Урок 15 Тема. Ангел Каралійчев «Сорок братів та їхня сестричка» (болгарська казка) Мета: ознайомити з життєвим та творчим шляхом болгарського письменника; розвивати навички швидкочитання, уміння висловлювати свою думку; виховувати дружні стосунки, взаємодопомогу; формувати бережливе ставлення до рідних та близьких людей. Обладнання: мапа Європи; Державний Прапор Болгарії; підручник; робочий зошит. Хід уроку I. Організаційний момент Казка стукає в віконце, Ти послухай її лиш. Хай радіє твоє серце, Всі негаразди ти облиш. II. Актуалізація опорних знань — Сьогодні ми продовжуємо подорожувати країнами Європи і познайомимося з новим письменником. А в якій країні він живе, прочитає той, хто складе разом перші букви слів. Брати, одсунь, листя, година, автор, рум’яне, імена, ящірка. — Отже, ми познайомимося з казкарем Болгарії Ангелом Кара-лійчевим. (На малі прикріплено Державний Прапор Болгарії.) III. Повідомлення теми й мети уроку 1 Довідкове бюро — Учні із «Довідкового бюро» підготували повідомлення про життєвий і творчий шлях цього письменника. 1-й учень. Ангел Каралійчев — один із кращих казкарів Болгарії. Письменник народився в селі Стражниця Великотирнівської області. Закінчив Тирнівську гімназію і хімічний факультет Софійського університету. Залюблений у народну пісню й вірші Базова, Пушкіна, казки Андерсена, Ангел дуже рано почав писати власні твори. Вже під час навчання у гімназії друкував вірші та оповідання. Уславили ж Ангела Каралійчева твори для дітей. Письменник переказував для них народні болгарські казки і писав свої, літературні. 2-й учень. Ангел Каралійчев обробив і надрукував у двох книгах «Болгарські народні казки». 1929 року побачила світ збірка літературних казок «Казковий світ» Каралійчева. Ці казки перекладені багатьма мовами світу. Діти різних країн люблять «Материну сльозу», «Осінню казку», «Колібрі і слона», «Світлячка і пугача», «Ведмедя і мурашок», «Казку про пшеничні зерна» та ін. У «Казці про пшеничні зерна» письменник прославляє дружбу й колективну працю, злагоду й взаємодопомогу. 3-й учень. Ангел Каралійчев був також майстром коротких оповідань. Оповідання та казки Каралійчева захоплюють читачів щирістю розповіді, бо вони утверджують справедливість. Критики наголошували, що на першому місці у творах Ангела — почуття і тільки почуття. Тому й відзначені твори Каралійчева Почесною грамотою Андерсена, а його ім’я занесено до Почесного андерсенів-ського списку кращих авторів світу, які писали для дітей. 2 Ознайомлення з новою казкою — Спробуйте прочитати назву казки, з’єднуючи склади. Сотатів брарокрич їхнясестка — Тож яку казку ми будемо читати? — Чи відома вона вам? 3 Слухання казки Казку читають підготовлені учні. 4 Словникова робота Кизил — ягоди терпкого смаку. Дзюрчав — витікала вода. Борозна — інструмент, який використовують для земельних робіт. Мара — тут: чорна пилюка. Потрощили — розбили на дрібні шматки, друзки. Ні, таточку, не принесли». 5 Самостійне читання казки Учні читають самостійно до слів «...- — Скільки дітей було в батька? — Як господарював батько із синами і донькою? Учні читають до слів «...— Кого ти шукаєш?». — Яким було останнє бажання батька? Що заповів він синам? — Чому брати не виконали батькової волі? За що він їх прокляв? — Чому дівчинка пішла шукати братів, взявши сорок яблук? Учні читають казку до кінця. — Розкажіть, як сліпенькій сестрі допомогла ящірка. — Що їй розповіла стара жінка про братів-кротів? — Чому саме яблука допомогли братам позбавитися чар? 6 Робота над методом «Мікрофон» — А тепер позмагаймося й виконаємо завдання за темою «Яке значення для людей має згода і любов?». (Діти кажуть одне слово про щирі родинні взаємини, вчитель записує на дошці навколо серця.) Дружні стосунки виручка щедрість \ Добре мир \ серце відданість чесність — Тож яке серце мала дівчинка? — Чи погоджуєтеся ви із діями дівчинки? — Чого вона навчила братів? 7 Розгадування кросворда (робота в зошиті) — А зараз пропоную вам розгадати кросворд. взаємодопомога спокій розуміння злагода вдячність 1) Що попросив батько синів? (Води) 2) На яку істоту перетворилися брати? (Кріт) 3) Хто допоміг дівчинці потрапити в підземне царство? (Ящірка) 4) Що взяла дівчинка для братів? (Яблука) 5) Хто замкнув у комірчині братів? (Чаклун) 6) Хто допоміг дівчинці побачити братів? (Бабуся) 7) Що роздала дівчинка бідним людям? (Хліб) IV. Підсумок уроку. Рефлексія ►► Метод «Мікрофон» — Чого навчає казка? Свою відповідь починайте зі слів «Ця казка навчила мене...». — Пам’ятайте: головне в житті — не тільки бути задоволеним собою, а ще й бути корисним іншим. V. Домашнє завдання Читати виразно казку. Намалювати малюнок до одного з епізодів казки. Для тих, хто любить читати • Казка А. Каралійчева «Іванко і Марійка». | |
| |
Переглядів: 1668 | |
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло» |
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо... |
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці |
Продовження екскурсії |
Казка Н. Забіли «Вовк і козенята». Прислів'я |
Всього коментарів: 0 | |