💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Ознайомлення з літературною казкою. Шарль Перро «Химерні бажання» (французька казка)

Урок 10

Тема. Ознайомлення з літературною казкою. Шарль Перро «Химерні бажання» (французька казка)

Мета: дати уявлення про авторський твір; вчити знаходити у тексті слова, що характеризують певні особливості дійових осіб; формувати вміння диференціювати ознаки доброго і поганого; збагачувати мовлення дітей новими словами та виразами; виховувати доброзичливе ставлення до людини, бажання творити добро.

Обладнання: мапа Європи; Державний Прапор Франції; складові таблиці; картки з опорними словами; підручник; робочий зошит.

Хід уроку

I. Організаційний момент

►► Аутотренінг

— Тепер згадаємо наш аутотренінг.

Я — учень,

Я ходжу до школи.

Мене навчають вчителі.

Я все розумію, я хочу все знати.

— Діти, а тепер скажіть, яким має бути наш урок.

Урок має бути:

  • цікавим;

  • трохи казковим;

  • навчальним;

  • продуктивним.

Ми будемо на уроці:

  • дисциплінованими;

  • уважними;

  • зібраними;

  • активними.

— Отже, якщо ви будете такими, то наш урок буде цікавим, творчим, продуктивним.

II. Розчитування

— Жодна людина не може гарно читати, якщо в неї слабкі легені та очі. Тому ми й розпочнемо наш урок з розчитування.

1 Хто швидше надує кульку?

2 Хто довше подує на свічку?

3 Робота за складовою таблицею

  а  о  У  е  и  і 

м ма мо му ме ми мі

н на но ну не ни ні

п па по пу пе пи пі

р ра ро РУ ре ри рі

т та то ту те ти ті

л ла ло лу ле ли лі

к ка ко ку ке ки кі

в ва во ву ве ви ві

4 Робота над чистомовками

Рі-рі-рі — на деревах снігурі.

Ір-ір-ір — горобців повен двір.

Ар-ар-ар — відкриваєм календар.

Рік-рік-рік — незабаром Новий рік!

III. Повідомлення теми й мети уроку

— Діти, сьогодні ми розпочинаємо вивчати нову тему — «Літературні казки».

— Як ви вважаєте, які казки називаються літературними?

— Так, це ті казки, які мають автора.

— А чим вони відрізняються від народних казок?

— Літературна, або авторська, казка має багато спільного з народною: у ній йдеться про вигадані події та пригоди, діють фантастичні істоти, звірі наділяються людськими рисами, використовують магічні предмети, зображено боротьбу добра і зла тощо. На відміну від народних, літературні казки мають авторів. Світова література багата літературними казками.

До жанру казки зверталося безліч усесвітньовідомих письменників. Вони створювали казки для дітей і дорослих, намагаючись за допомогою фантастики звернути увагу читачів на проблеми добра і зла, правди й справедливості.

Чи знаєте ви, що першою дитячою книгою, яка побачила світ у Європі, була книга літературних казок Шарля Перро? І від того часу, мабуть, не було такого дитячого письменника, який би не створив літературної казки. Ознайомтеся з кращими літературними казками Європи!

IV. Робота за технологією «Створення ситуації успіху»

(випереджальне навчання)

Учні розповідають про Шар ля Перро.

— Відомий французький письменник і критик Шарль Перро народився в сім’ї державного чиновника, де шанували літературу. Шарль здобув юридичну освіту. Троє його братів (архітектор, учений-теолог, генеральний податковий інспектор), попри свій престижний фах і посади, були теж літераторами, перекладачами з латини та італійської мови.

— Заступивши на королівську службу, Шарль Перро зумів поєднати державну діяльність із літературною творчістю. Він був членом Французької академії, а як королівський чиновник відповідав в уряді за питання літератури. Відстоюючи традиції французької культури, Шарль Перро звернувся до фольклору. Він захопив своїх читачів свіжістю й чарівністю казки, її героями — добрими, справедливими й мудрими.

— 1697 року, не зазначаючи свого імені, Шарль Перро видав збірку «Казки моєї матінки Гуски, або Історії та казки з повчаннями».

Ця збірка мала такий шалений успіх, що серед письменників спалахнула мода на написання казок. Так королівський чиновник започаткував жанр літературної казки.

Учитель на мапі Європи вивішує Державний Прапор Франції.

V. Робота над текстом

 1 Передбачення за заголовком

— Казка, яку ми будемо читати, має назву «Химерні бажання». Як ви вважаєте, про що ми з неї дізнаємося? (Відповіді учнів.)

 2 Робота в групах. Читання казки

Текст поділено на п’ять частин, клас об’єднано у п’ять груп, кожна група і кожна дитина читають свою частину. Потім усі разом вирушають на пошуки людського скарбу.

 3 Словникова робота

— Хто може пояснити значення слів? (Слова вибрані з казки.)

Лаяводну мить

нарікаєпотвора

чимдужзавбачлива

Лідер групи визначає, хто може пояснити значення слова. Якщо учні стикаються з труднощами, пояснює вчитель.

 4 Переказ тексту за опорними словами

«Секретарі» за допомогою картки з опорними словами зі своєї частини переказують казку.

І частинаII частина

•Бідний лісоруб;•Потемніло;

•набридло рубати;•звідкілясь;

•лаяв фей;•завмер;

•в’язка дрівець;•сліпучі блискавки;

•нарікає на долю;•від жаху;

•злидарює;•добряче набрид;

•добро;•три бажання;

•бажання.•високості.

III частинаIV частина

•Опам’ятавшись;•негаразд вийшло;

•кинув на долівку;•до носа приклеїлася;

•моя Фаншон;•гульк!;

•завбачлива жінка;•пристала;

•дрова потріскували; •в одну мить;

•ковбаска кров’яна;  •отетерів;

•звивається;•он яке чудовисько;

•усе це товариство.  •голосить жінка.

V частина

•Ласкавих;

•досхочу наслухався;

•найбагатшим;

•на троні;

•чорно-червоний ніс;

•головою замахала;

•останнє бажання;

•гірше не стало.

5 Фізкультхвилинка

Буратіно потягнувся,

Раз — нагнувся, два — нагнувся,

Руки в сторони розвів,

Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключик цей дістати,

Треба нам навшпиньки стати.

6 Читання тексту

 • Уголос «Небо — земля»;

 • вибірково (продовжують за вчителем)',

 • ланцюжком;

 • « Вовки — зайці ».

7 Обговорення тексту

 • Де відбувалися події?

 • Чому лісова фея вирішила допомогти лісорубові?

  • Які застереження вона йому дала?

  • Чому бажання лісоруба виявилися химерними?

  • А з якими бажаннями звернулися б до феї ви?

  • Чого навчає цей твір?

VI. Читання за особами (розмова лісоруба і жінки)

— Знайдіть очима частину казки, у якій лісоруб говорить із дружиною. (Учитель — слова автора, а пара дітей — за особами.)

VIII. Підсумок уроку

— Який розділ ми почали опрацьовувати?

— З яким автором познайомилися?

— Чому автор назвав казку «Химерні бажання»?

— Чого навчила вас ця казка?

Додаткове читання

  • Шарль Перро «Червона Шапочка».

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (08.05.2014)
Переглядів: 2705 | Рейтинг: 0.0/0
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці
Створення макета предмета для казкового персонажа
Робота з папером. Предметна аплікація. Прапор та герб України
Свято здоров'я (урок проводять два вчителі)
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]