Заняття 19 Тема: Задачі, які розв’язуються з кінця (за графічною схемою) Мета: ознайомити учнів із новим видом логічних задач, формувати вміння розв’язувати задачі з кінця, виконувати операції, обернені даним. Обладнання: зошит, підручник, циркуль, аркуші паперу, палички. Хід Заняття I. Організація учнів до Заняття II. розумова розминка Круги Ейлера Дібрати самостійно числа до точок на кругах. Варіант 1 Зразок: А = 7,... В = 600,... с = ... Варіант 2 Зразок: А = 4,... В =130, 102,... С = 1, 101,... III. Ознайомлення із задачами, які розв’язуються з кінця 1. Пояснення вчителя Учитель разом із учнями розглядає задачу і хід розв’язання, що подається в підручнику. (С. 38—39). 2. Практичне закріплення вивченого матеріалу Колективна робота До наступних трьох задач зробимо спочатку схему-ланцюжок подій, описаних в умові кожної задачі, а потім розв’язання запишемо за діями. Зверни увагу! Потрібно записувати дії, обернені до тих, які позначені у ланцюжку. Завдання 1—3 За змістом умови задачі учні спочатку складають графічну схему, а потім виконують дії, обернені тим, що описані в умові. Розв’язання завдання 1 містить два кроки. Діти знаходять кількість яблук, які були у хлопчика перед тим, як він ділився з сестрою, а потім — кількість яблук, яка була у нього спочатку. Але кожен крок — одна арифметична дія. Схема-ланцюжок матиме такий вигляд: ? :2 - 4 0 Відповідь. 8 яблук дали Сергієві. Завдання 2 Містить три кроки. Треба дізнатися кількість метрів тканини, яка залишилась у магазині, відповідно, на початку третього, другого та першого дня. У першому кроці — дві арифметичні дії, у другому і третьому — одна. Схема-ланцюжок матиме такий вигляд: ?: 2 : 2 : 2 - 50 Розв’язання 1) (0 + 5) х 2 = 10 (м) — залишилося в магазині на початку третього дня; 2) 10 х 2 = 20 (м) — залишилося в магазині на початку другого дня; 3) 20 х 2 = 40 (м) — залишилося в магазині на початку першого дня. Відповідь: 40 м тканини було в сувої спочатку. Числа 10, 20, 40 після розв’язання бажано поставити під відповідною рискою у схемі. Учням можна поставити ще такі запитання: — Скільки метрів тканини було продано першого дня? (20 м) Другого? (10 м) Третього? (10м) Завдання 3 Містить три кроки, в кожному з них — по дві арифметичні дії: треба дізнатися, скільки груш було у господині перед тим, як до неї підходили, відповідно, третій, другий і перший покупці. Схема-«ланцюжок» матиме такий вигляд: ?: 2 - 5:2 - 3 : 2 - 4 0 Розв’язання 1) (2 + 4) х 2 = 12 (гр.) — було у господині перед тим, як підійшов до неї третій покупець; 2) (12 + 3) х 2 = 30 (гр.) — було у господині перед тим, як підійшов до неї другий покупець; 3) (30 + 5) х 2 = 70 (гр.) — було у господині перед тим, як підійшов до неї перший покупець. Відповідь. 70 груш було у господині спочатку. Діти ставлять числа 70, 30, 12 відповідно під першою, другою і третьою рисочками у схемі. — Скільки груш купив у господині перший покупець? Відповідь на це запитання можна знайти двома способами: 1-й спосіб: 70 - 30 = 40 (гр.); 2-й спосіб: 70 : 2 + 5 = 40 (гр.) — Скільки груш купив у господині другий покупець? Аналогічно відповідь діти можуть знайти двома способами. (18 груш) — Скільки груш купив у господині третій покупець? (10 груш) Перевіряємо процес розв’язання за схемою, в якій під кожною рисочкою стоятиме число — результат певного кроку розв’язання задачі. Врешті-решт, учні роблять висновок про загальний алгоритм щодо розв’язання подібних задач (четвертий етап): спочатку графічно зображуємо «ланцюжок» подій, потім — розв’язуємо з кінця: виконуємо дії, обернені до тих, що вказані у «ланцюжку». Інтерактивна вправа «Порівняй позиції» Завдання 4 Учні працюють індивідуально, а потім в парах перевіряють правильність і послідовність складеного алгоритму. IV. розвиток уваги учнів Завдання 6 V. Підсумок Заняття — В якому порядку треба виконувати дії в розглянутих задачах? | |
| |
Переглядів: 3365 | |
Наш вернісаж |
Рослинний і геометричний орнамент. Практична робота «Гарний будинок» |
У світі чарівної казки. Урок позакласного читання |
Дикі та свійські тварини |
Людина — частина живої природи |
Всього коментарів: 0 | |