок. — Знайдіть пояснення деяких слів після твору. 3 Робота над змістом легенди Повторне читання. — Знайдіть на мапі Європи країну, де народився наш герой. (Розповідь учителя про Англію.) — Прочитайте внизу пояснення слова йомен. — Ноттінгемське графство розташоване в Північній Англії. Саме тут і знаходиться славнозвісний Шервудський ліс. (Демонстрування на мапі.) — Прочитайте, який статок мав Віллі — Що примусило Віллі покинути рідний дім? — Яким хлопчиком ріс Робін? — Складіть словесний портрет хлопчика. Скористайтеся текстом підручника. — За що його поважали бідні люди? — Ким поповнювалась дружина вільних стрільців? — За що Робін Гуд незлюбив королівського шерифа? — Розкажіть, як Робіну Гуду вдалося розвідати, чи міцні замки в темницях і чи багато там охоронців. 4 Вибіркове читання — Зачитайте уривки, де описано, як Робін Гуд перехитрив шерифа. — Яким насправді був Маленький Джонс? Зачитайте. — Що послужило пропуском Маленькому Джонсу до Ноттін-гема? — А пропуском у Ноттінгем був перстень шерифа. 5 Складання міркування — Чому шериф погодився піти з незнайомим хлопцем? Як це характеризує шерифа? — Поміркуйте, чому англійський народ зберіг у своїй пам’яті розповіді про Робіна Гуда. — Чим схожі Робін Гуд і український герой Устим Кармелюк? V. Підсумок уроку — Які частини легенди були для вас напруженими, а які — викликали піднесені, радісні почуття? | |
| |
Переглядів: 2097 | |
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д... |
Фантастичні образи |
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт |
Весна. Рослини навесні. Охорона здоров'я навесні |
«Наче вулик, наша школа...». Побудова тексту за питаннями і зразком |
Всього коментарів: 0 | |