Заняття 25 Тема: Умовивід. Перетворення Мета: розкрити зміст поняття умовивід, ознайомити учнів із перетворенням як видом умовиводів; формувати вміння виконувати перетворення. Обладнання: підручник, зошит, картки з новими термінами, палички. Хід Заняття I. Організація учнів до Заняття II. розвиток логічного мислення «Сходинки» Завдання: розташувати фігури в порядку зростання числа. 2 1) 107, 253, 385, 390, 391. 2) 2004, 2104, 2140, 2400, 2401. 3) III. ознайомлення з новим матеріалом Побудова «асоціативного куща» 1. Пояснення вчителя — За допомогою понять і суджень ми передаємо наші думки. Коли пізнаємо щось нове, то намагаємось з однієї чи кількох думок одержати нову думку — певний висновок. Така форма мислення називається умовиводом. 1 ^ Умовивід — це форма мислення, в якій з одного чи кількох суджень за допомогою певних правил отримуємо нове судження. Первісне судження в умовиводі називають засновком, а нове судження — висновком "Зі_____________________________________________________________________ Засновок ^ Висновок(умовивід) Розглянемо умовиводи, до складу яких входять лише один засновок і, звичайно, висновок. Оскільки засновок є судженням, то умовиводи здійснюються у формі перебудови судження. За способом перебудови су-дження-засновку розглянемо перетворення. Перетворення — це умовивід, в якому висновок повторює засновок, але в іншій формі й дещо уточнює його. 8 — предмет думки; є — слово-зв’язка; Р — ознака чи властивість предмета. 2. Схеми перетворення для ствердного судження Всі 8 є Р . Отже, жодне 8 не є не Р . Наприклад: усі помідори — овочі. Отже, жодний помідор не є не овочем. Примітка. Іноді в судженні замість слова є може стояти тире. Деякі 8 є Р . Отже, деякі 8 не є не Р. Наприклад, деякі числа є двоцифровими. Отже, деякі числа не є не двоцифровими. 3. розгляд зразків у підручнику (С. 46) IV. Практичне закріплення вивченого матеріалу «Коло міркувань» Завдання 1 б) Можливий висновок: у неї з’явився карієс. г) Хлопчик потрапив до лікарні з переломом ноги і руки. Завдання 2 Діти мають пояснити свої дії, спираючись на певне правило перетворення. в) Не треба було вживати ще одне слово не, необхідно тільки переставити це слово, поставивши його після слова є? Завдання 3 Дітям треба спочатку проаналізувати структуру судження-засновку, потім підібрати до визначеної структури певну схему перетворення і, нарешті, виконати перетворення. б)Жодна собака не є не чотириногою твариною. Завдання 4 а) Усі міста України — міста. Отже, жодне місто України не є місто. Завдання 5 Задача, яка розв’язується з кінця. Дуже важливо спочатку за змістом умови задачі виконати графічну схему, а потім виконати дії, обернені тим, що описані в умові. V. Розвиток уваги учнів Завдання 6 Завдання 7 VI. Підсумок Заняття — Давайте підіб’ємо підсумок «Мозковим штурмом». Про що ми говорили на уроці? Учитель звертає увагу на побудований на дошці «асоціативний кущ», діти повторюють і пояснюють нові терміни. | |
| |
Переглядів: 2283 | |
Марійка Підгірянка «Розмова про сонце». Загадки. Т. Коломієць «Вітрисько» |
Охорона тварин |
Тварини «живого куточка», хатні улюбленці |
А. Григорук «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим». М. Коцюбинський «Артист».... |
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма... |
Всього коментарів: 0 | |